Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - aprilia rx of honda mtx.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1311 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64820 - aprilia rx of honda mtx.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

denNLnis 8-7-2011 10:15 Print reply

Posts: 253
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]


kheb zelf ook een mtx, en om toch maar te kijken door de ogen van een brommercrossrijder, die wil natuurlijk heel snel gaan op de goedkoopste manier, en daar moet je bij een mtx altijd wat meer voor doen bij een rx.

kweet niet tot hoeveel cc de TS mag?

ligt eraan wat je ermee doet he een vriend van me had een MTXSH een beetje opgefokt en die trok op zn achterwiel in de eerste paar versnellingen
 
Honda, the power of dreams
Robin 1993 8-7-2011 18:23 Print reply

Posts: 1234
als je voor de mtx kiest moet je wel in de gaten houden dat je flink wat opvoer spul moet kopen wil je beetje vermogen hebben.
 
!!2 takt!!
BrommertJacco 8-7-2011 19:17 Print reply

Posts: 2328
Een MTX is godver al 20 jaar oud. Dat moet je echt in je achterhoofd houden als je zo een brommer koopt. Daar komt bij dat er heel veel troep in omloop is met oudere brommers. Ik zou de RX nemen, toch moderner.
 
Modderfokker
Marcooow 8-7-2011 19:21 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser01
hallo.
ik wil een crossbrommer kopen maar wat is er beter,
een honda mtx 6 bak of een aprilia rx 50 met am6 blok.
ik wil hem gaan gebruiken om brommercrossen te rijden.


Dit bericht is gewijzigd door crosser01 op 7-7-2011 om 21:29 uur.


appie rx heeft het frame sterker maar zwaarder en de bak van am6 is kut
honda heeft het frame ook wel sterk, maar iets minder, maar die is wel lichter en een honda blok schakelt beter
 
faster than a bullet!
crosser01 11-7-2011 10:16 Print reply
Posts: 6
ik heb nu een honda mt gehad met een 125 cc malossi cilinder.
maar dit frame is al een paar keer gebroken.
maar mischien kan ik beter een crossmotor kopen?
 
JB1 11-7-2011 10:22 Print reply

Posts: 14881
125cc Malossi cilinder kan niet.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
crosser01 11-7-2011 10:24 Print reply
Posts: 6
sorry is een 110cc
 
Aprilia RX 50 2003 11-7-2011 10:27 Print reply

Posts: 6717
sowieso de RX.

het rijwiel gedeelte is gewoon steviger (mtx zal wss wel aan jou eisen voldoen maar toch).
een RX uit 2000 heeft idd am6. zit al wel meer leven in dan honda blok/goedkoper opvoeren.
wel hebben veel mensen slechte verhalen over am6. heb het echter nog nooit ondervonden dat er een versnellingsbak van een am6 kapot klapte dus zou niet weten wat er dan zo bagger is aan een am6 krukas wordt meestal snel vervangen. koppeling is gewoon goed en meer zit er niet in zo'n blok.

dus ipv van gaan lopen blaten dat am6 kut is zou ik eerst speciefieke, praktijk voorbeelden noemen. want die heb ik hier nog niet gelezen...

verder is een mtx zeker een net brommertje. maar intussen al wel meer dan 20 jaar oud. bedenk wel dat die dingen in 20 jaar tijd heel wat te leiden kunnen hebben gehad. hoe degelijk je iets ook bouwt 20 jaar pure ellende zie je wel terug...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robin 1993 11-7-2011 10:33 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
sowieso de RX.

het rijwiel gedeelte is gewoon steviger (mtx zal wss wel aan jou eisen voldoen maar toch).
een RX uit 2000 heeft idd am6. zit al wel meer leven in dan honda blok/goedkoper opvoeren.
wel hebben veel mensen slechte verhalen over am6. heb het echter nog nooit ondervonden dat er een versnellingsbak van een am6 kapot klapte dus zou niet weten wat er dan zo bagger is aan een am6 krukas wordt meestal snel vervangen. koppeling is gewoon goed en meer zit er niet in zo'n blok.

dus ipv van gaan lopen blaten dat am6 kut is zou ik eerst speciefieke, praktijk voorbeelden noemen. want die heb ik hier nog niet gelezen...

verder is een mtx zeker een net brommertje. maar intussen al wel meer dan 20 jaar oud. bedenk wel dat die dingen in 20 jaar tijd heel wat te leiden kunnen hebben gehad. hoe degelijk je iets ook bouwt 20 jaar pure ellende zie je wel terug...


Nou ik kan je alvast zeggen dat ik het wel eens zie dat er gewoon een complete versnellingsbak verrot breekt in zon am6 blok, ook de schakelwals is van slechte kwaliteit. Plus dat er vaak stukken van de carters afbreken van een am6, als je ketting er eens afslaat. En de koppeling gaat vaak slippen als je ze erg opvoert. Dus hier alvast paar voorbeelden waarom je geen am6 wilt hebben.

Maar indd mtx zijn meestal wel 20 jaar oud, maar ook nog zat onderdelen van te krijgen. Dus daar hoef je het niet voor te laten

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 11-7-2011 om 10:35 uur.
 
!!2 takt!!
Aprilia RX 50 2003 11-7-2011 10:39 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]


Nou ik kan je alvast zeggen dat ik het wel eens zie dat er gewoon een complete versnellingsbak verrot breekt in zon am6 blok, ook de schakelwals is van slechte kwaliteit.

Maar indd mtx zijn meestal wel 20 jaar oud, maar ook nog zat onderdelen van te krijgen. Dus daar hoef je het niet voor te laten


ik rij nu zelf al meer dan 2.5 jaar am6 maar is al die tijd 1 lager in de bak stuk (reed nog wel). en dat blok was al 8 jaar oud.

er zullen vast wel am6'en zijn waarbij de bak in mekaar loopt. maar zoals het hierboven gebracht werd klonk het alsof het dagelijks gebeurt maar dat valt dus mee.

en mij kun je ook niet wijsmaken dat er nog nooit een honda blok in mekaar is gedraait

verder:
bijde goede brommers.
mtx: minder degelijk rijwiel gedeelte. al heel oud. minder leven in het blok.
rx: naar het schijnt wat minder blok. zwaarder. wss wat duurder in aanschaf.

edit: de meeste bakken die stuk lopen komt naar mijn idee door het onprofecioneel/haastig in mekaar zetten van t blok. dan maakt het niet uit hoe degelijk het blok is....

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 11-7-2011 om 10:42 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robin 1993 11-7-2011 10:44 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ik rij nu zelf al meer dan 2.5 jaar am6 maar is al die tijd 1 lager in de bak stuk (reed nog wel). en dat blok was al 8 jaar oud.

er zullen vast wel am6'en zijn waarbij de bak in mekaar loopt. maar zoals het hierboven gebracht werd klonk het alsof het dagelijks gebeurt maar dat valt dus mee.

en mij kun je ook niet wijsmaken dat er nog nooit een honda blok in mekaar is gedraait

verder:
bijde goede brommers.
mtx: minder degelijk rijwiel gedeelte. al heel oud. minder leven in het blok.
rx: naar het schijnt wat minder blok. zwaarder. wss wat duurder in aanschaf.



Ik zeg niet dat het veel voorkomt, maar ik heb het wel al een paar keer meegemaakt dat gewoon spontaan die bak helemaal naar de klote ging.

En ja, honda is ook niet alles. Daar wil het linker krukaslager nog wel een snel kapot van gaan. Maar als je is ziet hoe lang honda's al meegaan, en hoeveel er nog van rondrijden dan denk ik dat als je over 20 jaar kijkt er vast niet zoveel am6 blokjes zijn als nu nog met de honda blokjes.
 
!!2 takt!!
Aprilia RX 50 2003 11-7-2011 10:46 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



Ik zeg niet dat het veel voorkomt, maar ik heb het wel al een paar keer meegemaakt dat gewoon spontaan die bak helemaal naar de klote ging.

En ja, honda is ook niet alles. Daar wil het linker krukaslager nog wel een snel kapot van gaan. Maar als je is ziet hoe lang honda's al meegaan, en hoeveel er nog van rondrijden dan denk ik dat als je over 20 jaar kijkt er vast niet zoveel am6 blokjes zijn als nu nog met de honda blokjes.


ik had het ook niet over jouw reactie

op de 8 en 3 uurs van lichtenvoorde viel me heel erg op dat de bakken die stuk gingen allemaal van wat jongere gozers waren. het wat oudere volk hield het wel gewoon heel, terwijl ze even hard of zelfs harder gingen. die nemen wss gewoon wat meer tijd met het sleutelen waardoor het beter in mekaar zit.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Robin 1993 11-7-2011 10:51 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


ik had het ook niet over jouw reactie

op de 8 en 3 uurs van lichtenvoorde viel me heel erg op dat de bakken die stuk gingen allemaal van wat jongere gozers waren. het wat oudere volk hield het wel gewoon heel, terwijl ze even hard of zelfs harder gingen. die nemen wss gewoon wat meer tijd met het sleutelen waardoor het beter in mekaar zit.



ja daar heb je gelijk in, er wordt wat afgebeunt. Dus ik denk dat ts eigenlijk is op een mtx en een rx moet gaan rijden, wat hij het beste vind rijden en waarbij hij denkt van Ja dit rijdt goed en voelt goed.

Denk dat hij dat het beste kan proberen
 
!!2 takt!!
crosser01 11-7-2011 10:53 Print reply
Posts: 6
ik heb we eens op een rx gereden.
en ook op een mt5.
maar niet op een mtx

 
Aprilia RX 50 2003 11-7-2011 10:56 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crosser01
ik heb we eens op een rx gereden.
en ook op een mt5.
maar niet op een mtx



mt en mtx zijn compleet verschillende brommers. eigenlijk niet goed te vergelijken.

edit: ik zou dus eerst maar eens op een mtx gaan rijden...

wat voor RX btw? tot 2006 zijn goede cross RX'en. die van erna zijn wegbrommertjes met noppen.

Dit bericht is gewijzigd door Aprilia RX 50 2003 op 11-7-2011 om 10:57 uur.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.

Dit topic is 3893 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved