Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Am6 blok tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 964 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64801 - Am6 blok tuning
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 26694 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Aprilia RX 50 2003 5-7-2011 18:54 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
speelt een membraan bij zulke vermogens een noemenswaardige rol?


waarom denk jij van niet?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
RikDT50MX - Nieuws Poster 5-7-2011 18:54 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
speelt een membraan bij zulke vermogens een noemenswaardige rol?

juist dan toch? hoe erger je de boel opfokt hoe erger de kleine dingen uit gaan maken.
 
I Can Play With Madness
Aprilia RX 50 2003 5-7-2011 18:56 Print reply

Posts: 6717
normaal haal je niet zoveel winst uit een membraam. dat gaat pas echt wat opleveren bij hogere toerentallen en vermogens
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
honda fryslan 5-7-2011 18:56 Print reply

Posts: 1914
wil je echt 20pk halen uit een 50cc dan speelt alles maar dan echt alles een rol..

een goed membraan zul je altijd merken btw..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
lexyver 5-7-2011 18:59 Print reply
Posts: 553
Ik snap niet dat zoveel mensen deze jonge dingen gaan proberen uit te leggen. Alles, maar dan ook alles wat hij moet weten staat wel in topics, al is het niet hier dan zijn er vast genoeg(buitenlandse) sites waar hij informatie kan vinden...
 
Group B rally, Some say it's just rally, I say is pornography!
Aprilia RX 50 2003 5-7-2011 19:02 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lexyver
Ik snap niet dat zoveel mensen deze jonge dingen gaan proberen uit te leggen. Alles, maar dan ook alles wat hij moet weten staat wel in topics, al is het niet hier dan zijn er vast genoeg(buitenlandse) sites waar hij informatie kan vinden...


ja dan is heel dit forum overbodig
wij helpen wel graag. en uit dit soort dingen komen vaak wel intressante andere discussies naar voren.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
weschung 8-7-2011 11:39 Print reply
Posts: 53
Gaat niet lukken als je zelf niet de kennis hebt om een hoop dingen zelf te doen kost het veelste veel geld.

maar waarom moet het 50 cc zijn als je nou gewoon zo'n 86 cc top performance kit (cilinder en krukas) koopt dan hoef je niks aan je blok aantepassen is plug en play en die met een goede 24 of 28 mm dan carbonnen plaatjes met een goed spruitstuk en dan gewoon en 2e handse yasuni r3, metrakit pro race, bidalot factory of een scr corse uitlaat dan kun je voor onder de 1000 euro en veel kennis te hebben 19 a 20 pk toch wel halen
 
www.weschung.hyves.nl
Meathausen 8-7-2011 13:46 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Lijkt me zeeer sterk.

Oude gp 50cc racers hadden wel 20+ pk.

[...]


auto teller wijkt altijd af, die snelheid is maar 75 km/h op gps systeem.

originele krukas zal daar niet vrolijk van worden, buiten het feit dat je die 20pk niet gaat halen.

Vraag me sowieso af waarom je perse meer als 20 pk moet hebben?
Als je een puch met een 50cc cilinder gewent bent (en het lijkt als of je die al best snel vind), dan heb je aan een laagtoerige 80cc setup ook al voldoende.




Oude GP racers hadden rond de 18pk met 50cc
http://nl.wikipedia.org/wiki/50_cc
Technologie zal nu wel weer verbeterd zijn.
Maar het lijkt me sterk dat de TS daar iets van weet.

Als je 14 bent kan je beter op je puch blijven crossen of iets voor op het land koopt (crosser). Tenzij je ouders hun huis op het spel willen zetten doordat jij met 20pk iemand doodrijdt.

 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
RD50mx 8-7-2011 21:47 Print reply
Posts: 353
over membramen gesproken: ik heb waarschijnlijk een stock rd membraan, 3-kleps aan 1 kant. zou een am6 membraan hier ook passen met 4 poorten, en zou je hier veel bij merken? (12mm carb, alles ori loopt 60)
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
RD50mx 8-7-2011 21:52 Print reply
Posts: 353
met standaard cilinder gaat een RS50 Extrema uit '95 (AM5) wel over de 100 hoor, mits je de goede uitlaat hebt... (Metrakit ProRace) zat een leuke 16mm carb achter, trok boven de 8k rpm tot 14k. nu heeft hij er een leovince onder, trekt op als 'n beest (ook met DMP AM6 cilinder nu) en loopt 85, dus 90 is zeker wel te doen met leuke onderdelen
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
Dasjoris 23-1-2012 23:15 Print reply
Posts: 67
mijn furia heeft rond de 12 - 13 pk volgens mij, maar dat al heel lomp hoor. doe maar rustig aan met die pk's. je kan ze toch niet kwijt.
 
I love the smell of 2-takt in the morning!
JB1 23-1-2012 23:17 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Dasjoris
mijn furia heeft rond de 12 - 13 pk volgens mij, maar dat al heel lomp hoor. doe maar rustig aan met die pk's. je kan ze toch niet kwijt.


He, euhm, Je kickt een topic van een half jaar oud. Nu dat je nieuw bent enzo is het niet zo heel erg, maar je voegt vrij weinig toe aan de probleemstelling.

Even wat meer op de data letten, en jezelf afvragen of de topicstarter echt wat aan je antwoord heeft (en nog nodig heeft).

Zomaar topics kicken wordt niet gewaardeerd namelijk
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
dukaholic-alex 23-6-2014 22:24 Print reply

Posts: 135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: weschung
Gaat niet lukken als je zelf niet de kennis hebt om een hoop dingen zelf te doen kost het veelste veel geld.

maar waarom moet het 50 cc zijn als je nou gewoon zo'n 86 cc top performance kit (cilinder en krukas) koopt dan hoef je niks aan je blok aantepassen is plug en play en die met een goede 24 of 28 mm dan carbonnen plaatjes met een goed spruitstuk en dan gewoon en 2e handse yasuni r3, metrakit pro race, bidalot factory of een scr corse uitlaat dan kun je voor onder de 1000 euro en veel kennis te hebben 19 a 20 pk toch wel halen


dit kan ik inderdaad bevestigen.

heb namelijk de 86cc TP, heb er een opmaat uitlaat, 24mm carb, vl6 membraan, TP koppelingsplaten, standaard ontsteking en zit nu rond de 20pk en 120km/u inderdaad. en dan is alles tot nu toe redelijk plug and play geweest.
 
remmen is angst!
Aprilia RX 50 2003 23-6-2014 22:25 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dukaholic-alex
[...]


dit kan ik inderdaad bevestigen.

heb namelijk de 86cc TP, heb er een opmaat uitlaat, 24mm carb, vl6 membraan, TP koppelingsplaten, standaard ontsteking en zit nu rond de 20pk en 120km/u inderdaad. en dan is alles tot nu toe redelijk plug and play geweest.


20 pk en maar 120 km/h...
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
dukaholic-alex 23-6-2014 22:33 Print reply

Posts: 135
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]


20 pk en maar 120 km/h...


komt door m'n twv, veel harder vond ik niet bepaal nodig want *kuch* je mag toch maar 45km/h. heb dan liever nog wat extra acceleratie.
 
remmen is angst!

Dit topic is 26694 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved