Johann |
25-7-2011 15:04 |
Posts: 1273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: evenflow
Hey,
Ik heb volgens tips hier mijn carb en luchtfilter schoon gemaakt. Kwam een hoop bende uit zetten maar hij loopt nog niet stationair. Luchtfilter zit wel een scheurtje in. Zou dat het probleem zijn??
Waar zit dat scheurtje en hoe groot is dat scheurtje?
Luchtschroef al geprobeerd?
|
|
|
|
Meathausen |
25-7-2011 16:50 |
Posts: 726 |
Je moet gewoon even knoeien met je stationair schroef en luchtschroef.
Dan zou het moeten lukken
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
evenflow |
25-7-2011 16:57 |
Posts: 30 |
Ben er net tijdens een ritje achter gekomen dat het rubber buisje uit mijn luchtfilter los zit en op het bevestigingspunt bij de carb zit een flinke scheur van een cm of 2.
|
|
Pearl Jam |
|
-CrJarvin- |
26-7-2011 15:20 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: evenflow
Ben er net tijdens een ritje achter gekomen dat het rubber buisje uit mijn luchtfilter los zit en op het bevestigingspunt bij de carb zit een flinke scheur van een cm of 2.
bevestigings punt van de carburateur op het spruitstuk? dan trekt tie denk ik valse lucht.
Ik denk dat je dus ene nieuwe carburateur moet kopen en dat het dan verholpen is.
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
evenflow |
27-7-2011 12:35 |
Posts: 30 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]
bevestigings punt van de carburateur op het spruitstuk? dan trekt tie denk ik valse lucht.
Ik denk dat je dus ene nieuwe carburateur moet kopen en dat het dan verholpen is.
Trekt zeker geen valse lucht. Heb het na gecheckt maar als ik met deo of wat ook bij die scheurtjes kom begint de motor in 1 keer dik te blazen. lijk me dan toch dat dat het probleem is? dat gat, want ik hoor wel (als ik gewoon rijd) een lage brom, alsof ik zonder luchtfilter rijd. Iets minder erg dan dat, maar het heeft wel zo'n lage brom.
|
|
Pearl Jam |
|
recardekan |
27-7-2011 14:02 |
Posts: 55 |
Valse lucht trekt hij alleen na de carburateur. Volgens mij bedoel jij het buisje vanuit je luchtfilter dat op je carburateur wordt aangesloten, dus van valse lucht is geen sprake.
Van je afstelling klopt dan uiteraard niks meer omdat er extra lucht wordt aangezogen. Nieuw buisje kopen en goed aansluiten en het is hoogstwaarschijnlijk verholpen!
|
|
|
|
-CrJarvin- |
27-7-2011 14:24 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: recardekan
Valse lucht trekt hij alleen na de carburateur. Volgens mij bedoel jij het buisje vanuit je luchtfilter dat op je carburateur wordt aangesloten, dus van valse lucht is geen sprake.
Van je afstelling klopt dan uiteraard niks meer omdat er extra lucht wordt aangezogen. Nieuw buisje kopen en goed aansluiten en het is hoogstwaarschijnlijk verholpen!
maar hij zegt:
Quote: Oorspronkelijk gepost door: evenflow
het rubber buisje uit mijn luchtfilter los zit en op het bevestigingspunt bij de carb zit een flinke scheur van een cm of 2.
maarja, moet tie het maar beter uitleggen
wat gaat de ts nu doen?
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
evenflow |
28-7-2011 0:35 |
Posts: 30 |
Oke, ik ben blijkbaar niet duidelijk geweest. Komt ie nog een keer:
Mijn spruitstuk (als ik me niet vergis, buisje tussen m'n carb en cilinder) is oke! Niks mis mee. Maar, het aansluitingspunt, waarmee ik mijn luchtfilter op mijn carb aansluit is gescheurd op 2 punten. Ik heb er tape opzitten maar ik denk niet dat dat helemaal de bedoeling is.
Tussen mijn carb en blok is niks mis. Dit heb ik getest door brandbaar gas op de "cruciale" punten te spuiten. Volgens een FAQ hier zou het blok uit moeten vallen als ik valse lucht trek. Dat heb ik dus niet. Maar, als ik het voor de carb spuit, op 1 van de scheuren lijkt het alsof de motor een soort nitro injectie krijgt want de toeren vliegen als een malle omhoog!
Het lukt me niet om hem stationair te krijgen, dus ik denk eigelijk (lijkt mij logies) dat het blok te weinig benzine krijgt om de lucht die nu teveel aangevoerd word door de scheur in het luchtfilter te compenseren. Of misschien is mijn sproeier wel gewoon vies of te klein. Ik heb er een andere uitlaat opzitten maar de sproeier niet vervangen. Ik kreeg te horen dat het geen probleem is. Met die uitlaat zou hij 60 moeten kunnen maar 55 is zijn max.
Is het slim om een andere sproeier erop te zetten en om een nieuw luchtfilter aan te schaffen? Of denk ik nu verkeerd?
|
|
Pearl Jam |
|
JB1 |
28-7-2011 0:38 |
Posts: 14881 |
Valse lucht is alle lucht die tussen de Carburateur en verbrandingskamer binnenkomt
Alles wat voor de carburateur binnenkomt is gewoon normale lucht.
Wel is het zo dat als er een scheurtje in het luchtfilter zit er meer lucht als normaal bijkomt.
Als het aansluitingspunt tussen luchtfilter en carbu gescheurd is, is het slechts een kwestie van een nieuw rubber halen.
Voldoende uitleg?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
evenflow |
28-7-2011 0:45 |
Posts: 30 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JB1
Valse lucht is alle lucht die tussen de Carburateur en verbrandingskamer binnenkomt
Alles wat voor de carburateur binnenkomt is gewoon normale lucht.
Wel is het zo dat als er een scheurtje in het luchtfilter zit er meer lucht als normaal bijkomt.
Als het aansluitingspunt tussen luchtfilter en carbu gescheurd is, is het slechts een kwestie van een nieuw rubber halen.
Voldoende uitleg?
In prencipe wel ja! Bedankt voor je uitleg!
|
|
Pearl Jam |
|
BenjaminDG |
28-7-2011 9:46 |
Posts: 4605 |
Ik denk dat er wel wat méér aan de hand is dan alleen een kleine scheur in de luchtfilter aansluiting
Ook de carburatuer mooi doorgeblazen na het schoonmaken?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
grasmaaier89 |
28-7-2011 9:55 |
Posts: 14412 |
kan je eigenlijk wel rijden?
Zo ja, dan willen wij precies weten hoe hij rijd.
Daarmee bedoel ik hoe reageert op volgas onderin zn toeren en bovenin. En ook als je geleidelijk gas geeft.
Ook als je je koppeling inknijpt en gas loslaat. Hoe klinkt het als hij in toeren daalt? Pruttelt tie dan nog veel, of klinkt het alsof het uit begint te vallen?
|
|
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon |
|
evenflow |
28-7-2011 11:38 |
Posts: 30 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
kan je eigenlijk wel rijden?
Zo ja, dan willen wij precies weten hoe hij rijd.
Daarmee bedoel ik hoe reageert op volgas onderin zn toeren en bovenin. En ook als je geleidelijk gas geeft.
Ook als je je koppeling inknijpt en gas loslaat. Hoe klinkt het als hij in toeren daalt? Pruttelt tie dan nog veel, of klinkt het alsof het uit begint te vallen?
Poe, hij loopt gewoon als van ouds. Alleen zit er een brom is alsof ik zonder luchtfilter rijd. (iets minder erg als dat maar er zit een brom) Het is geen schakel brommer dus ik kan jullie niet vertellen wat hij doet als ik dingen met de koppeling doe. Als hij gaat uitvallen hoor ik dat hij langzaam zijn toeren gaat afbouwen. Het klinkt eigelijk alsof je de motor gewoon uitzet. Niks bijzonders, geen schokken ofzo, niet extra trillen, ook niet tijdens het rijden.
Het blok heeft 2 versnellingen maar dat is automatisch, als ik in de eerste versnelling rijd dan duurt het wel wat lang voor in naar de 2e ga. Meestal doe ik even gas terug en dan loopt ie wel wat door. Maar dat is ook iets wat ik al heb sinds ik hem kocht.
Ik heb niks moeilijks ermee gedaan, alleen luchtfilter ontgrenst en een andere uitlaat.
|
|
Pearl Jam |
|
evenflow |
2-8-2011 19:34 |
Posts: 30 |
Nou probleem was zo ongeveer wat ik dacht.
Heb een nieuw rubbertje voor het luchtfilter gehaald en van sproeier 55 naar 60 gegaan. Nog een keer door 2 anderen laten checken of ik geen false lucht heb en dat heb ik niet.
Het hoeft gelukkig niet altijd een moeilijk probleem te zijn.
|
|
Pearl Jam |
|