Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Merk cilinder...

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #6483 - Merk cilinder...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Honda_MB80 1-12-02?11:32 Print topicpost
Posts: 251
Ik wil in de toekomst een 100cc cilinder op mn MBX zetten.
Alleen als ik kijk op 50cc.nl zie ik dar er vier verschillende cilinders zijn...
(Cilinder kits)

Welke is het beste??

Er staat:
100cc Metrakit
100cc Import 55mm
100cc Eurocilindro 55mm
100cc Malossie 53mm
 
http://www.honda-mbx.tk/

snelle dickie 1-12-02?11:51 Print reply
Posts: 174
gvd man daar zijn nu al 111 topics van

en ik denk zelf dat eurocilindro ut beste is van die cilinders
 
poep is bij mij altijd bruin
SIWWN 1-12-02?12:08 Print reply
Posts: 7079
Denk het ook wel..

Goede wand dus slijtvast en meesta wel aardig snel.

Niemand ervaringen met die Metrakit?


 
Schuimpie 1-12-02?12:13 Print reply
Posts: 376
die mallosi is toch 93cc ? als het die is schijnt ie wel goed te zijn... heb dr goeie verhalen over gehoord... snelheden 130 beetje bijgevijld...
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Honda_MB80 1-12-02?12:23 Print reply
Posts: 251
Ah sorry, heb de search niet gebruikt...
Nog een vraag: Ik heb nu dus 80cc, met een Proma uitlaat (80cc?)

Moet ik ook een andere uitlaat? Of kan ik deze blijven gebruiken?
 
http://www.honda-mbx.tk/
Blukaap 1-12-02?12:52 Print reply

Posts: 10006
Metrakit is gietijzer en gewone ovalen uitlaatpoort, klinkt niet echt interessant.

Malossi 93 is volgens mij de snelste (ongetuned) van het stel.

Eurocilindro is volgens mij een vrij sloom laagtoerig ding standaard, maar volgens mij valt er behoorlijk wat uit te trekken.

Import is goedkoop en waarschijnlijk vooral geschikt om je tunepraktijken op te oefenen (mits je een fatsoenlijke zuiger neemt).

Uitlaat: je kunt proma80 wel blijven gebruiken, maar misschien kun je ook een Tecno ofzo omlassen (dikkere en kortere bocht d'r op).
D'r is niet zoveel te krijgen voor MBX80 aan uitlaten geloof ik, hoogstens een malossi ofzo, maar dat is volgens mij een verbouwde Tecno.
 
Bastila is lief
Rene 1-12-02?15:07 Print reply
Posts: 2573
ik had gehoord dat een 110 eurocilindro langzamer is dan een 70 malossi
Hetzelfde werd gezegd over de 80 cc giladoni.
En dan niet door iemand die wat zegt, maar
die ze beide nieuw had gekocht.

Ik ga dus voor de malossi
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
NSR RULEZZ 1-12-02?15:16 Print reply

Posts: 4934
WHAHAHAHAHA YEAH DREAM ON...........
 
oeiii waar is mijn oude vertrouwde grijs/rode brommerforumpje ???
Rene 1-12-02?15:19 Print reply
Posts: 2573
als zon cilinder 115 rijd, en een 70 malossi 120, dan vind ik die cilinder langzamer
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
verwijderd 1-12-02?15:47 Print reply
Posts: 4082
eurocilindro is best traag, maar na tuning snelste denk ik (of gila), hoge spoelers, maar uitlaat poort zit veeeeeeeeeeeeeel te laag( is gewoon n00b protectie denk) maar met tunen erom denken dat je het uitlaat kanaal niet verbind met koelmantel


en gilardoni is std best snel. malossi 93 redelijk (hier hebben nick en jordi ook nog wel eens mee gereden, op me nsr toen, met 28mm en proma d8 ik. ging niet echt bruut ofzo)

[This message is edited by symen on 1-12-02 15:51]
 
Rene 1-12-02?16:26 Print reply
Posts: 2573
dus jij raad mij aan om geen mallossi te kopen,
maar mijn een nieuwe zuiger te kopen voor mn
eurocilindro (wat voor zuiger? origineel/andere)

deze uitlaat poort iets te bewerken, en dan hiermee rijden?
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Blukaap 2-12-02?17:29 Print reply

Posts: 10006
Jah, kennelijk wel.

Of MBX80 ori cilinder verbouwen (dat is wat ik laat doen, als ik een keer geld heb).
 
Bastila is lief
Neonlampje 2-12-02?17:36 Print reply

Posts: 14825
hmm als ik een mtje verkocht heb ga ik van dat geld een mbx kopen van joost.. en dan xtreem tunen.. gewoon std80cc, vlinderpoorten, krijg je denk ik wel wat harder dan zo'n 97cc dinges
 
Erik_N 2-12-02?17:39 Print reply

Posts: 5360
Quote:
Originally posted by: Neonlampje

hmm als ik een mtje verkocht heb ga ik van dat geld een mbx kopen van joost.. en dan xtreem tunen.. gewoon std80cc, vlinderpoorten, krijg je denk ik wel wat harder dan zo'n 97cc dinges


Is dat geen optie voor topicstarter ook? En als je toch nieuwe koopt, zou ik eerst proberen oude te tunen met een handleiding dremel, en eventueel tandartsboortje. En je moe trouwens ook andere teur hebben he, want als ie standaard is heb je waarschijnlijk 18 nu.
 
Minderjarig? Minderjarig!? Als je 29 Februari geboren bent dan ben je minder jarig, maarvoorderest zijn we allemaal even vaak jarig ja!
SIWWN 2-12-02?17:47 Print reply
Posts: 7079
Dus gooi er een 24,26 of 28mm op
 
Rene 2-12-02?19:45 Print reply
Posts: 2573
ja, maar een beetje in het wilde weg raak vijlen heb ik ook niks aan, daar word ie volgens mij niks sneller van
 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals

Dit topic is 487 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved