Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kawasaki ar50 grotere carb?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1186 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64936 - Kawasaki ar50 grotere carb?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lukieluke 2-8-2011 8:28 Print topicpost
Posts: 48
Hoi allemaal. Op dit moment is mijn kawasaki ar50 alleen ontgrensd met daarop een powerfilter. Wat zou het voordeel zijn van een grotere carburateur?

Ook heb ik alleen een 18mm spruitstuk op internet kunnen vinden, maar een 18mm carburateur is moeilijk te vinden van mikuni. De 20mm is wel beter aan te komen. Wat is het beste om te doen?
 

Robbin-RMC 2-8-2011 15:38 Print reply
Posts: 51
ten eerste, een powerfilter doet niet zo veel, op het grommende geluid maken, en niet tegen slecht weer bestand zijn.

ik zou gewoon een 20mm op een 18mm spruitstuk zetten, als je gewoon 50cc hebt, verzuipt ie zoiezo op 20mm spruitstuk:P

het voordeel van een grotere carb, is dat je meer mengsel in de cilinder kan proppen.

je kunt dan als het echt moet, dus de 20mm erop zetten, dan word de maximale inhoud van de carb nooit gebruikt... maakt niets uit, want meer dan de 18mm kan gewoon niet op de 50cc zonder cilinder tuning als je niet wil dat hij verzuipt.

nja in elk geval, 18mm spruit +20mm carb is goed:P

de sproeier die dan in je 20mm carb zit, verzuipt je brommer dan zoiezo, want dat is dan berekend op 50cc getuned, of 70cc.

gewoon kleinere maten sproeiers kopen, en ze allemaal testen.
niet lager dan 68 dan, want anders zit je weer op standaard xD

met lucht zal je geen probleem hebben denk ik met die "power" filter... (ik snap het woord POWER niet, want het doet geen kut)geef alleen de mogelijkheid tot meer lucht, wat je dus ook kan hebben met bewerkt standaard filter:P
 
RMC groen 4-gang
Robbin-RMC 2-8-2011 15:40 Print reply
Posts: 51
sorry voor het gebruiken van mijn woorden xD en geen technische woorden

BEN OOK MAAR NET 17!!!

btw, een 20mm spruitstuk op 50cc past niet, want je poort is te klein der voor

Dit bericht is gewijzigd door Robbin-RMC op 2-8-2011 om 15:41 uur.
 
RMC groen 4-gang
lukieluke 2-8-2011 16:12 Print reply
Posts: 48
Ik heb hem gekocht met powerfilter. De brommer is helemaal gestript, dus een luchtfilter uit 2 vrij grote delen staat ook niet mooi op een kaal frame.

Misschien iemand die meer ervaring heeft met een kawasaki die mijn meer kan vertellen over wat de mogelijkheden zijn.
 
Robbin-RMC 2-8-2011 17:50 Print reply
Posts: 51
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukieluke
Ik heb hem gekocht met powerfilter. De brommer is helemaal gestript, dus een luchtfilter uit 2 vrij grote delen staat ook niet mooi op een kaal frame.

Misschien iemand die meer ervaring heeft met een kawasaki die mijn meer kan vertellen over wat de mogelijkheden zijn.


hey man, alles is hetzelfde bij elke 2takt schakelbrommer
het heeft alleen andere vorm
 
RMC groen 4-gang
lukieluke 2-8-2011 21:14 Print reply
Posts: 48
Oke, maar volgens mij bij die kreidlers en zundapps kunnen er aardige grote carburateurs op 50cc blokjes? Of zijn dat dan snellere cilinders?
 

Dit topic is 1721 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved