Quote: Oorspronkelijk gepost door: wim_mbk
Heb niets aan mijn vertanding gedaan, ook koppeling is niet versleten (is al een jaar aan de gang.., dat zou een koppeling nooit zo lang uithouden zonder helemaal te falen)
Ben nu een beetje aan het experimenteren geweest met 2 verschillende rondellen / proppen. de laatste weken rijdt mijn brommer aan een topsnelheid van 57 km/u.
prop met kleinste doorlaat:
-stationair: 4000 toeren
-max toeren: 9400
-snelheid: 40 km/u
prop met grootste doorlaat:
-stationair: 2900 toeren
-max toeren: 10000
-snelheid: 60 km/u
de laatste weken had ik dus 57 km/u als topsnelheid. maar nu heb ik dus eerst een kleine doorlaat getest en daarmee ongeveer 2 a 3 minuten echt vol gas gegeven en daarna de grootste (degene waarmee ik normaal rijdt). En ineens gaat hij terug 3 km/u sneller. Ben dus toch terug aan roet aan het denken, heb naar de uitlaat gekeken en er zat achteraan een olie-achtige substantie aan, kan dit roet zijn of is dit gewoon een onvolledige verbranding?
Ik zou nu eens willen naar mijn werk rijden met de kleine doorlaat, vol gas. Dit is dan wel een half uur aan een stuk, is dit dan schadelijk voor mijn brommer of niet?
Als je brommer genoeg smeert en koelt kan hij makkelijk een half uur lang volgas rijden, veel langer zelfs.
Bij mijn brommer loopt er ook zwarte troep uit de uitlaat, ik weet niet zeker of dit normaal is, zou ik ook wel willen weten.
|