Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas vast tsx???

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 540 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64805 - krukas vast tsx???
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Gerard1793 6-7-2011 18:43 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]

zitten alle andere blokkeerringen ook met de open kant naar buiten dan? bij kickstarter en voortandwiel enzo

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 6-7-2011 om 18:29 uur.


Nee, dat niet, maar de rechterkrukaskeerring wel. Deze heb ik eens verkeerd om gemonteerd en alle olie kwam in krukasholte terecht.

Als je de exploded view van een MT blok bekijkt zie je ook dat de keerring met de dichte kant naar de krukas wijst.

(No offence trouwens )
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-7-2011 18:44 Print reply

Posts: 17929



lekker duidelijke foto ook


als je m met de dichte kant naar de krukas zet blaas je alle carterdruk je versnellingsbak in

andersom zou je olie uit je carter aanzuigen, maar aangezien er veel meer over dan onderdruk heerst hoortie dus met de open kant naar de krukas

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 6-7-2011 om 18:47 uur.
 
Gerard1793 6-7-2011 18:51 Print reply

Posts: 4006
Die is niet van een MT...



Edit: Die onderste is wel van een MT. Logischerwijs zou het waar zijn wat je zegt, maar ik rijd nu al 2 jaar met de keerring zo, en ik heb geen olieverbruik.

Zoals ik al zei heb ik de keerring een keer andersom gemonteerd en toen had ik een olieverbruik van 300ml op ongeveer 1000 km, en er kwam een enorme hoeveelheid olie uit de demper zetten, en toen ik het blok splitste kwam er allemaal blokolie uit de krukholte lopen...

Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 6-7-2011 om 18:55 uur.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
mxbeunking 6-7-2011 18:51 Print reply

Posts: 2305
alle andere keeringen zitten gewoon goed, met de dichte kant naar bijvoorbeeld het vliegwiel of voortandwiel.

dan nu de laatste vraag

hoe stel ik de schakel vork af??

hij staat nu zo:





En iemand enig idee waar deze O-ring moet? zit er een bij het setje en kan hem niet in de tekening vinden



iedereen bedankt!
 
Draaiwerk nodig? = PB
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-7-2011 19:13 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
alle andere keeringen zitten gewoon goed, met de dichte kant naar bijvoorbeeld het vliegwiel of voortandwiel.

dan nu de laatste vraag

hoe stel ik de schakel vork af??

hij staat nu zo:

afbeelding

afbeelding

En iemand enig idee waar deze O-ring moet? zit er een bij het setje en kan hem niet in de tekening vinden

afbeelding

iedereen bedankt!



vork moet met het middelste tandje in het middelste gat, dus in de vork hou je 2 gaten over

die ring is voor het plaatje waar je neutraalschakelaar inzit


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Die is niet van een MT...

afbeelding

Edit: Die onderste is wel van een MT. Logischerwijs zou het waar zijn wat je zegt, maar ik rijd nu al 2 jaar met de keerring zo, en ik heb geen olieverbruik.

Zoals ik al zei heb ik de keerring een keer andersom gemonteerd en toen had ik een olieverbruik van 300ml op ongeveer 1000 km, en er kwam een enorme hoeveelheid olie uit de demper zetten, en toen ik het blok splitste kwam er allemaal blokolie uit de krukholte lopen...

Dit bericht is gewijzigd door Gerard1793 op 6-7-2011 om 18:55 uur.



dan zal je krukas wel ingesleten zijn, en heb je nu geen carterdruk oid, weet ik het

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 6-7-2011 om 19:14 uur.
 
mxbeunking 6-7-2011 19:15 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



vork moet met het middelste tandje in het middelste gat, dus in de vork hou je 2 gaten over

die ring is voor het plaatje waar je neutraalschakelaar inzit


[...]



dan zal je krukas wel ingesleten zijn, en heb je nu geen carterdruk oid, weet ik het

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 6-7-2011 om 19:14 uur.


oke bedankt! ga het proberen

 
Draaiwerk nodig? = PB
Gerard1793 6-7-2011 19:16 Print reply

Posts: 4006
Krukas is gewoon goed hoor

Tja, ik vind het ook vreemd als ik alles nu lees, maar het werkt prima dus laat ik het lekker zo.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-7-2011 19:18 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: piet van der voort
[...]


oke bedankt! ga het proberen




op de foto zit de vork dus niet goed, stuk in de schakelwals moet een tandje naar boven, zodat het symmetrisch zit
 
mxbeunking 6-7-2011 21:16 Print reply

Posts: 2305
dacht ik van alle problemen klaar te zijn... volgende :

als ik de 2 beugeltjes vast zette, schakelde hij niet meer. de 2 'pawls' komen tegen de beugeltjes aan, waardoor het vast zit...
weet iemand misschien wat ik fout doe via de foto's?







zo staat hij als hij in ze een staat toch?


 
Draaiwerk nodig? = PB
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 6-7-2011 22:05 Print reply

Posts: 17929
zit allemaal goe zo ja, dat die nokjes ertegena komen dat hoort zo... dan laat je je pookje los, springen ze een nokje verder in de schakelwals en kun je weer doorschakelen

je kunt daar niet zien in welke versnelling of die staat, door die veer om de schakelas moettie altijd terugspringen naar de middenstand

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 6-7-2011 om 22:07 uur.
 
mxbeunking 7-7-2011 11:54 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
zit allemaal goe zo ja, dat die nokjes ertegena komen dat hoort zo... dan laat je je pookje los, springen ze een nokje verder in de schakelwals en kun je weer doorschakelen

je kunt daar niet zien in welke versnelling of die staat, door die veer om de schakelas moettie altijd terugspringen naar de middenstand

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 6-7-2011 om 22:07 uur.


oke bedankt, dus als ik het zo begrijp, moet je hem in zijn vrij afstellen, en dan moet het middelste puntje in het middelste gaatje vallen.
Ga het proberen!
 
Draaiwerk nodig? = PB
mxbeunking 7-7-2011 12:58 Print reply

Posts: 2305
net even het systeem weer in elkaar gezet, maar er zit nog geen beweging in, doet dat het wel wanneer het blok loopt?

hier even een filmpje ter verduidelijking.
http://www.youtube.com/watch?v=Iqiwohf9iFw
 
Draaiwerk nodig? = PB
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 7-7-2011 17:31 Print reply

Posts: 17929
zet eens wat kracht man, dat blok is droog en de assen staan zo goed als stil, moet je wel flink aan hengsten

maar ook vette kans dat iets verkeerd in elkaar zit met de schakelvorken
 
mxbeunking 7-7-2011 17:58 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
zet eens wat kracht man, dat blok is droog en de assen staan zo goed als stil, moet je wel flink aan hengsten

maar ook vette kans dat iets verkeerd in elkaar zit met de schakelvorken


oke, zonder de 2 plaatjes valt hij gewoon goed in alle versnellingen.. dus ik denk niet dat het daar aan ligt..
 
Draaiwerk nodig? = PB
mxbeunking 7-7-2011 18:13 Print reply

Posts: 2305
mmm... heb geprobeerd met veel kracht, er zit wat beweging in maar het gaat heel zwaar. ik hoop dat dit anders is als hij loopt...
heb toch het idee dat het nog niet helemaal goed zit met de beugeltjes. want de 2 nokjes veren ook niet echt in, zonder beugeltjes wel
 
Draaiwerk nodig? = PB

Dit topic is 11182 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved