Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #64879 - 65cc metrakit voor puch
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 7267 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
-PuchSjonnie- |
20-7-2011 20:39 |
Posts: 735 |
is de metrakit een goede en snelle cilinder, er staat op internet veel trekkracht maar gaat hij dan ook nog lekker door of houd die dan in, ik wou hem dan combineren met een 21 mm dellorto en hpi, kortom vertel je ervaring
|
|
|
|
Meathausen |
20-7-2011 23:59 |
Posts: 726 |
Dat inhouden heeft gewoon met het afstellen te maken, dus wat je er zelf van maakt.
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
tosser |
21-7-2011 13:27 |
Posts: 393 |
Cilinders trekken goed en top van 90 is haalbaar..
Slijten wel hard.
Dit bericht is gewijzigd door tosser op 21-7-2011 om 13:27 uur.
|
|
|
|
Tim-gpr99 |
21-7-2011 14:53 |
Posts: 841 |
voor minder haal je een slijtvastere 70 airsal. als je die lichtjes afwerkt of tuned gaan ze al veel harder. Kennis van me (hij spoort trouwens niet dat hij die snelheden durft te rijden met trommelrem) heeft de 113 op de GPS aangetikt met zijn flink gekietelde 70 Airsal. 17/42 vertanding. Maar die van een vriend van me is vooral op optrekken getuned, trekt erg hard op voor een puch en loopt ongeveer 90 op top.
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
honda fryslan |
21-7-2011 18:05 |
Posts: 1914 |
113? no way met een airsal
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
-PuchSjonnie- |
21-7-2011 20:33 |
Posts: 735 |
de airsal heb ik al maar wou voor me schoolpuch een mooi snel cilindertje onder de 100 euro
|
|
|
|
der Chef |
21-7-2011 20:34 |
Posts: 3265 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tosser
Cilinders trekken goed en top van 90 is haalbaar..
Slijten wel hard.
Dit bericht is gewijzigd door tosser op 21-7-2011 om 13:27 uur.
Niet met een standaard 65mk, dan mag je blij zijn met zo'n 70km/h.
|
|
|
|
-PuchSjonnie- |
21-7-2011 21:01 |
Posts: 735 |
met welk cil kan ik hem ong vergelijken? dmp?
|
|
|
|
Robin 1993 |
21-7-2011 21:37 |
Posts: 1234 |
een top van 90 is inderdaad haalbaar, maar als je je orginele koppeling behoudt trek je wel hard op, maar als je echt hard (weelie) wilt maken dan moet je een hank koppeling maken.
|
|
!!2 takt!! |
|
Tim-gpr99 |
21-7-2011 22:59 |
Posts: 841 |
wil je iets grappigs zien? volgens de toerenteller ongeveer 13900 toeren, hij zat hier nog niet helemaal op het maximale toerental omdat hij wat inhield bovenin... maar aan het toerental hoor je al wel genoeg, dit is ongeveer 105-110 echte kilometers hier
http://youtu.be/npi6YUHq98I
en het is een airsaltje met een 17.5, HPI'tje en een dichtgekoolde verrotte Tecno Boss.
Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 21-7-2011 om 23:04 uur.
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
-PuchSjonnie- |
22-7-2011 12:00 |
Posts: 735 |
wwhahha en dat denkk jij 110 met een arsail 17,5 pi en een techno boss die ook nog dichtgekoold is, no way dat die 110 gaat, dat gaat een gilardoni miss, niet een airsaltje jij bent zo een die alles gelooft
|
|
|
|
honda wallaroo |
22-7-2011 12:08 |
Posts: 973 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
wwhahha en dat denkk jij 110 met een arsail 17,5 pi en een techno boss die ook nog dichtgekoold is, no way dat die 110 gaat, dat gaat een gilardoni miss, niet een airsaltje jij bent zo een die alles gelooft
Waarom als je dit zo goed weet vraag je die dingen over een 65cc mk?
|
|
|
|
-PuchSjonnie- |
22-7-2011 13:10 |
Posts: 735 |
omdat ik ook een airsal heb? en ik weet dat die met die setup nooit 110 loopt
|
|
|
|
MeMeBot |
22-7-2011 13:34 |
Posts: 251 |
heb een niet aangepaste Airsal 70cc op mijn MTX waar ik (net voordat mn ontsteking kapot ging) iets over de 80 KM/h op autoteller mee haalde met VEEL te korte vertanding.
Die 90/100 km/h haal je met die cylinder wel met een goede afstelling.
Brug mee, wind af
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
Marcooow |
22-7-2011 15:46 |
|
Tim-gpr99 |
22-7-2011 18:49 |
Posts: 841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
wwhahha en dat denkk jij 110 met een arsail 17,5 pi en een techno boss die ook nog dichtgekoold is, no way dat die 110 gaat, dat gaat een gilardoni miss, niet een airsaltje jij bent zo een die alles gelooft
wat loop je nou tegen mij te praten? Die cilinder is niet meer standaard, dan red je max 80 kilometer per uur. Deze cilinder is heel erg aangepakt, uitlaattiming boven de 190 graden, blowdown van 35-36 (bijna onrijdbaar voor een puch ), krappe squish, andere zuiger, volle krukaswangen. En een goede afstelling uiteraard. Vermogen ligt nu op ongeveer 11 pk. Een standaard Airsal 70 heeft 5-6 pk hooguit.
dus ga mij maar niet vertellen wat hard loopt of niet, ik heb meer dan genoeg ervaring met zelf dingen tunen, afdraaien, en met snelle setups bouwen. 19.6 pk is al gehaald met 68cc Pro Race
Bereken maar met jaaps puch calculator, 13000 toeren is ongeveer 100 echte kilometers. En deze draaide 13000 toeren op zn minst in het filmpje, afgelezen toerental was 13600.
Ontopic nu maar weer, een MK 65 is voor een standaard cilinder best snel, de 90 is opzich wel haalbaar. Maar je kan als je echt voor snelheid gaat bijvoorbeeld beter een Airsaltje pakken en die goed aanpakken.
Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 22-7-2011 om 18:51 uur.
|
|
GPR50 '99 streetfightert |
|
Dit topic is 7267 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|