Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Cilinder getuned?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1029 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64917 - Cilinder getuned?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

lukieluke 29-7-2011 17:33 Print topicpost
Posts: 48
Laatst heb ik een kawasaki ar50 gekocht met vele onderdelen. Vandaag ben ik een beetje gaan kijken naar de blokken. Op één blok zat dus een bewerkte cilinder. Uitlaatpoort is vergroot en er zijn gaten in de cilinder gemaakt vanuit de inlaat.
Mijn vraag was dan dus ook, wat doet dit met de prestaties?
Dus meer acceleratie, hogere top, betere gashername???
Ook wil ik even weten wat de kwaliteit is van de cilinder, dus is het goed bruikbaar en is het gebeund of kan ik hem weggooien.
Foto's:
http://imageshack.us...s/233/foto0113s.jpg/
http://imageshack.us...s/853/foto0114d.jpg/
http://imageshack.us...s/808/foto0115t.jpg/

Op de laatste foto is het gat te zien vanuit de inlaat.

Dit bericht is gewijzigd door lukieluke op 29-7-2011 om 17:34 uur.

Dit bericht is gewijzigd door lukieluke op 29-7-2011 om 17:34 uur.
 

kenny77 29-7-2011 17:44 Print reply

Posts: 29286
Het is in ieder geval gedaan door de lokale beunhaas.

Aux-poorten (die 2 kanalen wat vanuit de membraan ruimte naar de spoelpoorten lopen) zitten niet netjes symmetrisch.
Deze 2 kanalen zorgen voor iets meer vermogen voor de powerband.

En het gat wat in het midden zit, dat moet een boostpoort voorstellen.
Maar deze moet onder een hoek zitten naar de cilinderkop gericht.
En niet recht door naar de uitlaatpoort gericht.

De uitlaatpoort ziet er op de foto's niet breed uit.

Voor de rest zal het zeker nog rijden, maar niet met een grote prestatie winst ten op zichten van het origineel. (hangt een beetje vanaf hoe groot de uitlaatpoort origineel is.)


 
lukieluke 29-7-2011 17:53 Print reply
Posts: 48
Oke, ik vond het er ook niet echt perfect uitzien. Maar de cilinder zal niet langzamer gaan dan een onbewerkte cilinder??

De uitlaatpoort is ook niet goed te zien. Ik heb even snel vergeleken en me vinger kon in de bewerkte cilinder wel een stuk verder dan in de onbewerkte cilinder. Heb geen maten opgemeten.

Dit bericht is gewijzigd door lukieluke op 29-7-2011 om 17:54 uur.

Dit bericht is gewijzigd door lukieluke op 29-7-2011 om 18:09 uur.
 
Aquamaniac 30-7-2011 23:13 Print reply

Posts: 882
gewoon proberen die cilinder
in het ergste geval doet ie het slecht of zelfs niks
nou ja dan heb je niks verloren behalve nutteloze opvulling van je plank in de schuur aangezien hij dan de vuilnisbak in kan

en als je geluk hebt presteert hij wel veel beter wat dan weer scheelt want volgens mij zijn er voor de ar50 niet super veel "snelle" delen te krijgen

 
er gaat niks boven luchtkoeling
lukieluke 31-7-2011 16:02 Print reply
Posts: 48
Ja precies, dan moet ik toch maar een middagje vrij maken.
Ook heb ik verschillen cilinderkoppen gevonden. Bij de ene is de ruimte/inhoud in de kop groter. Bij de andere 2 is dit veel minder. De koppen zijn niet gevlakt. Wat kan het verschil zijn?

Het klopt dat er voor een ar50 bijna tot geen 'snelle' delen te krijgen zijn. Alleen een 100cc, welke nu ook moeilijk te krijgen is. Verder nog een autisa 93cc welke heeel zeldzaam is.
 
Aquamaniac 31-7-2011 16:27 Print reply

Posts: 882
snelle kop / langzame kop
die met minder ruimte zullen meer compressie hebben
mischien bedoeld voor andere landen ofzo


er zijn trouwens nog wel andere cilinders te krijgen maar dan moet je heel goed zoeken
heb zelf nog eens gedacht over een ar50
en ben toen nog wel het een en ander tegengekomen
heb alleen geen idee meer op welke site

of een ori cilinder laten uitboren/hoonen voor meer cc's
 
er gaat niks boven luchtkoeling
lukieluke 31-7-2011 20:03 Print reply
Posts: 48
Dat dacht ik al. Die met het meeste ruimte zit er nu op. Binnenkort dan maar even die andere kop schoonmaken en erop zetten

Ik ga dan nog eens heeeel goed zoeken.
 
lukieluke 31-7-2011 22:07 Print reply
Posts: 48
Oke, ik heb eens wat rondgekeken en heb denk ik wel wat interessants gevonden.

Een 53mm big bore kit: http://beedspeed.com...php?products_id=3632
Tweedehands ar80 cilinder: http://motoren.tweed...-cilinderkoppen.html
Een 91,3cc big bore kit: http://www.charmo.com.tw/product/15542.html

Kan iemand mij wat over de cilinders vertellen. Denk aan pasvorm en prestaties?


 
Marcooow 31-7-2011 22:44 Print reply

Posts: 5713
ik denk niet dat die 2e en 3e passe, want je hebt voor ar toch ook een ar80 blok?
 
faster than a bullet!
lukieluke 31-7-2011 23:07 Print reply
Posts: 48
Ik dacht dat daarbij het enige verschillen waren dat je een 4plaats koppeling hebt en dan de grotere cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door lukieluke op 31-7-2011 om 23:13 uur.
 
lukieluke 1-11-2011 16:45 Print reply
Posts: 48
Vandaag de cilinder er toch maar opgezet. Gaat een heel stuk sneller. Eerst 65kmh en met geluk 70kmh en nu makkelijk 75kmh.
Koppel is toegenomen en de brommer draait nu 9000rpm tov 8000rpm.
 

Dit topic is 1711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved