Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Hebo manston revolution voor straatgebruik?+vragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1065 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64904 - Hebo manston revolution voor straat...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MH RYZt 27-7-2011 10:21 Print topicpost

Posts: 104
Hallo,

Ik wil mijn brommer weer eens uit het hok trekken en er een snel setupje opzetten. Alleen ik heb eerst een paar vragen voordat ik dit ga doen.

Ik kan nu aan een bijna nieuwe hebo manston revolution komen en wat toebehoren.

Vraag1: Kan ik mijn originele ontsteking ook behouden? En hoe kan ik die afstellen, er is mij ooit verteld dat ik mijn ori onsteking niet kán afstellen.

Vraag2: Ik heb mijn brommer destijds gekocht met een nieuwe Doppler krukas, ik weet niet of dit een "racekrukas" is of niet. Momenteel zit er een Athena 50cc op. Want mijn punt is, is mijn krukas ook pen 12 of niet anders kan die cilinder er niet eens op.

Ik ben benieuwd.

Bvd.
 

Tim-gpr99 27-7-2011 11:08 Print reply

Posts: 841
hoi, het zijn zeker hele leuke cilinders, heel erg pittig. Je kan in principe prima met originele ontsteking blijven rijden, dat is niet zo'n groot probleem. Je moet wel een grotere carburateur (eigenlijk minstens 21mm) en een uitlaat zoals een Pro Race / R3 / SCR Racing Line / Voca, anders gaat je cilinder daarop inhouden met alle gevolgen vandien.

Als het een Doppler Endurance is zou het in principe helemaal zonder problemen kunnen, als het een normale doppler is en hij al wat km's gedraaid heeft zou het slim kunnen zijn om hem te vervangen.

Check je krukas dus ff op speling net zoals je krukaslagers. Ook moet je een sterkere koppeling nemen, ik adviseer de polini 5-plaats koppeling.
het uiterlijke verschil tussen een endurance en een normale is geloof ik alleen dat de endurance blauwe krukaswangen heeft.
 
GPR50 '99 streetfightert
MH RYZt 27-7-2011 11:18 Print reply

Posts: 104
Owke, maar beide doppler krukassen zijn 12 pen?

En koppeling, spreek je dan alleen over de platen, of moet je ook een ander koppelingshuis hebben?


 
gprnick 27-7-2011 15:01 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RYZt
Owke, maar beide doppler krukassen zijn 12 pen?

En koppeling, spreek je dan alleen over de platen, of moet je ook een ander koppelingshuis hebben?




Alleen de platen. als je huidige platen nog een beetje in goede staat zijn kan je zelfs met ringen achter de boutjes van de kopp rijden.

Maar als je toch bezig gaat kan je ze ook gewoon vervangen voor een 5 plaats setje van Polini of Mrd.
 
Royal Club 27-7-2011 16:10 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
hoi, het zijn zeker hele leuke cilinders, heel erg pittig. Je kan in principe prima met originele ontsteking blijven rijden, dat is niet zo'n groot probleem. Je moet wel een grotere carburateur (eigenlijk minstens 21mm) en een uitlaat zoals een Pro Race / R3 / SCR Racing Line / Voca, anders gaat je cilinder daarop inhouden met alle gevolgen vandien.

Als het een Doppler Endurance is zou het in principe helemaal zonder problemen kunnen, als het een normale doppler is en hij al wat km's gedraaid heeft zou het slim kunnen zijn om hem te vervangen.

Check je krukas dus ff op speling net zoals je krukaslagers. Ook moet je een sterkere koppeling nemen, ik adviseer de polini 5-plaats koppeling.
het uiterlijke verschil tussen een endurance en een normale is geloof ik alleen dat de endurance blauwe krukaswangen heeft.


wat zijn de gevolgen van dien als je met wat anders gaat rijden dan.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Marcooow 27-7-2011 16:20 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


wat zijn de gevolgen van dien als je met wat anders gaat rijden dan.


heb je kans dat je 180 gaat

idd, beetje vaag getypt, want het enige gevolg is dat je cilinder minder hard slijt vind ik niet echt een gevolg, kheb juist liever dat me cilinder minder slijt
 
faster than a bullet!
MH RYZt 27-7-2011 17:59 Print reply

Posts: 104
Maar alle doppler krukassen zijn pen 12? Dat is voor mij nog wel even belangrijk om te weten.

Gr.
 
MH RYZt 27-7-2011 18:51 Print reply

Posts: 104
En wat kan ik trouwens geven voor dit:

paar honderd km oud:

-complete Hebo manston revolution 70cc cilinderset
-Hele Hebo 24mm inlaatgebeuren.

Groeten
 
StefanB 27-7-2011 19:21 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH RYZt
Maar alle doppler krukassen zijn pen 12? Dat is voor mij nog wel even belangrijk om te weten.

Gr.


En wat kan jij met deze informatie als je het weet?

Als je zelf eens was gaan zoeken had je er achter gekomen dat zelfs de standaard krukas bij derbi gebruik maakt van een 12mm pistonpen. Over dat small end zou ik me trouwens het minste zorgen maken.

De grootste reden om een andere krukas te nemen is vanwege onbalans, zon doppler endurance bijvb is tot een veel hoger toerental gebalanceerd als de originele.

Hebo manston revolution is trouwens helemaal geen straat cilinder, ding is voor competitie bedoelt. (zo'n beetje de snelste cilinder uit de doos voor een derbi blok?) dit betekent dat je met een paar draai uren aan een nieuwe zuiger zit etc.
Buiten dat het snel slijt, rijd het ook nog eens kut in het gewone verkeer, ding is enorm piekerig.

En tja wat is het nog waard? hangt geheel aan de staat van de spullen.. je kunt em zo aan puin helpen binnen 25km.

Beter koop je een wat rustigere cilinder, mhr80 replica ofzo.. dat rijd echt super voor dagelijks. (ook wat makkelijker af te stellen, hoeft niet zoveel toeren te maken etc..)
 
E24 M30b35@GT3576
MH RYZt 27-7-2011 20:13 Print reply

Posts: 104
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


En wat kan jij met deze informatie als je het weet?

Als je zelf eens was gaan zoeken had je er achter gekomen dat zelfs de standaard krukas bij derbi gebruik maakt van een 12mm pistonpen. Over dat small end zou ik me trouwens het minste zorgen maken.

De grootste reden om een andere krukas te nemen is vanwege onbalans, zon doppler endurance bijvb is tot een veel hoger toerental gebalanceerd als de originele.

Hebo manston revolution is trouwens helemaal geen straat cilinder, ding is voor competitie bedoelt. (zo'n beetje de snelste cilinder uit de doos voor een derbi blok?) dit betekent dat je met een paar draai uren aan een nieuwe zuiger zit etc.
Buiten dat het snel slijt, rijd het ook nog eens kut in het gewone verkeer, ding is enorm piekerig.

En tja wat is het nog waard? hangt geheel aan de staat van de spullen.. je kunt em zo aan puin helpen binnen 25km.

Beter koop je een wat rustigere cilinder, mhr80 replica ofzo.. dat rijd echt super voor dagelijks. (ook wat makkelijker af te stellen, hoeft niet zoveel toeren te maken etc..)


hmm is dat de beste/snelste straatcilinder? En is een gewone mhr 80 sneller dan een replica?
 
Tim-gpr99 27-7-2011 23:00 Print reply

Posts: 841
als ik jouw beginpost zo lees rij je er niet heel veel mee. best wel overdreven hoor van die zuiger, je kan er veel meer kilometers mee rijden voor optimale prestatie kun je je zuigerveer wel vroeg vervangen maar met normaal gebruik gaat dat echt wel minstens 1000 km mee.

en royal, mijn ervaring is dat hele snelle cilinders met (te) kleine carburateurs moeilijk af te stellen zijn, en sneller warm/kapot lopen. Het kan zeker, maar ik heb meer zoiets van, als je zo'n cilinder koopt die alleen in hogere toerentallen wat doet, waarom zou je er dan een laagtoerige uitlaat op gaan zetten bijvoorbeeld? dan kan je er net zo goed een meer koppelrijke cilinder opzetten.

MHR80 is zeker leuk voor op straat maar wel een stukje slomer dan Hebo. En van die Hebo ga je zowieso heel veel lol hebben, het piekerige is juist wel leuk vind ik altijd want hard rijden en comfortabel/lui rijden gaat niet goed samen bij tweetakten, dat weet iedereen
 
GPR50 '99 streetfightert
Royal Club 27-7-2011 23:33 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
als ik jouw beginpost zo lees rij je er niet heel veel mee. best wel overdreven hoor van die zuiger, je kan er veel meer kilometers mee rijden voor optimale prestatie kun je je zuigerveer wel vroeg vervangen maar met normaal gebruik gaat dat echt wel minstens 1000 km mee.

en royal, mijn ervaring is dat hele snelle cilinders met (te) kleine carburateurs moeilijk af te stellen zijn, en sneller warm/kapot lopen. Het kan zeker, maar ik heb meer zoiets van, als je zo'n cilinder koopt die alleen in hogere toerentallen wat doet, waarom zou je er dan een laagtoerige uitlaat op gaan zetten bijvoorbeeld? dan kan je er net zo goed een meer koppelrijke cilinder opzetten.

MHR80 is zeker leuk voor op straat maar wel een stukje slomer dan Hebo. En van die Hebo ga je zowieso heel veel lol hebben, het piekerige is juist wel leuk vind ik altijd want hard rijden en comfortabel/lui rijden gaat niet goed samen bij tweetakten, dat weet iedereen


ik doelde meer op de uitlaten, en dat stuk is gewoon onzin.

en, warmlopen door een kleine carb? je hebt echt geen idee waar je het over hebt..
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tim-gpr99 27-7-2011 23:41 Print reply

Posts: 841
haha, wat jij zegt (theoretisch) klopt zeker, waarom zou zo'n setup niet lopen met een dergelijke carb, dat is idd onzin. Maar ik bedoelde, mijn ervaring is dat kleine carbs lastiger af te stellen zijn op snelle cilinders. Ik heb al regelmatig gehad dat deze carbs goed afgesteld waren maar toch warmgelopen waren.

Misschien nogal een slecht voorbeeld maar ik ken iemand met een peugeot vivacity met 70cc en 12mm, die is warmgelopen. ik ken 3 zipjes met DR70 en Airsal 70 en 12mm, ook allebei warmgelopen. Daarna 17.5 erop gezet en nooit meer problemen gehad. En de afstelling was misschien niet helemaal goed, maar nog wel binnen veilige marges. De 'veilige afstelling'grens word gewoon steeds kleiner met een kleinere carburateur is mijn ervaring. Deze gozer rijd SBO sprints en heeft al 2 sprinters,die lopen erg mooi, dus hij is niet de eerste de beste beunhaas.

maargoed, punt is duidelijk nu, het is maar mijn eigen ervaring die ik deel. hij is toch van plan een 24mm te gaan gebruiken dus ik zie geen reden om het hier nog verder over te hebben
 
GPR50 '99 streetfightert
Royal Club 27-7-2011 23:44 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
haha, wat jij zegt (theoretisch) klopt zeker, waarom zou zo'n setup niet lopen met een dergelijke carb, dat is idd onzin. Maar ik bedoelde, mijn ervaring is dat kleine carbs lastiger af te stellen zijn op snelle cilinders. Ik heb al regelmatig gehad dat deze carbs goed afgesteld waren maar toch warmgelopen waren.

Misschien nogal een slecht voorbeeld maar ik ken iemand met een peugeot vivacity met 70cc en 12mm, die is warmgelopen. ik ken 3 zipjes met DR70 en Airsal 70 en 12mm, ook allebei warmgelopen. Daarna 17.5 erop gezet en nooit meer problemen gehad. En de afstelling was misschien niet helemaal goed, maar nog wel binnen veilige marges. De 'veilige afstelling'grens word gewoon steeds kleiner met een kleinere carburateur is mijn ervaring. Deze gozer rijd SBO sprints en heeft al 2 sprinters,die lopen erg mooi, dus hij is niet de eerste de beste beunhaas.

maargoed, punt is duidelijk nu, het is maar mijn eigen ervaring die ik deel. hij is toch van plan een 24mm te gaan gebruiken dus ik zie geen reden om het hier nog verder over te hebben


ja, en de eerste rs50nms hadden een 9mm op een 50cc zitten, liepen ontgrenst 95 op de teller, en liepen niet warm


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Tim-gpr99 28-7-2011 0:17 Print reply

Posts: 841
de scooters die ik bedoelde waren wel luchtgekoeld :P maargoed, ik snap je punt hoor, t is ook niet echt te onderbouwen mijn theorie, haha. alhoewel ik ook bij mijn Derbi vond dat hij duidelijk veel sneller warm (en warmer)werd met 14mm dan met een 17.5 op mijn 75cc. maarja, zal wel gewoon toeval zijn ofzo
 
GPR50 '99 streetfightert
Royal Club 28-7-2011 0:28 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
de scooters die ik bedoelde waren wel luchtgekoeld :P maargoed, ik snap je punt hoor, t is ook niet echt te onderbouwen mijn theorie, haha. alhoewel ik ook bij mijn Derbi vond dat hij duidelijk veel sneller warm (en warmer)werd met 14mm dan met een 17.5 op mijn 75cc. maarja, zal wel gewoon toeval zijn ofzo


wat heeft ac/lc ermee te maken?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 5547 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved