Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - stationair sproeier KEIHIN 13mm gebroken! (honda CB50)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64933 - stationair sproeier KEIHIN 13mm geb...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

teake7 1-8-2011 21:06 Print topicpost

Posts: 40
Hallo,

Ik ben Teake en ik heb thuis een honda CB50 (4takt) staan die niet mooi liep.
Ik heb de carburateur uitelkaar gehaald en vergeleken met tekeningen van de carburateur en kwam erachter dat de stationair sproeier veel langer hoort te zijn! Dus ik heb een nieuwe nodig!
Ik heb al gekeken op Leertouwer Soest maar daar staan heel veel stationair sproeiers en ik weet eigenlijk niet welke (maat) ik moet hebben!
Zou iemand me misschien kunnen helpen daarmee? Of weet hij/zij wat voor stationair sproeier er in een 13mm Keihin carburateur moet? alvast bedankt!

UPDATE:

Ik heb 3 verschillende sproeiers weten te vinden op leertouwer:

http://www.leertouwe...d=stat+sproeier+cb50

maarja, weer de vraag.. welke moet ik nemen?

HIER WAT FOTOS VAN DE HUIDIGE STATUS




^ hoort langer te zijn ^


gr Teake

Dit bericht is gewijzigd door teake7 op 2-8-2011 om 13:39 uur.

Dit bericht is gewijzigd door teake7 op 2-8-2011 om 13:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door teake7 op 2-8-2011 om 13:43 uur.

UPDATE:

heb al een stationairsproeier besteld. komt hopelijk morgen aan bedankt voor de reacties

Dit bericht is gewijzigd door teake7 op 3-8-2011 om 22:11 uur.
 

4takker 1-8-2011 21:25 Print reply

Posts: 2395
waarom heb je de carburateur uit elkaar gehaald als de brommer goed liep.
dingen van een tekening vergelijken is vaak appels met peeren vergelijken uit iegen ervaringen. niets is op de juiste maat getekend.

ik zou gewoon de carburateur in elkaar draaien en monteren.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
RikDT50MX - Nieuws Poster 1-8-2011 21:27 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
waarom heb je de carburateur uit elkaar gehaald als de brommer goed liep.
dingen van een tekening vergelijken is vaak appels met peeren vergelijken uit iegen ervaringen. niets is op de juiste maat getekend.

ik zou gewoon de carburateur in elkaar draaien en monteren.

omdat die niet mooi liep denk ik zo.
 
I Can Play With Madness
janh95 2-8-2011 0:36 Print reply

Posts: 426
Staat er op je ouwe sproeier niet een maat? (of staat dit niet op stationairsproeiers?)
 
You can either agree with me or be wrong!
4takker 2-8-2011 0:43 Print reply

Posts: 2395
draai maar gewoon is die carbu in elkaar. zorg dat hij geen valse lucht trekt. start de brommer en draai de stationair schroef een beetje in dan moet hij meer toeren gaan maken. draai dan de lucht schroef heele maal in en stop waneer hij het meeste toeren draait als je aan de lucht schroef draait. draai dan de stationair schroed weer een eindje uit dat hij weer een normaal toeren tal draait.

maak dan is een keer de bougie schoon en kijk of hij dan te rijk of te arm loopt. en pas daar op je spoeier aan.


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
teake7 2-8-2011 0:52 Print reply

Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
draai maar gewoon is die carbu in elkaar. zorg dat hij geen valse lucht trekt. start de brommer en draai de stationair schroef een beetje in dan moet hij meer toeren gaan maken. draai dan de lucht schroef heele maal in en stop waneer hij het meeste toeren draait als je aan de lucht schroef draait. draai dan de stationair schroed weer een eindje uit dat hij weer een normaal toeren tal draait.

maak dan is een keer de bougie schoon en kijk of hij dan te rijk of te arm loopt. en pas daar op je spoeier aan.




ik weet vrijwel 100% zeker dat ie GEBROKEN is.. hij haalt kwalijk 30 km/u... terwijl die 50 hoort te kunnen gaan... ik heb de (halve) stationairsproeier er al uit weten te halen maar daar staat verder niets op.
(met halve stationairsproeier bedoel ik alleen het schroefdraad dus wat er nog in was blijven zitten).

of kun je de maat van de stationairsproeier uitrekenen als je de maat van de gewone sproeier weet?
 
janh95 2-8-2011 0:53 Print reply

Posts: 426
Nee maar ik geloof dat wel een beetje meten en doen kan met je stationairsproeier of zit ik er naast?
 
You can either agree with me or be wrong!
teake7 2-8-2011 0:57 Print reply

Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janh95
Nee maar ik geloof dat wel een beetje meten en doen kan met je stationairsproeier of zit ik er naast?


ok dan, maar wat is een normale maat van een stationairsproeier van een 13mm carburateur?
 
janh95 2-8-2011 0:58 Print reply

Posts: 426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teake7
[...]


ok dan, maar wat is een normale maat van een stationairsproeier van een 13mm carburateur?

Ik zou het niet weten?
Koop gewoon een 17mm teur ben je van het probleem af + je hebt meer gang.
 
You can either agree with me or be wrong!
teake7 2-8-2011 0:59 Print reply

Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janh95
[...]

Ik zou het niet weten?
Koop gewoon een 17mm teur ben je van het probleem af + je hebt meer gang.


ha nee, ik vervang liever dat sproeiertje voor een paar eurotjes
 
janh95 2-8-2011 1:02 Print reply

Posts: 426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teake7
[...]


ha nee, ik vervang liever dat sproeiertje voor een paar eurotjes

Ja maar als ik tussen die lijst kijk op leertouwer, ben je ongeveer 20 euro nog wat kwijt + verzend kosten dat is ongeveer 30 euro met elkaar, verdubbel dat en je heb een 17mm.
 
You can either agree with me or be wrong!
teake7 2-8-2011 1:04 Print reply

Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: janh95
[...]

Ja maar als ik tussen die lijst kijk op leertouwer, ben je ongeveer 20 euro nog wat kwijt + verzend kosten dat is ongeveer 30 euro met elkaar, verdubbel dat en je heb een 17mm.


ja maar er zitten ook een paar sproeiers bij voor maar 7 euro.. dus welke zal ik nemen ...
 
4takker 2-8-2011 1:08 Print reply

Posts: 2395
maak is een foto van die gebroken sproeier.

dan moet er een heele lompe boer aan hebben zitten draaien wil je een sproeir breken.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly
teake7 2-8-2011 1:26 Print reply

Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
maak is een foto van die gebroken sproeier.

dan moet er een heele lompe boer aan hebben zitten draaien wil je een sproeir breken.


tsja het was een tweedehansje he margoed morgen zal ik fotos maken van de carburateur. maar je kunt ervan uitgaan dat het erzo uitziet:








 
BenjaminDG 2-8-2011 13:53 Print reply

Posts: 4605
Meestal breken de 2 zijkanten af door dat iemand deze veel te vast heeft gezet.

Maar draaide de brommer goed stationair?

Ik snap niet dat je de stationair sproeier er al wou uithalen?

Hoe minder je moet loszetten hoe beter, gewoon met wat ontvetter en perslucht de carb eens kuisen.
 
Vlaanderen vrij!
teake7 2-8-2011 17:19 Print reply

Posts: 40
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Meestal breken de 2 zijkanten af door dat iemand deze veel te vast heeft gezet.

Maar draaide de brommer goed stationair?

Ik snap niet dat je de stationair sproeier er al wou uithalen?

Hoe minder je moet loszetten hoe beter, gewoon met wat ontvetter en perslucht de carb eens kuisen.


nee de brommer draaide veel te hoge toeren stationair..
maar als je de gasschuif schroef verdraaide dan ging die iets lager toeren draaien maar dan viel die uit...
En de brandstof/luchtverhoudings schroef had geen invloed als je daaraan draaide.

Ik heb de carburateur van binnen vergeleken met tekeningen van cy50 website (cy50 blok is hetzelfde als een cb50 blok)
en het bleek dat de sproeier origineel langer hoort te zijn. dus wil ik graag een nieuwe kopen... maar welke van de 4 moet ik kopen? : http://www.leertouwe...d=stat+sproeier+cb50
 

Dit topic is 6350 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved