Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - fluiter poorten 110cc imi honda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 706 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64872 - fluiter poorten 110cc imi honda
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dude007 19-7-2011 22:41 Print topicpost
Posts: 327
hallo luitjes.

ik heb aan mijn 110cctje het nodige tuun werk gedaan.
nu heb ik ook om eens te proberen fluitpoorten geboort.

nu heb ik het forum al eens afgezocht over info over de grote en waar je om moet denken als je ze plaatst, maar er is niet extreem veel te vinen.

ik heb ze nu op gelijke hoogte van de uitlaatpoort geboort 1 zit net wat hoger, net geen mm. en ze zijn maar 3 mm in dia.

ik wil eerst graag weten of ik ze nu kan vergroten. ik ben er al achter dat ze eigenlijk niet goed is dat ze hoger zitten dan de uitlaat poort. en is dat een groot probleem dat 1 hoger zit? ik heb ook gehoord dat het aluminium tussen de fluiter en de uitlaat poort ook groot genoeg moet zijn om een warmloper te voorkomen, kan iemand dit bevestigen?

ik hoop dat iemand mij het nodig kan vertellen




 

Marcooow 20-7-2011 10:24 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Alles moet je leren.
Je hebt toch zat van die probeer honda cilinders liggen?

Eerst de fluitpoort in de cilinderwand aftekenen dan maak je van die tekening een holle ruimte in de cilinder wand , zodat je een richtlijn hebt waar je naar toe gaat en dan zie je ook waar je aan het boren bent

Dan een inkeping in de uitlaatschacht maken zodat je boortje niet alle kanten op springt.
En dan met een kleine en kort boortje voorboren en dan met een lange boor na boren.
Het stelt uit eindelijk allemaal niet zo veel voor.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 22-4-2011 om 13:05 uur.



je hebt ze er dan al wel inzitten, maar handig voor de volgende keer

ik heb het zelf nog niet geprobeerd (ik heb geen probleer cilinders meer)


maar er moet zoiezo wel materiaal zitten tussen fluiters en uitlaatpoort anders heb je kans dat die scheurt

en de fluiters moeten op dezelfde hoogte als uitlaatpoort, anders klopt het niet met je timingen

misschien nog handig,



dus wil je dat het nog fatsoenlijk loopt, moet je even kijken of je uitlaatpoort nog verder omhoog kan (zonder dat je timingen enorm verneukt staan)
 
faster than a bullet!
PRO TUNING 20-7-2011 10:43 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]



je hebt ze er dan al wel inzitten, maar handig voor de volgende keer

ik heb het zelf nog niet geprobeerd (ik heb geen probleer cilinders meer)


maar er moet zoiezo wel materiaal zitten tussen fluiters en uitlaatpoort anders heb je kans dat die scheurt

en de fluiters moeten op dezelfde hoogte als uitlaatpoort, anders klopt het niet met je timingen

misschien nog handig,
afbeelding


dus wil je dat het nog fatsoenlijk loopt, moet je even kijken of je uitlaatpoort nog verder omhoog kan (zonder dat je timingen enorm verneukt staan)


Met deze gegevens heb je bij een deckheight van o mm

Uitlaat 183.6
Spoel 116.7
Blowdown 33.5

Als je de spoelers optrekt naar 38 mm heb je een blowdown van 27.4
 
Marcooow 20-7-2011 12:00 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Met deze gegevens heb je bij een deckheight van o mm

Uitlaat 183.6
Spoel 116.7
Blowdown 33.5

Als je de spoelers optrekt naar 38 mm heb je een blowdown van 27.4


die cilinder is niet van mij (van derbiolaf)
 
faster than a bullet!
dude007 20-7-2011 20:45 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marcooow
[...]



je hebt ze er dan al wel inzitten, maar handig voor de volgende keer

ik heb het zelf nog niet geprobeerd (ik heb geen probleer cilinders meer)


maar er moet zoiezo wel materiaal zitten tussen fluiters en uitlaatpoort anders heb je kans dat die scheurt

en de fluiters moeten op dezelfde hoogte als uitlaatpoort, anders klopt het niet met je timingen

misschien nog handig,
afbeelding


dus wil je dat het nog fatsoenlijk loopt, moet je even kijken of je uitlaatpoort nog verder omhoog kan (zonder dat je timingen enorm verneukt staan)


ik heb wel een foto om eem te verduidelijken hoe ze nu zijn ik denk dat ik met de vorm van de fluiter nog wel de timing kan bepalen een klein gaatje van 3 mm zal niet extreem goed werken als fluiter denk ik?

 
Marcooow 20-7-2011 22:31 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


ik heb wel een foto om eem te verduidelijken hoe ze nu zijn ik denk dat ik met de vorm van de fluiter nog wel de timing kan bepalen een klein gaatje van 3 mm zal niet extreem goed werken als fluiter denk ik?



maak ze maar net zoals die van olaf, of iets kleiner zodat je veilig zit, maar ze kunnen wel een stuk groter ja, vooral omdat je ook een grote boring hebt
 
faster than a bullet!

Dit topic is 1602 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved