als je de carters gesplitst hebt en je hebt de krukas aan de kant van de vaste passing (vliegwielkant) er gewoon in laten zitten kun je het uiteinde van de krukas iets bewegen, dat hoort zo, om niet perfecte uitlijning van de carters op te vangen (net als bij alle ontworpen apparaten etc.
als je de carters tegen elkaar hebt mag er geen speling opzitten, niet radiaal en niet axiaal. als er axiale speling op de krukas is is je passing aan de vliegwielkant versleten/uitgelubberd (al veel vaker gezien bij tsx). bij radiale speling kan de passing aan beide kanten uitgelubberd zijn. speling door niet goed inzetten van lagers bestaat niet. (tenzij je natuurlijk 6004 ofzo erin jast, maar dan zit de heel kruk niet vast )
op de vtw as mag wel wat axiale speling zitten, maar ook niet radiaal. als hier radiale speling zit in je naaldlager aan de andere kant misschein slecht, of is ook hier de lagerpassing versleten/uitgelubberd.
meestal word een naaldlager niet vervangen als dat wel is gebeurd staat ie op de rekening waarschijnlijk voor 25-30 euri
Je hebt je blok laten reviseren bij leertouwer? dat is geen hoogwaardige bromboer hoor, die laat dat rustig door een jochie van 16 doen die "het aan het leren is".. veel te grote drukke zaak
edit: bij leertouwer kost dat naaldlager waarschijnlijk nog meer..
Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 4-8-2011 om 16:31 uur.
Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 4-8-2011 om 16:35 uur.
|