Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #64927 - afstellen honda mb wil niet
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 10045 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
laan0206 |
31-7-2011 20:17 |
Posts: 64 |
setup
50cc hm167, 16mm keihin met nu 110 sproeier, originele luchtbak, met hm168 aanzuigbuis (mb8) grote luchtslang achter carb. xtreme binnenfilter.
hij start gelijk na 1 keer kikken, in het middengebied verzuipt/pruttelt de brommer, maar bovenin op toeren krijgt ie te weinig. bougie is nog steeds wit na 100km.
ik snap hier niets meer van. heb geen valse lucht. ontsteking staat op zijn vroegst en is ook goed. (doorgemeten)
ik weet niet meer waar ik het zoeken moet.
het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb, is de originele kromme luchtslang terug te plaatsen.
wie o wie kan me helpen.
|
|
|
|
RikDT50MX - Nieuws Poster |
31-7-2011 20:23 |
Posts: 1558 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: laan0206
setup
50cc hm167, 16mm keihin met nu 110 sproeier, originele luchtbak, met hm168 aanzuigbuis (mb8) grote luchtslang achter carb. xtreme binnenfilter.
hij start gelijk na 1 keer kikken, in het middengebied verzuipt/pruttelt de brommer, maar bovenin op toeren krijgt ie te weinig. bougie is nog steeds wit na 100km.
ik snap hier niets meer van. heb geen valse lucht. ontsteking staat op zijn vroegst en is ook goed. (doorgemeten)
ik weet niet meer waar ik het zoeken moet.
het enigste wat ik nog niet geprobeerd heb, is de originele kromme luchtslang terug te plaatsen.
probeer dat eerst dan, dan ben je zeker.
wie o wie kan me helpen.
sproeier groter en gasnaald wat laten zakken.
Dit bericht is gewijzigd door RikDT50MX op 31-7-2011 om 20:24 uur.
|
|
I Can Play With Madness |
|
laan0206 |
31-7-2011 20:26 |
Posts: 64 |
naald staat al op zijn laagst. heb ook al verschillende naalden geprobeerd, maar niets schijnt te werken.
|
|
|
|
KlaasMarten |
31-7-2011 21:33 |
Posts: 423 |
Ik rijd met sproeier 80 in een 18mm Keihin, verder heb ik dezelfde setup als jouw.
Ik heb ook een dipje in het middengebied, maar ik heb er geen problemen mee.
Je moet hem gewoon wat beter afstellen, en voor de zekerheid even een deotest doen voor als je valselucht hebt.
Sommigen zeggen dat een bougie niet echt precies is qua afstellen. (jaja dit hoeft niet zo te wezen)
Maar ik stel die verrekte dingen (brommers) altijd af op gevoel.
Hiermee bedoel ik, bwoapen: te arm, haperen: te rijk.
Ik weet niet of je hier wat mee kunt, maar ik zeg et even.
|
|
Haus am See |
|
laan0206 |
31-7-2011 22:18 |
Posts: 64 |
hoe heb jij de luchtbak? kleine originele luchtslangen?
|
|
|
|
KlaasMarten |
31-7-2011 22:26 |
Posts: 423 |
Die 20mm luchtslangen passen niet, ik heb die 12mm (origineel) slang erop. (ik weet niet hoe dat met die originele begrenzers zit van een MT/MB maar ik heb gewoon een rechte luchtslang, zonder begrenzing in de luchtslang en dergelijke.
Ter verduidelijking:
http://www.josdijkma...d&productId=7665
Dit bericht is gewijzigd door KlaasMarten op 31-7-2011 om 22:26 uur.
|
|
Haus am See |
|
laan0206 |
31-7-2011 22:30 |
Posts: 64 |
ik bedoel de luchtslang, die kromme in de luchtbak.
is dat een klein of groot gat. (origineel of snel.)
|
|
|
|
KlaasMarten |
31-7-2011 22:34 |
Posts: 423 |
Oh die, het is geen originele dacht ik.
Er zitten in ieder geval helemaal geen begrenzers in.
|
|
Haus am See |
|
laan0206 |
31-7-2011 22:40 |
Posts: 64 |
das gek..dan is 80 sproeier wel heel erg klein.
ik zal morgen aan de gang, en laat het wel weten wat de oorzaak is.
ga morgen de originele luchtslang plaatsen in de bak.
kijken wat de brommer dan doet.
|
|
|
|
laan0206 |
1-8-2011 10:07 |
Posts: 64 |
ik begin zolangzamerhand aan de cilinder te twijfelen.
wat voor carburateur ik er ook achter gooi, hij heeft dezelfde syptomen.
pruttelen in het middengebied, en bij hoge toeren te weinig benzine.
kan een cilinder stuk wezen? het is een 2 de hands. wel opgeboord naar 39,50, met een nieuwe zuiger.
wat ik nog niet geprobeerd heb is een originele kromme luchtslang, en een originele 13 mm carb.
heren zeg het maar. wat is de beste oplossing?
|
|
|
|
Robin 1993 |
1-8-2011 10:55 |
Posts: 1234 |
het lijkt mij juist dat je sproeier gewoon veel te groot is. Ik heb namelijk sproeier 110 bij een 18mm keihin, 70cc airsal, en proma bovenlangs uitlaat.
En daar is die precies goed bij afgesteld
|
|
!!2 takt!! |
|
rensss |
1-8-2011 10:58 |
Posts: 1110 |
Ik ken dit probleem ook, mijn setup 60cc 16mm mikuni en in die mikuni zat een 110 sproeier
Dat is veels te groot dus ik heb nu een 85 sproeier besteld.
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
Robin 1993 |
1-8-2011 11:01 |
Posts: 1234 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rensss
Ik ken dit probleem ook, mijn setup 60cc 16mm mikuni en in die mikuni zat een 110 sproeier
Dat is veels te groot dus ik heb nu een 85 sproeier besteld.
Dan moet je indd wel aardig in de buurt zitten (sproeier 85), je weet het natuurlijk nooit. Maar wat ook erg belangrijk is , is je stand van je gasnaald. Daar kan je net dat dipje onderin of bovenin mee wegwerken en moet dus ook echt goed afgesteld staan om hem goed te laten lopen.
|
|
!!2 takt!! |
|
laan0206 |
1-8-2011 11:30 |
Posts: 64 |
maar hoe verklaren jullie dan dat ik op toeren met een 110 keihin sproeier te weinig benzine heb?
als ik dus een 85-90 sproeier ga monteren, krijg ie veel te weinig.
ik vermoed dat jullie dan toch die ristrictie in de luchtbak hebben. de kromme originele luchtslang.
|
|
|
|
rensss |
1-8-2011 11:31 |
Posts: 1110 |
Bij mij is het zo met mijn 110 sproeier dat hij wel rijd bij hoge toeren maar als ik bijvoorbeeld afrem dat hij dan verzuipt.
|
|
Zundapp: Zietunietdatallespreciespast? |
|
De Schout |
1-8-2011 11:34 |
Posts: 5327 |
cilinder getuned.?
en wat voor pijp heb je er onder?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Dit topic is 10045 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|