Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vermogen verlies

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1220 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64817 - vermogen verlies
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wim_mbk 6-7-2011 21:01 Print topicpost
Posts: 7
hallo,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar nu zit ik met een probleem waar ik geen antwoord op kan vinden. Ik rijdt met een mbk x-limit / yamaha dt50 (dit model is door mbk overgenomen.) Er zit een begrenzer op met een variabele rondel tussen het chapement. Als ik vroeger (1.5 jaar geleden) de grootste rondel daar in stak dan ging hij vlot 90, ik reed natuurlijk zo niet altijd rond maar je moet het natuurlijk toch eens proberen . Als ik nu de grootste rondel er in steek haal ik nog maar 55.. Hij blijft wel draaien op hetzelfde toerental als vroeger. Maar ik haal gewoon minder snelheid in iedere versnelling. Het is niet zo dat het van vandaag op morgen zo was, het is ongeveer een jaar geleden begonnen en langzaam maar zeker verloor ik snelheid. Dacht meteen dat het aan mijn uitlaat lag, dus die uitgebrand, geen verschil. Dat uitbranden heeft volgens mij ook geen effect gehad, maar om het zeker te weten een stukje zonder uitlaat gereden en had nog altijd even weinig vermogen. Dan dacht ik aan de carburator, volledig opengehaald en gekuist. Maar weer geen verbetering. Ook mijn tandwielen en ketting waren versleten en dus ook vervangen maar ook dit zorgde niet voor meer snelheid.
extra info: mijn brommer is een 6-versnelling/twee-takt
Ik hoop dat iemand misschien de oplossing weet?
Alvast bedankt!
 

Aprilia RX 50 2003 6-7-2011 21:08 Print reply

Posts: 6717
zuigerveren versleten...
compressie verlies.

zonder uitlaat rijden ga je alleen maar langsamer van met 2 takt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
wim_mbk 6-7-2011 21:10 Print reply
Posts: 7
Bedankt voor het snelle antwoord.
Is het verantwoord om die zelf te vervangen?
 
mx-jacob 6-7-2011 21:13 Print reply

Posts: 2938
natuurlijk als je dit kan
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
arnoud111 6-7-2011 21:13 Print reply

Posts: 151
Wat is een rondel of een chapement?
Dit ken ik nog niet.

Een schakelbrommer kan toch niet met dezelfde aantal toeren,minder snelheid hebben,????
Of Uw koppeling slipt aan alle kanten.

Minder vermogen zou een kwestie van zuiger/zuigerveren kunnen zijn.
 
Aprilia RX 50 2003 6-7-2011 21:13 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wim_mbk
Bedankt voor het snelle antwoord.
Is het verantwoord om die zelf te vervangen?


ik denk dat je zuiger en cilinder dan ook wel eens op konden zijn.
ja dat kun je prima zelf.

ik kan echter niet garanderen dat het datgene is wat ik zeg.


maar je zei dat je minder snelheid krijgt met hetzelfde aantal toeren? daar las ik net overheen. dan denk ik dat je koppeling gewoon slipt
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
wim_mbk 6-7-2011 21:18 Print reply
Posts: 7
ja ik heb nog altijd hetzelfde toerental.. maar dan zou die koppeling dat toch geen jaar uithouden? Ook als ik vertrek is er niets te merken van een slippende koppeling..
 
mx-jacob 6-7-2011 21:20 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wim_mbk
ja ik heb nog altijd hetzelfde toerental.. maar dan zou die koppeling dat toch geen jaar uithouden? Ook als ik vertrek is er niets te merken van een slippende koppeling..



wat bedoel je hier mee ? variabele rondel tussen het chapement
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
wim_mbk 6-7-2011 21:20 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
Wat is een rondel of een chapement?
Dit ken ik nog niet.




sorry ik ben van antwerpen
-een rondel is een ronde schijf met een gat in, geen idee hoe dat anders noemt.. :s

-een chapement is gewoon de uitlaat
 
Aprilia RX 50 2003 6-7-2011 21:20 Print reply

Posts: 6717
rondel is een ander woord voor prop in de uitlaat als ik me niet vergis
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
arnoud111 6-7-2011 21:21 Print reply

Posts: 151

Zoals Aprilia ookal zei,waarschijnlijk zuiger/veren.
Mss ook cilinder,maar dat zie je pas als de cilinder eraf is.




Dit bericht is gewijzigd door arnoud111 op 6-7-2011 om 21:25 uur.
 
wim_mbk 6-7-2011 21:22 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



wat bedoel je hier mee ? variabele rondel tussen het chapement


ik kan tussen mijn uitlaat rondellen van verschillende grootte zetten om zo mijn snelheid te regelen
 
mx-jacob 6-7-2011 21:27 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wim_mbk
[...]


ik kan tussen mijn uitlaat rondellen van verschillende grootte zetten om zo mijn snelheid te regelen



een prop
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Meathausen 7-7-2011 12:51 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
[...]



een prop


volgensmij niet want met de grootste "rondol" liep hij het snelst.
Lijkt me sterk dat de grootste prop het minste tegenhoud.

Of begrijp ik het verkeerd?
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Toettoet 7-7-2011 13:09 Print reply
Posts: 780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meathausen
[...]


volgensmij niet want met de grootste "rondol" liep hij het snelst.
Lijkt me sterk dat de grootste prop het minste tegenhoud.

Of begrijp ik het verkeerd?


Prop met het grootste doorstroming levert het meeste vermogen waardoor hij het hardst gaat van alle proppen.

Je koppeling is op of je tandwielen zijn op of je heb magisch gezien een kleiner wiel gekregen.

Zijn de toeren hetzelfde is jou snelheid ook hetzelfde aangezien je niks aan je vertanding gedaan heb.

Dus heb je wat aan je vertanding gedaan of is je overbrenging versleten

 
wim_mbk 9-7-2011 21:27 Print reply
Posts: 7
Heb niets aan mijn vertanding gedaan, ook koppeling is niet versleten (is al een jaar aan de gang.., dat zou een koppeling nooit zo lang uithouden zonder helemaal te falen)

Ben nu een beetje aan het experimenteren geweest met 2 verschillende rondellen / proppen. de laatste weken rijdt mijn brommer aan een topsnelheid van 57 km/u.

prop met kleinste doorlaat:
-stationair: 4000 toeren
-max toeren: 9400
-snelheid: 40 km/u

prop met grootste doorlaat:
-stationair: 2900 toeren
-max toeren: 10000
-snelheid: 60 km/u

de laatste weken had ik dus 57 km/u als topsnelheid. maar nu heb ik dus eerst een kleine doorlaat getest en daarmee ongeveer 2 a 3 minuten echt vol gas gegeven en daarna de grootste (degene waarmee ik normaal rijdt). En ineens gaat hij terug 3 km/u sneller. Ben dus toch terug aan roet aan het denken, heb naar de uitlaat gekeken en er zat achteraan een olie-achtige substantie aan, kan dit roet zijn of is dit gewoon een onvolledige verbranding?

Ik zou nu eens willen naar mijn werk rijden met de kleine doorlaat, vol gas. Dit is dan wel een half uur aan een stuk, is dit dan schadelijk voor mijn brommer of niet?
 

Dit topic is 6212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved