Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Honda MTX ot (luchtgekoeld) ontsteking vervangen en afstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1275 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64882 - Honda MTX ot (luchtgekoeld) ontstek...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3399 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MeMeBot 22-7-2011 13:21 Print topicpost
Posts: 251
Ben even weg geweest, maar ga nu het werk weer oppakken met de brommer.
Was het even zat...
Ik ga nu uit voorzorg mijn ontsteking vervangen.
Eigenlijk wil ik alles nieuw kopen maar ik had er een aantal vragen over.
Is het met ontsteking belangrijk om voor de originele Honda parts te gaan, of kan het prima imitatie zijn?
Kom ik niet in de knoei met stekkers of andere aanhechtingspunten die niet passen etc?

Ik zat even hier te kijken voor de onderdelen:
http://www.motoimpor...ectronica/ontsteking
Ik zat te denken aan de set originele Honda parts van ¤100,-.
En daarbij een imitatie bobine (nieuw).
Ik zie het er niet bij staan, weten jullie wellicht of de contact punten er ook bij zitten?
Heb ik hier nog andere dingen bij nodig?
Eventuele andere tips wat betreft montage en andere zaken waar ik op moet letten zijn erg welkom aangezien dit de eerste keer is dat ik dit ga vervangen bij een dergelijke brommer.
Ik moet zelfs eerst gaan kijken waar het uberhaupt allemaal zit.

Ik zie ook een "snelle grondplaat" staan.
Heb ik die nodig? Waar is het voor?

Tevens zag ik een "Clingelateur" staan.
Eigenlijk dezelfde vraag, waar is het voor, en heb ik het nodig?
Is het verder aan te raden om mijn CDI gelijk te vervangen?
Ook hoorde ik dat daar verschil tussen zit en dat de MTX oude type hierop begrenst wordt.
In hoeverre klopt dit?

Mijn excuses voor mijn lijst aan (wellicht domme) vragen, maar mijn ervaring leert dat ik hier gelukkig vaak een goed antwoord krijg op mijn vragen.
Bij voorbaat dank!!
 
What makes you think it's the way you think it is?

mini89 22-7-2011 13:28 Print reply

Posts: 495
gewoon voor de originele onsteking gaan
bobine kan ook immi zijn
geeft minste problemen
 
MeMeBot 22-7-2011 13:38 Print reply
Posts: 251
okee dus originele honda ontsteking, met imi bobine.
En die snelle grondplaat?
Gelijk vervangen dan maar? maakt het iets uit ten opzichte van de originele grondplaat?

Die clingelateur, ook maar meteen doen? of is dat niet nodig?

En het eventuele verschil in CDI's?

 
What makes you think it's the way you think it is?
PRO TUNING 22-7-2011 13:59 Print reply

Posts: 4000
Wat is een Clingelateur ?

Of bedoel je clignoteur ?, deze is voor je richting aanwijzers.
 
JB1 22-7-2011 14:16 Print reply

Posts: 14881
Ook gewoon originele bobine.
Immi staat garant voor gezeik
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 22-7-2011 14:29 Print reply
Posts: 251
hm okee.. t scheelt wel veel geld, imi ten opzichte van origineel Honda, maar als je met zekerheid kan zeggen dat imi in deze situatie kut is dan ga ik toch voor origineel.

En die snelle grondplaat, is het verstandig om die ook meteen te vervangen?
Thnx.
 
What makes you think it's the way you think it is?
MeMeBot 22-7-2011 14:33 Print reply
Posts: 251
oh en voor ik het vergeet, ik wil ook ff mijn bougie vervangen voor de zekerheid.
Nou had ik ff op de bougie gekeken maar die is zo versleten aan alle kanten dat alle text die erop stond foetsie is.
Welke bougie moet ik hebben voor een Airsal 70cc?
Thnx.
 
What makes you think it's the way you think it is?
MeMeBot 22-7-2011 14:37 Print reply
Posts: 251
Omdat ik het verzoek zonder uitleg kreeg deze vraag elders te stellen, namelijk in dit topic (als ik het goed begreep dankzij de duidelijke uitleg...? ) hierbij nog een vraag..

Omdat ik nu uit voorzorg mijn ontsteking ga vervangen omdat ik niet weet wat ik anders moet doen om mijn probleem op te lossen, mijn volgende vraag:

Hoe kan ik horen, zien, voelen, ruiken, proeven of anderzijds vaststellen in welke staat mijn onderblok verkeerd en of het zaak is om deze te reviseren?
Zijn hier bepaande testjes voor?
Hoe weet ik bijvoorbeeld wanneer de lagers en keringen vervangen moeten worden?

Wederom bedankt

 
What makes you think it's the way you think it is?
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-7-2011 14:47 Print reply

Posts: 8580
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Omdat ik het verzoek zonder uitleg kreeg deze vraag elders te stellen, namelijk in dit topic (als ik het goed begreep dankzij de duidelijke uitleg...? ) hierbij nog een vraag..

Omdat ik nu uit voorzorg mijn ontsteking ga vervangen omdat ik niet weet wat ik anders moet doen om mijn probleem op te lossen, mijn volgende vraag:

Hoe kan ik horen, zien, voelen, ruiken, proeven of anderzijds vaststellen in welke staat mijn onderblok verkeerd en of het zaak is om deze te reviseren?
Zijn hier bepaande testjes voor?
Hoe weet ik bijvoorbeeld wanneer de lagers en keringen vervangen moeten worden?

Wederom bedankt



Lagers tikken of rammelen als ze versleten zijn.
Krukaslagers kan je op speling controleren mits je het plastic ontstekingsdeksel er af doet.

Keerringen lekken als ze versleten zijn. De rechtse keerring is maar te vervangen door je blok te splitsen. Als de rechtse keerring lekt, lekt er olie naar je verbrandingsruimte...dat geeft dus blauwe rook.
Als de linkse keerring lekt, komt er mengsel uit dat je onder je blok gaat opmerken als lek. Hij gaat ook valse lucht trekken, dat kan je testen door deo te spuiten en te kijken of hij anders gaat draaien.

Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 22-7-2011 om 14:47 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MeMeBot 22-7-2011 14:51 Print reply
Posts: 251
thnx voor de terugkoppeling.
Hij tikt niet en maakt ook niet echt rare geluiden voor zover ik vast heb kunnen stellen.
Wel rookt ie behooooorlijk.
Ook als ie warm is, maar ik sluit niet uit dat dit veroorzaakt wordt door te vette smering of teveel brandstof.
Wel dacht ik te zien dat het blok "zweet" aan de onderkant.
Dit in combinatie met het erge roken kan er dus op duiden dat ik te maken heb met een lekke kering?
Aanzuigen van vaste lucht daar heb ik volgens mij ook (hetzij minimaal) last van doordat hij erg in toeren knalde bij een koude start, maar naar mate hij opwarmde ging hij rustiger lopen.
Waar moet ik die deo spuiten om te kijken of er een verandering optreed?

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 22-7-2011 om 14:52 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 22-7-2011 14:55 Print reply

Posts: 8580
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
thnx voor de terugkoppeling.
Hij tikt niet en maakt ook niet echt rare geluiden voor zover ik vast heb kunnen stellen.
Wel rookt ie behooooorlijk.
Ook als ie warm is, maar ik sluit niet uit dat dit veroorzaakt wordt door te vette smering of teveel brandstof.
Wel dacht ik te zien dat het blok "zweet" aan de onderkant.
Dit in combinatie met het erge roken kan er dus op duiden dat ik te maken heb met een lekke kering?
Aanzuigen van vaste lucht daar heb ik volgens mij ook (hetzij minimaal) last van doordat hij erg in toeren knalde bij een koude start, maar naar mate hij opwarmde ging hij rustiger lopen.
Waar moet ik die deo spuiten om te kijken of er een verandering optreed?

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 22-7-2011 om 14:52 uur.


Als we over blauwe rook spreken, is het vrijwel zeker die rechtse keerring.

Je moet deo spuiten waar je de valse lucht wil checken, dus in dit geval aan de linkse kant, plastic kapje eraf doen dus hé.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
MeMeBot 22-7-2011 15:10 Print reply
Posts: 251
ooooh DAT plastic kapje...
Zat al te zoeken op internet..
Oke, dus die eraf, deo spuiten en kijken of er wat gebeurd.
Duidelijk
Hij staat nu al een 2 weken stil ongeveer, dus even kijken of het zweten nog steeds voorkomt, en of dat erger geworden is.
Wat zou eventueel als ik het wil laten doen een goede motorblok revisie kosten en waar kan ik dat het beste laten doen?
Want ik ben eerlijk gezegd bang dat het daarop uit gaat komen uiteindelijk :(
Wat is jullie ervaring met de verschillende bedrijven/personen die dit doen?
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 22-7-2011 15:12 Print reply

Posts: 14881
Blokrevisie is wel goed zelf te doen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 22-7-2011 15:13 Print reply
Posts: 251
haha ja maar niet voor mij, ga ik echt niet aan beginnen.
Heb er de plaats en het gereedschap niet voor.
Maar als jij het goed kan kan ik altijd mijn blokje even langs komen brengen hoor, geeeeeen probleem

Dus ervan uitgaande dat ik dit wil laten doen, wat zijn de beste opties?

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 22-7-2011 om 15:24 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
JB1 22-7-2011 15:58 Print reply

Posts: 14881
Als ik de juiste meetapparatuur en gereedschappen had om een goede blokrevisie te doen had ik het best tegen (een kleine vergoeding) willen doen voor je

Maar ik heb voor een correcte revisie te grove gereedschappen.
Het zal misschien wel voldoen, maar niet in mijn ogen.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
MeMeBot 22-7-2011 16:22 Print reply
Posts: 251
ja dat probleem heb ik dus ook, waarschijnlijk in grotere mate dan dat jij dat hebt.
Ik heb zelfs de ruimte er niet voor helaas in de schuur.
Zijn er peeps op dit forum die dit kunnen en willen doen tegen een kleine vergoeding?
Eventueel een ander adres van een bedrijf wat te vertrouwen is is ook welkom
 
What makes you think it's the way you think it is?

Dit topic is 3399 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved