Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Am6 blok tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 944 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64801 - Am6 blok tuning
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 26693 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 5-7-2011 16:47 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aprilia RX 50 2003
[...]
80 met je puch is alleen te doen met zwaar opvoeren en dan nog zou ik t niet te veel vertrouwen.


Valt mee, mijn puch gaat binnen 150m 85km/h met licht twv en daar is niet veel aan gedaan.
Alleen andere cilinder, uitlaat en carburateur.

Maargoed daar ging het hier niet om
 
honda fryslan 5-7-2011 16:49 Print reply

Posts: 1914
50cc en 20 pk gaat niet samen
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Gerard1793 5-7-2011 16:57 Print reply

Posts: 4006
Ik meen me te herinneren dat KTM 50cc crossers heeft met rond de 20 pk?
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
diedje1996 5-7-2011 16:57 Print reply
Posts: 164
Dan geloof je het niet me puch zit een athena 50cc cilinder onder en een snelle pijp en een 18mm cabr. en hij hielt een auto bij die 85 reed( en de auto teller wijkt niks af )

En dat makkelijk had ik er niet bij moeten zetten , want dat is dus zijn top.

Maar kan de originele krukas die 20pk dan wel houden.( niet dat ik zoveel ga krijgen )

Schakel ervaring is ? heb al 2 schakels gehad, en daar ging het wel goed op dus ?

Er zijn hier wel wat mensen in de buurt die bewerken gewoon de standaard cilinder en zuiger, bedoel je dat met professioneel tunen?

En klopt het eigenlijk dat de standaard spullen in een blok, eigenlijk de beste kwaliteit hebben ?






Dit bericht is gewijzigd door diedje1996 op 5-7-2011 om 16:58 uur.

Dit bericht is gewijzigd door diedje1996 op 5-7-2011 om 16:59 uur.
 
JB1 5-7-2011 17:00 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
Dan geloof je het niet me puch zit een athena 50cc cilinder onder en een snelle pijp en een 18mm cabr. en hij hielt een auto bij die 85 reed( en de auto teller wijkt niks af )

En dat makkelijk had ik er niet bij moeten zetten , want dat is dus zijn top.

Maar kan de originele krukas die 20pk dan wel houden.( niet dat ik zoveel ga krijgen )

Schakel ervaring is ? heb al 2 schakels gehad, en daar ging het wel goed op dus ?

Er zijn hier wel wat mensen in de buurt die bewerken gewoon de standaard cilinder en zuiger, bedoel je dat met professioneel tunen?

En klopt het eigenlijk dat de standaard spullen in een blok, eigenlijk de beste kwaliteit hebben ?






Dit bericht is gewijzigd door diedje1996 op 5-7-2011 om 16:58 uur.

Dit bericht is gewijzigd door diedje1996 op 5-7-2011 om 16:59 uur.


De standaard spullen van een Honda wel ja.
Van een AM6 blok vind ik het twijfelachtig.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
kenny77 5-7-2011 17:01 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Ik meen me te herinneren dat KTM 50cc crossers heeft met rond de 20 pk?


Lijkt me zeeer sterk.

Oude gp 50cc racers hadden wel 20+ pk.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
Dan geloof je het niet me puch zit een athena 50cc cilinder onder en een snelle pijp en een 18mm cabr. en hij hielt een auto bij die 85 reed( en de auto teller wijkt niks af )

En dat makkelijk had ik er niet bij moeten zetten , want dat is dus zijn top.

Maar kan de originele krukas die 20pk dan wel houden.( niet dat ik zoveel ga krijgen )

Schakel ervaring is redelijk heb al 2 schakels gehad.

Er zijn hier wel wat mensen in de buurt die bewerken gewoon de standaard cilinder en zuiger, bedoel je dat met professioneel tunen?

En klopt het eigenlijk dat de standaard spullen in een blok, eigenlijk de beste kwaliteit hebben ?



auto teller wijkt altijd af, die snelheid is maar 75 km/h op gps systeem.

originele krukas zal daar niet vrolijk van worden, buiten het feit dat je die 20pk niet gaat halen.

Vraag me sowieso af waarom je perse meer als 20 pk moet hebben?
Als je een puch met een 50cc cilinder gewent bent (en het lijkt als of je die al best snel vind), dan heb je aan een laagtoerige 80cc setup ook al voldoende.


 
Gerard1793 5-7-2011 17:05 Print reply

Posts: 4006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Lijkt me zeeer sterk.

Oude gp 50cc racers hadden wel 20+ pk.

[...]


auto teller wijkt altijd af, die snelheid is maar 75 km/h op gps systeem.

originele krukas zal daar niet vrolijk van worden, buiten het feit dat je die 20pk niet gaat halen.

Vraag me sowieso af waarom je perse meer als 20 pk moet hebben?
Als je een puch met een 50cc cilinder gewent bent (en het lijkt als of je die al best snel vind), dan heb je aan een laagtoerige 80cc setup ook al voldoende.




Nouja, kan het ook niet weer terug vinden, dacht het ergens gelezen te hebben

Autotellers wijken ook enorm af hoor. Sowieso kun je een brommerteller eigenlijk niet meer vertrouwen als je boven de 50 komt. Mijn teller geeft op top (73) 95 aan
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
JB1 5-7-2011 17:12 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
[...]


Nouja, kan het ook niet weer terug vinden, dacht het ergens gelezen te hebben

Autotellers wijken ook enorm af hoor. Sowieso kun je een brommerteller eigenlijk niet meer vertrouwen als je boven de 50 komt. Mijn teller geeft op top (73) 95 aan


Mijn teller was pas correct vanaf 55km/h tot grofweg 100km/u (Afwijking +-1km/u...)

Daaronder gaf hij te weinig aan. lol

Onze autoteller is dan wel weer redelijk correct. die zit binnen een 5km/u marge op de tomtom bij 130km/u
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
diedje1996 5-7-2011 17:32 Print reply
Posts: 164
Was gemeten met gps in de auto maar als die afwijkt dan zal het wel niet kloppen? maar we weer terug naar am6

Die 20 pk hoef ik niet,maar dat die toch rond de 120 rijd zou leuk zijn ?


Dus mijn vraag is nu heb ik een andere krukas nodig ? als ik die snelheid wil gaan halen. en dan hebben we het er wel later over wat voor cilinder of zuiger ?

Dus als iemand me nu een goed antwoord wil gaan geven wat niet over de snelheid van een puch gaat alvast bedankt

Want dan kan ik alvast het blok weer zo ver in elkaar zetten.

En wat voor lagers zijn goed gewoon c3 of c4 ?


 
kenny77 5-7-2011 17:38 Print reply

Posts: 29286
Op de vraag van de krukas: http://www.brommerforum.nl/showtopic/64798

Blijkbaar had je genoeg info, doordat je hem liet sluiten.
En het antwoord staat daar ook al mooi.

C3 lagers voor de krukas.
 
Royal Club 5-7-2011 17:39 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
Was gemeten met gps in de auto maar als die afwijkt dan zal het wel niet kloppen? maar we weer terug naar am6

Die 20 pk hoef ik niet,maar dat die toch rond de 120 rijd zou leuk zijn ?


Dus mijn vraag is nu heb ik een andere krukas nodig ? als ik die snelheid wil gaan halen. en dan hebben we het er wel later over wat voor cilinder of zuiger ?

Dus als iemand me nu een goed antwoord wil gaan geven wat niet over de snelheid van een puch gaat alvast bedankt

Want dan kan ik alvast het blok weer zo ver in elkaar zetten.

En wat voor lagers zijn goed gewoon c3 of c4 ?




Je stelt wel een boel eisen voor iemand die overduidelijk niks gesearched heeft
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
PRO TUNING 5-7-2011 17:50 Print reply

Posts: 4000
50 cc en + 20 pk moet lukken op een getunde testbank
 
Aprilia RX 50 2003 5-7-2011 18:36 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
Was gemeten met gps in de auto maar als die afwijkt dan zal het wel niet kloppen? maar we weer terug naar am6

Die 20 pk hoef ik niet,maar dat die toch rond de 120 rijd zou leuk zijn ?


Dus mijn vraag is nu heb ik een andere krukas nodig ? als ik die snelheid wil gaan halen. en dan hebben we het er wel later over wat voor cilinder of zuiger ?

Dus als iemand me nu een goed antwoord wil gaan geven wat niet over de snelheid van een puch gaat alvast bedankt

Want dan kan ik alvast het blok weer zo ver in elkaar zetten.

En wat voor lagers zijn goed gewoon c3 of c4 ?




120 kan wel. goede 80 cc set met uitlaat enz. dan kun je het nog redelijk plug and play houden.
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
BenjaminDG 5-7-2011 18:42 Print reply

Posts: 4605
Waarvoor moet jij 20 pk en 120 km/u hebben?

 
Vlaanderen vrij!
ChielTZR 5-7-2011 18:50 Print reply

Posts: 6016
speelt een membraan bij zulke vermogens een noemenswaardige rol?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 26693 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved