Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Vespa Si opvoeren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64877 - Vespa Si opvoeren.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tom96 20-7-2011 18:25 Print topicpost

Posts: 1719
Hallo forummembers,
ik wilde het volgende weten,
vespa SI met de volgende setup, valt dit onder de 55kmh te houden?
en wat raden jullie mij anders aan?

43mm creco / 65cc
13/13 Delortho
poulie 105
Gianelli Citypower uitlaat.

Misschien dat iemand het weet?.
Alvast bedankt.



Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 20-7-2011 om 18:29 uur.
 

Cas DT 20-7-2011 18:32 Print reply

Posts: 3131
Ja tuurlijk is dat onder de 55 te houden..
 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
wallem 20-7-2011 22:57 Print reply
Posts: 20
tuurlijk kan het als je de rommel niet goed afstelt hou je het eronder

 
Marcooow 20-7-2011 22:58 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wallem
tuurlijk kan het als je de rommel niet goed afstelt hou je het eronder



hij bedoelt zonder dat ie ze remblokken elke dag moet vervangen oen
 
faster than a bullet!
Tom96 21-7-2011 13:01 Print reply

Posts: 1719
ik wil eigenlijk zonder begrenzer of 'bijremmen ' 55kmh op top rijden.

Zoiets:
http://www.youtube.c...&feature=related

Dit bericht is gewijzigd door Tom96 op 21-7-2011 om 13:03 uur.
 
Aquamaniac 21-7-2011 22:59 Print reply

Posts: 882
als je met die setup 55 wilt rijden zal hij best veel toeren gaan janken

of je blokeert je gaskabel zodat je maar een klein beetje gas kan geven

 
er gaat niks boven luchtkoeling
BrommertJacco 25-7-2011 16:33 Print reply

Posts: 2328
Gewoon originele cillinder, misschien iets grotere carb en een snellere uitlaat, loopt wel 55.
 
Modderfokker
Tom96 25-7-2011 16:42 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BrommertJacco
Gewoon originele cillinder, misschien iets grotere carb en een snellere uitlaat, loopt wel 55.

is eigenlijk ook wel zonde van de cilinder die er nu op zit om die te vervangen, heeft 5916km gelopen.

dus met proma cc'tje gaat hij 55?
 
Aquamaniac 25-7-2011 19:33 Print reply

Posts: 882
tis eigenlijk pure verspilling om met die cilinder maar 55 te willen rijden
'k zou hem maar ruilen voor een originele 49cc
dan kan iemand anders wel die cilinder gebruiken waar hij voor bedoeld is
 
er gaat niks boven luchtkoeling
konterbonker 25-7-2011 20:44 Print reply
Posts: 460
Makkelijk? Plaats een ring tussen uitlaatgat cilinder en uitlaat. Gewoon groot ding van de bouwmarkt. Dan gat telkens groter maken, tot je bent waar je wilt zijn. Wel je sproeier wat kleiner, anders loopt de boel vol vet.

Deed dat bij keuring RDW voor Spaanse Honda brommer die standaard 80+ loopt. Liep 35 op de rollerbank daar. Thuisgekomen cilinder eraf...bleek het zelfs 70cc te zijn . Gelukkig letten ze zelfs bij het RDW soms niet goed op.
 
Tom96 25-7-2011 22:41 Print reply

Posts: 1719
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
tis eigenlijk pure verspilling om met die cilinder maar 55 te willen rijden
'k zou hem maar ruilen voor een originele 49cc
dan kan iemand anders wel die cilinder gebruiken waar hij voor bedoeld is

ik bedoel ook dat die cilinder die er nu op zit een 50cc ori. is en pas 5xxx. km gelopen heeft.

dus is zonde om 65cc erop te leggen
 
Johann 26-7-2011 10:12 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Makkelijk? Plaats een ring tussen uitlaatgat cilinder en uitlaat. Gewoon groot ding van de bouwmarkt. Dan gat telkens groter maken, tot je bent waar je wilt zijn. Wel je sproeier wat kleiner, anders loopt de boel vol vet.

Deed dat bij keuring RDW voor Spaanse Honda brommer die standaard 80+ loopt. Liep 35 op de rollerbank daar. Thuisgekomen cilinder eraf...bleek het zelfs 70cc te zijn . Gelukkig letten ze zelfs bij het RDW soms niet goed op.


Bij de rdw kijken ze echt niet hoe groot je cilinderinhoud is. Meestal zie je het niet aan de buitenkant. Als je snelheid maar goed is. Het standaard mbx80 blokje van mijn broertje is ook perfect er doorheen gekomen.
 

Dit topic is 2658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved