Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hebo manston revolution voor straatgebruik?+vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1017 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64904 - Hebo manston revolution voor straat...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim-gpr99 28-7-2011 0:45 Print reply

Posts: 841
laat maar, dit is toch zinloos... ac word nogal wat warmer.
 
GPR50 '99 streetfightert
Royal Club 28-7-2011 0:47 Print reply

Posts: 60390
ja, en dan loopt het spontaan warm ofzo?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
tosser 28-7-2011 14:12 Print reply
Posts: 393
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
haha, wat jij zegt (theoretisch) klopt zeker, waarom zou zo'n setup niet lopen met een dergelijke carb, dat is idd onzin. Maar ik bedoelde, mijn ervaring is dat kleine carbs lastiger af te stellen zijn op snelle cilinders. Ik heb al regelmatig gehad dat deze carbs goed afgesteld waren maar toch warmgelopen waren.

Misschien nogal een slecht voorbeeld maar ik ken iemand met een peugeot vivacity met 70cc en 12mm, die is warmgelopen. ik ken 3 zipjes met DR70 en Airsal 70 en 12mm, ook allebei warmgelopen. Daarna 17.5 erop gezet en nooit meer problemen gehad. En de afstelling was misschien niet helemaal goed, maar nog wel binnen veilige marges. De 'veilige afstelling'grens word gewoon steeds kleiner met een kleinere carburateur is mijn ervaring. Deze gozer rijd SBO sprints en heeft al 2 sprinters,die lopen erg mooi, dus hij is niet de eerste de beste beunhaas.

maargoed, punt is duidelijk nu, het is maar mijn eigen ervaring die ik deel. hij is toch van plan een 24mm te gaan gebruiken dus ik zie geen reden om het hier nog verder over te hebben



Je zegt zelf al dat die 12 mm niet goed waren afgesteld, gek he dat ie dan warmloopt!
dat hij sbo rijd wil helemaal niks zeggen over dat hij goed is ofzo.. iemand die sbo rijd weet ook dat je een brommer goed moet afstellen en als je dat doet dan loopt hij ook zeker niet warm.

 
Marcooow 28-7-2011 16:48 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
laat maar, dit is toch zinloos... ac word nogal wat warmer.


en een uitlaat zoals een Pro Race / R3 / SCR Racing Line / Voca, anders gaat je cilinder daarop inhouden met alle gevolgen vandien.


nou moet je me toch dat is uitleggen? wat voor gevolgen?
 
faster than a bullet!
MH RYZt 28-7-2011 17:25 Print reply

Posts: 104
jullie maken het die jongen veel te lastig

Maare, how about een Tpr 86? Is dit een betrouwbaardere cilinder dan de hebo revolution? Ik kan niet veel op internet erover vinden vandaar. De een zegt hij is slijtvaster dan een zo'n hoogtoerige 70cc zoasl pro race en de hebo. Maar een ander zegt weer dat hij ook slijt als een malle.

Gr.
 
Royal Club 28-7-2011 17:36 Print reply

Posts: 60390
ga je luisteren als ik je iets vertel? zo ja, komtie.

Je neemt een doppler endurance krukas met gewoon een setje c3 lagers en een set polini koppelingsplaten.
daar prak je een mhr 80 replica op met een Yasuni r2 of een cross hm, of vergelijkbaar, welke vergelijkbaar zijn kan je makkelijk zoeken en niks wat je zegt kan daar iets aan veranderen. als carburateur pak je een 21mm delortho en prak je op je originele luchtfilter

afstellen en KLAAR.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Marcooow 28-7-2011 17:48 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ga je luisteren als ik je iets vertel? zo ja, komtie.

Je neemt een doppler endurance krukas met gewoon een setje c3 lagers en een set polini koppelingsplaten.
daar prak je een mhr 80 replica op met een Yasuni r2 of een cross hm, of vergelijkbaar, welke vergelijkbaar zijn kan je makkelijk zoeken en niks wat je zegt kan daar iets aan veranderen. als carburateur pak je een 21mm delortho en prak je op je originele luchtfilter

afstellen en KLAAR.


en niet te vergeten

- je draaid niet zoveel toeren als een hebo, waardoor de boel dus minder slijt, en beter is voor je portomonnee
- je hebt niet zon pikkerig vermogen, wat enorm kut is (en ja dat weet ik)
- je gaat makkelijk 100, en trekt de meeste brommers eruit, nou wat wil je nog meer?
 
faster than a bullet!
StefanB 28-7-2011 18:20 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ga je luisteren als ik je iets vertel? zo ja, komtie.

Je neemt een doppler endurance krukas met gewoon een setje c3 lagers en een set polini koppelingsplaten.
daar prak je een mhr 80 replica op met een Yasuni r2 of een cross hm, of vergelijkbaar, welke vergelijkbaar zijn kan je makkelijk zoeken en niks wat je zegt kan daar iets aan veranderen. als carburateur pak je een 21mm delortho en prak je op je originele luchtfilter

afstellen en KLAAR.

Precies!

Heb je een prima snelle straatsetup waar je lekker mee kan blijven rijden zonder al teveel onderhoud (mits je het goed afstelt offcourse)

Op m'n eigen derbi heb ik van alles gehad aan cilinders; pro race, manston etc. maar heb uit eindelijk gewoon maar weer een mhr80 erop gezet, reed toch het fijnst.
 
E24 M30b35@GT3576
MH RYZt 28-7-2011 18:47 Print reply

Posts: 104
Maar ik ben nu een beetje gefasineerd door de TPR 86 dus daarom was mijn vraag komt dit op het zelfde neer als zo'n hebo of is dit te vergelijken als een grotere mhr 80?

want ik las ergens dat de tpr semihoogtoerig was..

En anders de gietijzeren 85?

Dit bericht is gewijzigd door MH RYZt op 28-7-2011 om 18:59 uur.
 
Marcooow 28-7-2011 20:15 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RYZt
Maar ik ben nu een beetje gefasineerd door de TPR 86 dus daarom was mijn vraag komt dit op het zelfde neer als zo'n hebo of is dit te vergelijken als een grotere mhr 80?

want ik las ergens dat de tpr semihoogtoerig was..

En anders de gietijzeren 85?

Dit bericht is gewijzigd door MH RYZt op 28-7-2011 om 18:59 uur.


zon tpr86 slijt denk ik ook wel een stuk harder als een malossi 80 replica, en zon hebo is al helemaal niks, blijf je aan het vervangen met die zuigers

tpr86 is ook veeel ste snel, denk dat het nog wel een tikkie harder gaat als een hebo of als mhr 80

iemand hier uit de buurt rijd ook met tpr86, met een technigas enox (knijp dus hard, en kan nog veel harder ) maar dat gaat echt veeel harder als een airsal 80 op derbi
 
faster than a bullet!
MH RYZt 28-7-2011 20:54 Print reply

Posts: 104
maar die gietijzeren versie, de 85cc bij josdijkman. Is daar ook wat meer info over?

en waarom is die eig. duurder dan het 86cc aluminium pakket?

Dit bericht is gewijzigd door MH RYZt op 28-7-2011 om 22:26 uur.
 
Tim-gpr99 28-7-2011 23:37 Print reply

Posts: 841
je moet toch echt zelf de knoop doorhakken, sommige mensen vinden toerenbeuken leuk en anderen houden meer van koppel. ik vind dat het allebei z'n charmes heeft

ik vond mn pro race setupje super rijden, trok echt retehard en was heerlijk fel. Dit was op mn GPR. Toen hing ik het blok onder een senda, en toen kwam eigenlijk het besef van waarom heb ik zo'n setup, om echt hard te gaan kom je vermogen te kort en om te 'spelen' is het veel te piekerig. Toen leuk setupje gemaakt met MHR80 replica, originele uitlaat en 21mm carbje. Was muisstil, maar je kon er echt mee smijten, crossen, en spelen. Gewoon omdat je altijd voldoende vermogen beschikbaar had.

Je moet zelf kiezen. Ik ben daarom zelf erg fan van cc's tegenover timingen. ik heb liever constant 14pk dan 19 pk bij 12500 toeren en daaronder vrij weinig.

Maar de setup die royal voorstelt is inderdaad erg leuk

en het punt dat ik duidelijk probeerde te maken is gewoon dat als je echt een piekerige cilinder koopt je beter de rest van je setup daarop aan kan passen, omdat je anders al helemaal weinig vermogen en plezier hebt, of gewoon meteen een dikke koppelsetup kan rijden waar je veel meer lol van kan hebben.
 
GPR50 '99 streetfightert
Royal Club 29-7-2011 5:27 Print reply

Posts: 60390
het was eerlijk gezegd dat de TS gewoon oké zei na mn reactie en dat het topic daarna weg kon zakken
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Marcooow 29-7-2011 11:32 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
het was eerlijk gezegd dat de TS gewoon oké zei na mn reactie en dat het topic daarna weg kon zakken


weet je wat het is, je denkt allemaal van ooh mooi, hard gaan met een 70cc

maar je hebt 0 koppel en je komt er pas achter dat je de verkeerde keuze hebt gemaakt als je die hoogtoerige 70cc eronder hebt hangen,

precies hetzelfde als met een hoogtoerige 50cc, het is gewoon niks voor over de weg, of je moet houden van elke keer wachten tot je powerband een keer komt en dat je met 2 man niet fatsoenlijk kunt rijden, en ook niet rustig in toeren weg kan rijden bij een stoplicht etc
 
faster than a bullet!
MH RYZt 29-7-2011 11:48 Print reply

Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
het was eerlijk gezegd dat de TS gewoon oké zei na mn reactie en dat het topic daarna weg kon zakken


jow als je mij nog een antwoord geeft op 1 vraag dan ben je van me af

Want jij en Tim gpr hebben me nu inderdaad overtuigt van het feit dat ik dus niet voor zo'n hoogtoerige 70cc moet gaan.

Alleen mijn laastste vraag was dus of die Top performance 85cc GIETYZER een lekkere koppelcilinder is om ook af entoe eens mee te crossen of dat dat ook een toerenjanker is?

Dus dit is mijn laastste vraag in dit topic

Groeten.
 

Dit topic is 5584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved