Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - 65cc metrakit voor puch

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64879 - 65cc metrakit voor puch
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-PuchSjonnie- 20-7-2011 20:39 Print topicpost
Posts: 735
is de metrakit een goede en snelle cilinder, er staat op internet veel trekkracht maar gaat hij dan ook nog lekker door of houd die dan in, ik wou hem dan combineren met een 21 mm dellorto en hpi, kortom vertel je ervaring
 

Meathausen 20-7-2011 23:59 Print reply

Posts: 726
Dat inhouden heeft gewoon met het afstellen te maken, dus wat je er zelf van maakt.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
tosser 21-7-2011 13:27 Print reply
Posts: 393
Cilinders trekken goed en top van 90 is haalbaar..
Slijten wel hard.

Dit bericht is gewijzigd door tosser op 21-7-2011 om 13:27 uur.
 
Tim-gpr99 21-7-2011 14:53 Print reply

Posts: 841
voor minder haal je een slijtvastere 70 airsal. als je die lichtjes afwerkt of tuned gaan ze al veel harder. Kennis van me (hij spoort trouwens niet dat hij die snelheden durft te rijden met trommelrem) heeft de 113 op de GPS aangetikt met zijn flink gekietelde 70 Airsal. 17/42 vertanding. Maar die van een vriend van me is vooral op optrekken getuned, trekt erg hard op voor een puch en loopt ongeveer 90 op top.
 
GPR50 '99 streetfightert
honda fryslan 21-7-2011 18:05 Print reply

Posts: 1914
113? no way met een airsal
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
-PuchSjonnie- 21-7-2011 20:33 Print reply
Posts: 735
de airsal heb ik al maar wou voor me schoolpuch een mooi snel cilindertje onder de 100 euro
 
der Chef 21-7-2011 20:34 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tosser
Cilinders trekken goed en top van 90 is haalbaar..
Slijten wel hard.

Dit bericht is gewijzigd door tosser op 21-7-2011 om 13:27 uur.

Niet met een standaard 65mk, dan mag je blij zijn met zo'n 70km/h.
 
-PuchSjonnie- 21-7-2011 21:01 Print reply
Posts: 735
met welk cil kan ik hem ong vergelijken? dmp?
 
Robin 1993 21-7-2011 21:37 Print reply

Posts: 1234
een top van 90 is inderdaad haalbaar, maar als je je orginele koppeling behoudt trek je wel hard op, maar als je echt hard (weelie) wilt maken dan moet je een hank koppeling maken.
 
!!2 takt!!
Tim-gpr99 21-7-2011 22:59 Print reply

Posts: 841
wil je iets grappigs zien? volgens de toerenteller ongeveer 13900 toeren, hij zat hier nog niet helemaal op het maximale toerental omdat hij wat inhield bovenin... maar aan het toerental hoor je al wel genoeg, dit is ongeveer 105-110 echte kilometers hier
http://youtu.be/npi6YUHq98I
en het is een airsaltje met een 17.5, HPI'tje en een dichtgekoolde verrotte Tecno Boss.

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 21-7-2011 om 23:04 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
-PuchSjonnie- 22-7-2011 12:00 Print reply
Posts: 735
wwhahha en dat denkk jij 110 met een arsail 17,5 pi en een techno boss die ook nog dichtgekoold is, no way dat die 110 gaat, dat gaat een gilardoni miss, niet een airsaltje jij bent zo een die alles gelooft
 
honda wallaroo 22-7-2011 12:08 Print reply

Posts: 973
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
wwhahha en dat denkk jij 110 met een arsail 17,5 pi en een techno boss die ook nog dichtgekoold is, no way dat die 110 gaat, dat gaat een gilardoni miss, niet een airsaltje jij bent zo een die alles gelooft


Waarom als je dit zo goed weet vraag je die dingen over een 65cc mk?
 
-PuchSjonnie- 22-7-2011 13:10 Print reply
Posts: 735
omdat ik ook een airsal heb? en ik weet dat die met die setup nooit 110 loopt
 
MeMeBot 22-7-2011 13:34 Print reply
Posts: 251
heb een niet aangepaste Airsal 70cc op mijn MTX waar ik (net voordat mn ontsteking kapot ging) iets over de 80 KM/h op autoteller mee haalde met VEEL te korte vertanding.
Die 90/100 km/h haal je met die cylinder wel met een goede afstelling.
Brug mee, wind af
 
What makes you think it's the way you think it is?
Marcooow 22-7-2011 15:46 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
heb een niet aangepaste Airsal 70cc op mijn MTX waar ik (net voordat mn ontsteking kapot ging) iets over de 80 KM/h op autoteller mee haalde met VEEL te korte vertanding.
Die 90/100 km/h haal je met die cylinder wel met een goede afstelling.
Brug mee, wind af


dit gaat over een puch niet over een honda
 
faster than a bullet!
Tim-gpr99 22-7-2011 18:49 Print reply

Posts: 841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pitbikenick
wwhahha en dat denkk jij 110 met een arsail 17,5 pi en een techno boss die ook nog dichtgekoold is, no way dat die 110 gaat, dat gaat een gilardoni miss, niet een airsaltje jij bent zo een die alles gelooft

wat loop je nou tegen mij te praten? Die cilinder is niet meer standaard, dan red je max 80 kilometer per uur. Deze cilinder is heel erg aangepakt, uitlaattiming boven de 190 graden, blowdown van 35-36 (bijna onrijdbaar voor een puch ), krappe squish, andere zuiger, volle krukaswangen. En een goede afstelling uiteraard. Vermogen ligt nu op ongeveer 11 pk. Een standaard Airsal 70 heeft 5-6 pk hooguit.
dus ga mij maar niet vertellen wat hard loopt of niet, ik heb meer dan genoeg ervaring met zelf dingen tunen, afdraaien, en met snelle setups bouwen. 19.6 pk is al gehaald met 68cc Pro Race

Bereken maar met jaaps puch calculator, 13000 toeren is ongeveer 100 echte kilometers. En deze draaide 13000 toeren op zn minst in het filmpje, afgelezen toerental was 13600.

Ontopic nu maar weer, een MK 65 is voor een standaard cilinder best snel, de 90 is opzich wel haalbaar. Maar je kan als je echt voor snelheid gaat bijvoorbeeld beter een Airsaltje pakken en die goed aanpakken.

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 22-7-2011 om 18:51 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert

Dit topic is 7267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved