Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Toekomst van een vastloper

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64915 - Toekomst van een vastloper
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Puntenslijper 29-7-2011 16:04 Print topicpost
Posts: 107
Hallo,

Ik wil een SM kopen en heb een leuke op het oog op marktplaats (Een Peugeot XPS 50). Na wat gemaild te hebben heb ik wat vragen beantwoord gekregen waaronder: Waarom is de cilinder vervangen?
Waarop hij zei dat dat was omdat hij een vastloper heeft gehad op 14000 km.

Hij heeft dus een nieuwe cilinder, zuiger, pakkingen en krukas erop LATEN zetten door een specialist (althans dat zegt hij)
Nou had ik hier wat vraagjes over, hij zei namelijk dat de nieuwe cilinder een imitatie is maar hij vertelde er geen merk bij. Moet ik hier al sceptisch worden of kunnen imitatie cilinders ook gewoon goed zijn?

Maar vooral deze vraag: Hoe erg is het dat hij een vastloper heeft gehad? Is het riskant om de brommer dan alsnog te kopen omdat dat kan betekenen dat er meer mee mis is door de vastloper? Of heb ik hierdoor later een hogere kans op nog een vastloper?

Ook vertelde hij mij dat hij geen kickstarter heeft wat ik eerst vrij vreemd vond aangezien ik op al mijn brommer een kickstarter had, maar toen bedacht ik me dat de meeste echte motoren ook alleen electrische start hebben. maar denken jullie dat het wel nog mogelijk is om er nog een kickstarter op te zetten of moet ik dan heel me blok ombouwen ofzo? (ik kon namelijk ook niet op internet vinden of deze brommer standaard een kickstarter erop heeft)

De prijs is niet belachelijk hoog, dus wat dat betreft kan ik het wel veroorloven om wat 'mankementen' aan de brommer te hebben. maar ik wil natuurlijk ook niet dat ik me geld net zo goed kan weggooien omdat het gewoon te riskant is.

Dus graag hier jullie meningen over.

Bedankt
 

steef ts70xk 29-7-2011 16:10 Print reply

Posts: 3244
Orgineel heb een xps geen kickstart nee.. wrm weet ik ook niet..
Met een goeie vast loper ken je krukas ook vlink op zijn donder krijgen..
Je heb genoeg imi cilinders die gewoon goed zijn.
Ik heb evt ook een xps voor je.. heeft alleen geen kenteken nooit op kenteken gezet na de verzekerings plaatjes.. stuur maar pm bij intresse..
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 29-7-2011 16:12 Print reply

Posts: 8639
http://www.peugeotsc...1100639551&uid=0

imitatie...welk merk ? En dan nog weet je nooit 100% hoe de cilinder er binnenin uitziet; alleen bij een nieuwe heb je wat zekerheid en dan ook nog garantie.

Over die vastloper zou ik me niet direct zorgen maken.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
steef ts70xk 29-7-2011 16:17 Print reply

Posts: 3244
Voor die kickstart moet je een andere carterkap of je moet dat gat uitboren..?
Orgineel xps sm heb geen kick de crosversie wel.
 
Puntenslijper 29-7-2011 16:24 Print reply
Posts: 107
Thanks 4 antwoorden.
PM is onderweg.

De krukas was ook vervangen dus mocht die een klap hebben gekregen dan is dat dus niet meer van toepassing.
Ik zal hem ook nog ff een mailtje sturen of die kan opzoeken wat voor merk het was.

en @pango: 82 pond voor alleen de kickstart hendel zelf?
 
steef ts70xk 29-7-2011 17:34 Print reply

Posts: 3244
PM terug
 
flash0172 29-7-2011 19:01 Print reply
Posts: 55
je kan koppelingskappen kopen voor kickstartpedalen(ikga er vanuit dat het een am6 blok is)

 
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt
Velthuis 30-7-2011 22:23 Print reply

Posts: 222
Neem aan dat de lagers ook vervangen zijn?
Indien dit het geval is, maakt de vastloper niet zoveel uit, sterker nog: het gehele blok is gereviseerd.
 

Dit topic is 1742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved