Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Wat kost honen ongeveer honda?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64913 - Wat kost honen ongeveer honda?
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

De Schout 29-7-2011 20:43 Print reply
Posts: 5327
24u laten liggen is misschien wat overdreven, maar recht honen en afleveren is idd riskant.

En een cilinder kotteren en verder niet nabewerken is helemaal lachwekkend. dat deden ze in 1910 omdat ze toen niet beter wisten


@ ts, als je zeker weet dat het goed gebeurd kun je beter een paar centen meer uitgeven. alleen zijn de adressen waar het Echt goed gedaan word zeldzaam. (hier in de buurt toch)

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 29-7-2011 om 20:45 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
yamahadt1986 29-7-2011 20:49 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
24u laten liggen is misschien wat overdreven, maar recht honen en afleveren is idd riskant.

En een cilinder kotteren en verder niet nabewerken is helemaal lachwekkend. dat deden ze in 1910 omdat ze toen niet beter wisten


@ ts, als je zeker weet dat het goed gebeurd kun je beter een paar centen meer uitgeven. alleen zijn de adressen waar het Echt goed gedaan word zeldzaam. (hier in de buurt toch)

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 29-7-2011 om 20:45 uur.



over dat kotteren heb je opzich gelijk in.
maar op de CNC kan het tegenwoordig mooi glad en erg goed gebeuren.
ik rijd er anders altijd mee. en het gaat prima zonder rammelen en dergelijken
ik rijd anders met zeer strakke cilindertjes rond die erg of ook wel te mooi aan de maat zijn waarvan je zult denken die naait vast.
maargoed als je dan eerst 150km niet boven de 6000K uitkomt gaat het goed bij mij.
dit is wel riskant wat ik nu vertel en altijd doe. maar als die dan is ingereden heb je een zeer strakke cilinder.
opzich als ik het voor mijn crossmotors doe kotteren we het wat ruimer omdat we dan gelijk moeten kunnen gassen uiteraard.

maargoed ieder zo zijn idee daarover vind ik.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
honda fryslan 29-7-2011 21:43 Print reply

Posts: 1914
dat het verschil tussen een elke 1/100mm verschil maakt ben ik helemaal met je eens maar dat je 24uur moet wachten is naar mijn mening zwaar overdreven..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
De Schout 30-7-2011 1:30 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]



over dat kotteren heb je opzich gelijk in.
maar op de CNC kan het tegenwoordig mooi glad en erg goed gebeuren.
ik rijd er anders altijd mee. en het gaat prima zonder rammelen en dergelijken
ik rijd anders met zeer strakke cilindertjes rond die erg of ook wel te mooi aan de maat zijn waarvan je zult denken die naait vast.
maargoed als je dan eerst 150km niet boven de 6000K uitkomt gaat het goed bij mij.
dit is wel riskant wat ik nu vertel en altijd doe. maar als die dan is ingereden heb je een zeer strakke cilinder.
opzich als ik het voor mijn crossmotors doe kotteren we het wat ruimer omdat we dan gelijk moeten kunnen gassen uiteraard.

maargoed ieder zo zijn idee daarover vind ik.

gr peter


voor een gat netjes te kotteren heb je echt geen cnc machine nodig. dat kan conventioneel net zo goed. maar het blijft gewoon achterhaald voor een cilinderwand. Dat het loopt en niet kapot hoeft te gaan oke. maar eentje met een been loopt ook....
 
tune tweak fiddle bang bummer
PRO TUNING 30-7-2011 10:25 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
dat het verschil tussen een elke 1/100mm verschil maakt ben ik helemaal met je eens maar dat je 24uur moet wachten is naar mijn mening zwaar overdreven..



Je zult het wel helemaal goed hebben, maar ik heb ook nog niet zoveel ervaring als jou.
 
flash0172 30-7-2011 19:41 Print reply
Posts: 55
honen van m'n cr125 '86 cilinder koste 75,-
 
Honda, alleen echte mensen rijden 2-takt, de rest 4-takt
drestar 31-7-2011 16:10 Print reply

Posts: 631
heb bij mijn bromboer me 50cc honda mt parmakit laten honen voor 10 euro
 
dirktimmer 31-7-2011 17:05 Print reply

Posts: 1737
waarom zou er dan 24 uur gewacht moeten worden pro tuning? gewoon weer op kamertemperatuur laten komen en vervolgens meten moet toch prima zijn? dat duurt geen 24 uur?

en voor een stadaard brommer maakt het geen drol uit, maar elke 1000 rpm meer boven de 10.000 wordt de nauwkeurigheid wel erg belangrijk. onder 10.000 is 5 a 6 100ste prima. grotere boringen ga je erboven zitten, (500cc 8 100ste) hele hoge toeren / prestaties nodig ga je naar 4 100ste.

zo laat ik het altijd doen iig. misschien moet ik ze ook 24 uur gaan laten liggen als ik weer thuis ben, dan was mijn cr500 misschien niet met 180 warmgelopen op de snelweg een paar maand geleden
 
PRO TUNING 31-7-2011 19:20 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
waarom zou er dan 24 uur gewacht moeten worden pro tuning? gewoon weer op kamertemperatuur laten komen en vervolgens meten moet toch prima zijn? dat duurt geen 24 uur?

en voor een stadaard brommer maakt het geen drol uit, maar elke 1000 rpm meer boven de 10.000 wordt de nauwkeurigheid wel erg belangrijk. onder 10.000 is 5 a 6 100ste prima. grotere boringen ga je erboven zitten, (500cc 8 100ste) hele hoge toeren / prestaties nodig ga je naar 4 100ste.

zo laat ik het altijd doen iig. misschien moet ik ze ook 24 uur gaan laten liggen als ik weer thuis ben, dan was mijn cr500 misschien niet met 180 warmgelopen op de snelweg een paar maand geleden


Het heeft niet alleen met temperatuur te maken.

Cr 500 moet op 12/100 geboord worden.
 
De Schout 31-7-2011 23:16 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Het heeft niet alleen met temperatuur te maken.

Cr 500 moet op 12/100 geboord worden.



waarom zou je op de maat gaan zitten die honda als slijtagegrens opgeeft.?
 
tune tweak fiddle bang bummer
Leen 31-7-2011 23:36 Print reply

Posts: 26877
Dat kan hij jou wel uitleggen, maar dat snap je toch niet zonder ervaring...
 
PRO TUNING 1-8-2011 11:07 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



waarom zou je op de maat gaan zitten die honda als slijtagegrens opgeeft.?


Omdat theorie en praktijk wel eens verschillen, en Honda geen rekening heeft gehouden met Nederlandse omstandigheden.
 
markgoud 1-8-2011 12:04 Print reply
Posts: 80
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Het heeft niet alleen met temperatuur te maken.

Cr 500 moet op 12/100 geboord worden.



12/100 is wel erg ruim! Dat zou ik zelfs voor een gegoten zuiger zoals Vertex nog niet doen. Hoeveel heb je er zo al gehoond als ik vragen mag?

Dit bericht is gewijzigd door markgoud op 1-8-2011 om 12:04 uur.
 
PRO TUNING 1-8-2011 13:28 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markgoud
[...]



12/100 is wel erg ruim! Dat zou ik zelfs voor een gegoten zuiger zoals Vertex nog niet doen. Hoeveel heb je er zo al gehoond als ik vragen mag?

Dit bericht is gewijzigd door markgoud op 1-8-2011 om 12:04 uur.


Ik boor / hoon zelf niet, maar zo zijn er honderden cilinders voor solo / zijspan motocross - grasbaan en tegenwoordig supermotard geboord.
 
BenjaminDG 1-8-2011 13:44 Print reply

Posts: 4605
De piston en cilinder bij mijn gsxr mogen volgens de handleiding ook maximum 12/100 speling hebben.


 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 16714 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved