Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - problemen bij opgehoogde brommer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1243 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6488 - problemen bij opgehoogde brommer
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

huh 1-12-02?13:18 Print topicpost
Posts: 1755
Ophogen van een brommer brengt tuurlijk wat problemen met zich mee, ik weet nie hoe het bij een andere brommer zit, maar bij mijn MT sleept mijn ketting over het vliegwieldeksel.

Heeft iemand hier ook last van?? Het tikt namelijk als een gek en ik moet zeggen dat er al 2 vrij diepe sleuven in dat ding komen te zitten.
 

snelle dickie 1-12-02?13:59 Print reply
Posts: 174
en wat is daar mee
 
poep is bij mij altijd bruin
ardan 1-12-02?14:07 Print reply
Posts: 595
dan gaat dat kapot en hij wil waarschijnlijk weten hoe het moet zodat dat nie gebeurd.

en de oplossing is niet zo hoog maken,of stuk uit deksel snijden zodat ie nergens meer tegen schuurt.misshien hangt je ketting te los?
 
have a blast,go fast
Rudy 1-12-02?14:20 Print reply

Posts: 3471
groter voortandwiel scheelt
maar als je de verhouding hetzelfde wilt houden moet je achter dus (nog) groter
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
huh 1-12-02?14:42 Print reply
Posts: 1755
D'r is op zich niks mis mee, maar misschien had iemand er iets op bedacht.

Tja niet zo hoog maken, hij is al verlaagd tov eerst en hij is nou nog net mooi, lager wordt te lelijk. En een gat erin maken doet dat ding nou zelf al. M'n ketting hangt goed btw.

Enne Rudy, een groter vtw maakt het toch alleen maar erger?? Juist kleiner dacht ik.
 
NSR RULEZZ 1-12-02?15:09 Print reply

Posts: 4934
toen ik mijn mb ophoogde moest ik wat van mijn achterbrug afflexen en jah mijn ketting loopt ook over achterbrug heen en tegen carter dekseltje maaja
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Ronald 1-12-02?16:19 Print reply
Posts: 956
Ik hang dan mijn blok hoger
nee, ik moet nog ophangpunten voor mijn blok lassen en dan zet ik hem eerst op de goede hoogte
en dan zorg ik dat het voortandwiel in 1 lijn met de achterbrug ligt, dan heb je dat probleem ook niet meer, moet het blok voor natuurlijk ook wat hoger komen te liggen

 
-SpengaMotors- 1-12-02?16:32 Print reply
Posts: 592
Heb ik ook met mijn mb

ik heb gewoon een stuk van de onderkant van dat vliegwielkappie afgezaagt dat werkt, ik hoor er nix meer van, en je ziet er ook nix van.
 
Rudy 1-12-02?16:35 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: huh

D'r is op zich niks mis mee, maar misschien had iemand er iets op bedacht.

Tja niet zo hoog maken, hij is al verlaagd tov eerst en hij is nou nog net mooi, lager wordt te lelijk. En een gat erin maken doet dat ding nou zelf al. M'n ketting hangt goed btw.

Enne Rudy, een groter vtw maakt het toch alleen maar erger?? Juist kleiner dacht ik.

ja idd ik had het verkeerd gelezen
d8 dat je je kettinggeleider bedoelde :n
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
madoux 1-12-02?16:41 Print reply
Posts: 458
Stukej van je vliegwiel deksel af oke, dan sleep ie daar niet meer tegenaan, maar als ei zo hoog is dat hij dat doet, iig bij een mt5 dan sleept hij heel erg over ej achterbrug, en wat ik ook heb geprobeer derop et plakken de ketting sleept zich binenn de kortste keren erdoorheen en begint aan de achterbrug. IS er nsk dat niet zomaar doorslijt?

Iemand ooit geprobeerd bij een mtx-ot het blok te verhangen is wel de oplossing...
Allen al sje 80 blok hebt zal dat wel nooit passen ofnie? Die kop zit toch al zo hoog..

ooit ook iest gelezen over xtra tandwieletje erop lassen, iemand die dat nog weet?
 
Zoetahmeerdah [Marcel] 1-12-02?19:17 Print reply

Posts: 5996
indd extra tandwiel, maar dan komen er hele rare krachten op te staan volgens mij

lude heeft ook dat probleem gehad, heeft er wat op verzonnen, moejje ff vragen

[This message is edited by zoetahmeerdah on 1-12-02 19:24]
 
ik haat mensen
huh 1-12-02?20:45 Print reply
Posts: 1755
Ja bij Lude staat alles verticaal daar achter . Vraag me idd af hoe hij dat voor mekaar heeft gekregen.

Maar gelukkig gaat de ketting niet over de achterbrug heen, of maar een heel klein stukje, wel over dat stuk plastic op de achterbrug, da's al bijna weggesleten. Maar die achterbrug is stevig zat
 
Martijn 2-12-02?00:37 Print reply
Posts: 10000
een ander probleem van ophogen is dat je wegligging ook veranderd..maar dat terzijde...

je kan idd een kleiner voorwiel nemen...of ik zou een geleidertje maken, en je ketting misschien wat slapper zetten....bij tsx heb je onder het bevestigingspunt van de achterbrug een soort rubberding zitten....

en bij een tsx slijpt ie ook hard door je kettingrubber heen..en daarna in je a'brug...maja..
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Neonlampje 2-12-02?00:47 Print reply

Posts: 14825
heej nix geen commentaar op ophogen!! het is VETTTTTTTTT!!!!!!!

het rijdt voor geen flikker, en je ketting slijt als de tering.. maar wel mooooooi

>> [URL[t]]http://www.xs4all.nl/~offers/pics/mt_small.jpg[/t]hoog is mooi!!!!![/URL] <<

edit: btw, je moet teflon blokjes op je achterbrug monteren, en onderse buis van je frame heb ik polyester met epoxy geplakt werkt perfect.. nog lang niet doorgesleten, rij er al 1.5 jaar mee

[This message is edited by Neonlampje on 2-12-02 00:53]
 
Martijn 2-12-02?01:06 Print reply
Posts: 10000
jezes man..ik heb toch geen comment....ik heb zelf toch ook opgehoogd...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
huh 2-12-02?15:41 Print reply
Posts: 1755
Ehh wtf is polyester met epoxy?? Wil nie voor lul komen te staan bij zo'n bouwhandel.
 

Dit topic is 1063 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved