Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda cr 125 1993 versnellingen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 750 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64916 - honda cr 125 1993 versnellingen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

smefke 29-7-2011 17:06 Print topicpost
Posts: 507
hallo,
ik weet dat het hier niet thuis hoort, maarja.
ik had eergisteren een honda cr 125 uit 1993 gekocht.

tijdens het testrijden liep alles naar toebehoren.(konden wel niet volgas wegens het weinige plek daar)
maar vandaag voor het eerst op zon ding gestapt.
deed het geweldig.
maar toen, ik schakelde over naar de 5 en HIIING leek net of het in de vrij stond, huh kutzooi.
nog een keer geprobeerd maar toen in de lage toeren, allemaal gerommel en getik uit het blok.
toen weer inde hoge toeren en weer HIIING.

Dus de 5e versnellig is kapot.
weet iemand waar het aan zou kunnen liggen???

is echt raar bij de testrit niet en vandaag wel???
maarja,
iemand ook nog tips voordat ik het blok uitelkaar haal??
mvg, sef janssen

Dit bericht is gewijzigd door smefke op 29-7-2011 om 17:08 uur.
 

Marcooow 29-7-2011 17:09 Print reply

Posts: 5713
gewoon pech hebben denk ik

ja tips, blok schoonmaken voor de tijd, alles goed bewaren in bakjes, goed opletten hoe dingen in elkaar zetten
 
faster than a bullet!
smefke 29-7-2011 17:17 Print reply
Posts: 507
maaar niet waar het aan zou kunnen liggen?
 
Marcooow 29-7-2011 17:22 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
maaar niet waar het aan zou kunnen liggen?


weet ik veel, kan ik vanaf hier nie zien
blok opentrekken moet je zoiezo, want hier kan je niet mee door rijden, straks zijn de gevolgen nog erger
 
faster than a bullet!
Bas/MT5 29-7-2011 18:05 Print reply

Posts: 915
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: smefke
maaar niet waar het aan zou kunnen liggen?


bel die gast op, die weet er vast wel van. Je hebt em eergister gekocht. Khad em terug gebracht.
 
www.mcckingswood.connectom.nl :)
StefanB 29-7-2011 18:56 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bas/MT5
[...]


bel die gast op, die weet er vast wel van. Je hebt em eergister gekocht. Khad em terug gebracht.


Sorry hoor, maar ik had je keihard uitgelachen..

Moet je maar beter opletten als je wat koopt. En als je niet wilt dat het gelijk stuk gaat moet je maar nieuw kopen of bij een handelaar/winkel die garantie kan bieden.
 
E24 M30b35@GT3576
flash0172 29-7-2011 18:56 Print reply
Posts: 55
wel raar, dit had ik niet verwacht van een honda
motorblok uitelkaar halen en tandwiel vervangen.
meteen de nodige lagers en keeringen vervangen.
vergeet er ook gen nieuwe pakkingen in te zetten anders gaat die olie lekken
kan te maken hebben met onvoldoende olie gereden mja als je hem ff een revisie geeft of een klein beurtje doen wonderen
 
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt
PRO TUNING 29-7-2011 20:13 Print reply

Posts: 4000
Is een kwaaltje van Honda van die bouwjaren - assen scheef en tandwielen kapot.
 
Dvgate 29-7-2011 20:36 Print reply

Posts: 148
Ik zou eerst de koppelingskorf zijde dus bij de waterpompkant. De carterdeksel openmaken kijken of daar niet iets ontbreekt of los zit hier zit een rubber ring op de bovenste helft van je carter dat is de pakking die je niet hoeft te vervangen als deze nog goed is . Dan ben je al een heel eind. Meschien een vingertje afgebroken ooit. Van je korf , En of te weinig plaatjes er ooit in gebeund. Heb ik dus ook gehad dat hele korf los stond die begon ook hoger geschakeld te slippen , en dan kun je al een klein stukje inspecteren zonder je blok helemaal uitelkaar te sleutelen ps ik moest er wel een nieuwe korf met alles erop en eraan er in doen. Maarjaaaa

Dit bericht is gewijzigd door Dvgate op 29-7-2011 om 20:38 uur.
 
Kijk/ruik even in/aan de asbak, ook ff de in sigarettenaansteker kijken of er as in zit.
smefke 30-7-2011 12:01 Print reply
Posts: 507
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


Sorry hoor, maar ik had je keihard uitgelachen..

Moet je maar beter opletten als je wat koopt. En als je niet wilt dat het gelijk stuk gaat moet je maar nieuw kopen of bij een handelaar/winkel die garantie kan bieden.


sorry hoor maar met testrijden deed het alles gewoon.
kun je ook niet ruiken of het nog goed is.
ag doe hem open en kijken bij de 5e versnelling wat er mis is.
Maar denk niet dat het aan de koppeling ligt anders rammelt die niet onder in de toeren.


 
honda wallaroo 30-7-2011 13:46 Print reply

Posts: 973
Zoals Marco al zegt alles goed in bakjes bewaren! dus bijvoorbeeld alle bouten en moeren van je carterkap in een bakje en van je cilinder in een ander bakje dan ben je straks niet aan het zoeken van wat waar moet
Foto's maken is ook erg handig doe ik ook altijd!
 
smefke 30-7-2011 16:08 Print reply
Posts: 507
bedankt voor de tip, zijn er misschien dingen waar ik op moet letten bij een crossmotor blok?
zoals de hpp klep?
 
dirktimmer 11-8-2011 6:16 Print reply

Posts: 1737
hpp kun je gewoon laten zitten, alleen opletten bij het opnieuw opbouwen.

bij de bak, kijken of de schakelvorken recht zijn, tandwielen geen ronde hoekjes hebben, metaalmoeheid aan het oppervlak of zelfs afgebroken tanden.

zoek een nette bak op, zet die erin, reviseer gelijk de rest als je de zaak los hebt. zuiger vervangen, eventueel bigend, lagers/keerringen etc.

voor onderdelen mail deze kerel: mautjemautje@hotmail.com

 
smefke 11-8-2011 10:16 Print reply
Posts: 507
ja heel erg bedankt,
ja big end zit 0 speling op.
zuiger ziet er net 3 uur in ofso.
maar wij maakten de bak open en alles leek of het goed was.
egt wazig.
maar alsnog bedankt.
groetjes sef

 

Dit topic is 2673 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved