Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 4-takt cabrateur

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 987 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64956 - 4-takt cabrateur
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

doppie21 6-8-2011 1:21 Print topicpost
Posts: 8
goeiedag.

ik heb een 150cc viertakt blokje loopt mooi.
enigste probleem dat ik hem is de luchtschuif die niet meer werk als ik gas geeft blijft de luchtschuif gewoon dicht
hoort hier ook een cabel op te zitten ofzo die de luchtschuif
open zet?

btw mensen die deze blokken alleen maar afkraken hoef ik niet mee te praten heb nu al 3 pitbike's gehad en alle 3 zijn ze meer als anderhalf jaar mee gegaan en nog steeds niet kapot.
als je ej spul goed onderhoud gaat het net zo goed mee.
 

Martijn II - Forum en Sales Moderator 6-8-2011 1:32 Print reply

Posts: 9841
kutblokken zijn het.

het kan ook een constant vacuum carburateur zijn, dan is er alleen een vlinderklep die bediend wordt met een kabel.

 
Too cool for school!
4takker 6-8-2011 8:42 Print reply

Posts: 2395
gewoon zoon ding er aan hangen dan komt hij van de plek af. http://link.marktplaats.nl/464642296

heb je de gaskabel wel op lengte?


is het toevallig zoon yx150 blok? daar van loopt de krukas er uit na ongeveer een 5 tot 8 duizend kilometer. heb al 4 van zulke blokken met alle maal de zelfde schade gezien.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
mbx-genieter 6-8-2011 9:51 Print reply
Posts: 758
Vacuüm membraam bovenop de carb misschien defect.
Deksel eraf halen dan het rubber controleren op scheuren en eventueel vernieuwen als het defect is.
 
doppie21 6-8-2011 12:16 Print reply
Posts: 8
neej dit is een zongshen blok die onder me gilera gsm licht blokje loopt super met een andere cabrateur.
het is idd een met vlinderklep.
maar daar zit wel een raar schuifje waar ik mee kan bewegen maar daar kan ik geen gaskabel ofzo op aansluiten.
en als je hier twee kabel voor nodig hebt voor deze cabrateur is dat dan net zoiets als bij am6 dat je een gaskabel hebt met een tonnetje daar aan die verloopt naar 2 kabels.
een voor de benzine en een voor de oliepomp, er zit nu namelijk allen maar 1 gaskabel op.
trouwens normaal laat ik deze onderhouden door een jongen die ik ken die werkt bij een motorgerage dit zongshen blok heeft nu al 6500km gelopen onder me gsm heb er nog nooit problemen mee gehad behalve nu dan met een kapote cabrateur.
 
doppie21 6-8-2011 12:23 Print reply
Posts: 8
btw dat ik weet dat die met andere cabrateur wel goed is loopt is omdat ik nog een pitbike heb met dit soort blok maar dan met een andere cabrateur dat die hadden we toen even getest zit nu weer onder de andere pitbike
 
mbx-genieter 6-8-2011 13:01 Print reply
Posts: 758
Haal het luchtfilter er eens af dan starten en met een schroevendraaier de gasschuif oplichten en je zal merken dat die hoger in toeren gaat.
Jouw carb werkt op vacuüm dus als jij gas geeft gaat het vacuüm omhoog waardoor je gasschuif omhoog gaat.
Dit is bij jou niet het geval omdat je een vacuüm probleem heb, dus kijk naar mijn andere post en inspecteer dat maar eens daar zal het probleem zitten vermoed ik.
 
doppie21 6-8-2011 13:06 Print reply
Posts: 8
oke dankjewel dat is een tip waar ik wat aan ehb ga het meteen probeeren thnx
 

Dit topic is 1200 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved