Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Koppeling tunen puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 923 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64924 - Koppeling tunen puch
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

maarten1990 30-7-2011 22:49 Print topicpost
Posts: 65
Hallo, iedereen
Een vriend van mij heeft een puch.
Alleen hij wil de koppeling tunen.

Heeft dit voordelen ?

Dit is zijn setup

metrakit 80cc
malossi membraam op carter
rito krukas
hpi ontsteking

Alleen hoe kun je er het meeste uithalen.
heb wel op internet zitten kijken alleen daar vind ik alleen gewicht er af halen ?

Alleen hoe kun je er het beste gewicht af halen ? of beter gezegd van welke plek ?

Ik heb al wel wat pagina;s zitten bekijken alleen nog geen goeie uitleg.

En bij race koppelingen zie je dat er weer een plaat over heen zit ?
 

Velthuis 30-7-2011 23:00 Print reply

Posts: 222
Is lang geleden voor mij.

Alleen aan beginnen als je je vermogen niet goed wegkrijgt. Je gaat er niet harder van oid. Of je koppeling moet ook op top slippen.

Lichter maken doe je volgens mij door in de klauwen gaten te boren. Maar correct me if i'm wrong. Klauwen moeten precies even zwaar zijn, anders begint je puch te stuiteren.

De extra plaat dient ervoor om de klauwen twee scharnierpunten te geven ipv 1. Zodat de bevestig van de klauwen heel blijft onder het grote(re) vermogen.

Met jouw setup kan een dergelijke koppeling zin hebben.
 
bro123 30-7-2011 23:06 Print reply

Posts: 901
je kunt de koppeling tunen, lichter maken.
dit zorgt ervoor dat de brommer bij hogere toeren pas optrekt.
de brommer heeft vooral z`n power bovenin dus zal ie sneller optrekken.
het verlichten van de koppeling heeft wel nadelen.
- hij word minder sterk hij breekt sneller enc.
- als dit niet goed gebeurd( wat heel vaak gebeurd) dan ontstaat er een onbalans en gaan je lagers stuk.

dit geeft wel een goede uitleg. http://www.puchmaxi.nl/koppeling_tuning.php

het is niet aan te raden.

edit: ik adviseer een race koppeling.


Dit bericht is gewijzigd door bro123 op 30-7-2011 om 23:07 uur.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
maarten1990 30-7-2011 23:18 Print reply
Posts: 65
Oke en wat versta jij onder een race koppeling ?

 
tosser 30-7-2011 23:32 Print reply
Posts: 393
schroeven waarmee de veren vast zitten helemaal indraaien en dan 2 slagen uit..
die plaat is een verstevegings plaat omdat anders je koppeling krom trekt!
een race koppeling is een "hank" of een ktm koppeling bijvoorbeeld (ktm moet je zelf pasmaken)
Je kan er ook zelf andere voering op maken, moet je even opzoeken welk materiaal geschikt is.
Verlichten kan ook, maar maak ze niet lichter dan 55 gram(dacht dat het 55 gram was maar weet ik niet meer zeker)

succes
 

Dit topic is 5635 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved