Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - rook uit blok bij vliegwiel, vliegwiel heet.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 795 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64893 - rook uit blok bij vliegwiel, vliegw...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-DiRk- 25-7-2011 12:51 Print topicpost

Posts: 103
moi

ik heb me blok helemaal uit elkaar gehaal. gereviceert en weer in elkaar gezet.
naar beetje martelen heb ik hem weer lopend.
maar nu naar 1 km rijden komt er rook uit het carter aan de kant van het vliegwiel. na die er af gehaalt te hebben. bleek dat het vliegwiel helemaal heet is. dus hij schuurt waarschijnlijk ergens langs.
maar de spoelen van de onsteking zijn niet warm.
de rook, ruikt als verbrand plastic ofzo.
en ik zie nergens schuur plekken op het blok of onsteking of iets
ook de krukas waar het vliegwiel aan zit is niet warm

het gaat om een am6 blok

weten jullie wat het zou kunnen zijn.
 

appie_1988 25-7-2011 14:22 Print reply

Posts: 322
Is het niet de binnenkant of buitenste randje dat tegen je carter aan loopt.
 
tosser 25-7-2011 18:03 Print reply
Posts: 393
Vliegwiel is altijd heet.
is je kering niet lek?
 
-DiRk- 25-7-2011 18:53 Print reply

Posts: 103
de grondplaat zat iets los en daarom zat er speling en schuurde het vliegwiel tegen de onstekings spoelen.

en nee je vliegwiel hoort niet heet te zijn.
en als keering lek zou zijn zou je krukas ook heet moeten zijn.

maar bedankt
 
tosser 25-7-2011 19:54 Print reply
Posts: 393
wedde dat je vliegwiel heet hoor te zijn..
maja mooi dat t is opgelost, vind het alleen raar dat de ontstekingsspoel dan niet warm is.
 
Cas DT 25-7-2011 19:56 Print reply

Posts: 3131
wrijving is warmte, dus vliegwiel hoort warm te zijn. Door de wrijving van de spoelen.
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
ChielTZR 25-7-2011 20:04 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cas DT
wrijving is warmte, dus vliegwiel hoort warm te zijn. Door de wrijving van de spoelen.


als het goed is heb je geen wrijving tussen je spoelen en vliegwiel?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
recardekan 25-7-2011 20:42 Print reply

Posts: 55
Vliegwiel wordt vanzelf warm door de warmte van het blok.
 
JB1 25-7-2011 20:45 Print reply

Posts: 14881
Vliegwiel zit vast aan je krukas, daar zit een drijfstang aan, en daarbovenop een zuigertje.

Dat zuigertje heeft zo ongeveer met 8000 verbrandingen per minuut te maken.

En ijzer geleid warmte.

Iemand die de link algelegd heeft?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
recardekan 25-7-2011 20:58 Print reply

Posts: 55
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: recardekan
Vliegwiel wordt vanzelf warm door de warmte van het blok.


Uuuuuhhhh ... ik?
 
Frysk 25-7-2011 21:19 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: recardekan
[...]


Uuuuuhhhh ... ik?


perongeluk op quote geklikt dacht ik

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
Vliegwiel zit vast aan je krukas, daar zit een drijfstang aan, en daarbovenop een zuigertje.

Dat zuigertje heeft zo ongeveer met 8000 verbrandingen per minuut te maken.

En ijzer geleid warmte.

Iemand die de link algelegd heeft?


Magnetische wrijving
 
giggitybyte
JB1 25-7-2011 21:20 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]


perongeluk op quote geklikt dacht ik

[...]


Magnetische wrijving


Ja, zal er vast ook wel mee te maken hebben.
Maar bij mij is ie in het midden meestal het warmst..
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
recardekan 25-7-2011 21:27 Print reply

Posts: 55
Voor iedereen die denkt dat je krukas, vliegwiel etc. niet heet hoort te zijn ... voel er even aan na een half uur rijden

Is deze niet warm, vraag dan patent aan voor de meest efficiente motor op aarde
 
Frysk 25-7-2011 21:54 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Ja, zal er vast ook wel mee te maken hebben.
Maar bij mij is ie in het midden meestal het warmst..


Daar heb ik nog nooit op gelet, wel eens een stuk gereden en daarna het vliegwiel demonteren.. heeft me een vingerafdruk gekost
 
giggitybyte
-DiRk- 3-8-2011 17:15 Print reply

Posts: 103
dus jullie willen zeggen dat er een verbrande lucht uit het blok moet komen en dat er rook uit hoort te komen? :P

maar naar 1 km rijden word je krukas echt niet heet.
anders had ik dus me vingers moeten verbranden.
en het was idd raar dat de spoelen niet warm werden,
maar het probleem is dus opgelost
 
ChielTZR 3-8-2011 17:53 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -DiRk-
dus jullie willen zeggen dat er een verbrande lucht uit het blok moet komen en dat er rook uit hoort te komen? :P

maar naar 1 km rijden word je krukas echt niet heet.
anders had ik dus me vingers moeten verbranden.
en het was idd raar dat de spoelen niet warm werden,
maar het probleem is dus opgelost


hoezo opgelost?
komt er opeens geen rook meer uit je blok?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 3650 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved