Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Am6 blok tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1013 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64801 - Am6 blok tuning
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 26896 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

diedje1996 5-7-2011 13:40 Print topicpost
Posts: 164
Hallo, iedereen !

Ik heb hier een motorhispania rx50 staan met een am6 blok.

Gewoon alles nog standaard, maar dat is natuurlijk niet genoeg.

Dus ik wil mijn am6 blok tunen.

Alleen ik weet hoe je een blok in en uit elkaar haalt.

Alleen ik weet helemaal niks van wat nu een goede krukas is etc.

Dus daarom wil ik jullie hulp in schakelen

Ik wil er het liefst meer dan 20pk uithalen ?, volgens mij moet dat wel lukken wat ik zie op internet.

Mijn budget voor onderdelen zit rond de 1000 euro, mag iets meer zijn maar natuurlijk ook minder


Wat moet er volgens mij aan gebeuren :

1. krukas die al die kracht aan kan ? ( eentje van goede kwaliteit )

2. lagers in het blok ( volgens mij c3 want ik heb gelezen dat c4 rot zijn ? )

3. andere koppeling want de meeste mensen op internet met een am6 blok en meer dan 20pk hebben een slippende koppeling ? ( ik dacht een 5 koppelings plaat er in maken?, of zijn er betere oplossingen? )

4. De ontsteking?

5.Zuiger

6. cilinder ( 50cc )

7. cilinder kop.

8. membraam

9. uitlaat

10. carburateur

11. luchtfilter

dit is het volgens mij zo'n beetje?, is dus voor 1000 euro meer dan 20 pk uit het blok te halen?, of zeg ik nu iets onmogelijkst?.

En de versnellingsbak? die kan toch gewoon origineel blijven? Of kan de versnellingsbak die kracht niet aan ?

Ik heb zelf ook al wel zitten zoeken alleen ik kom er toch niet uit, want volgens mij is rito wel een goed merk krukassen, metrakit heeft goede koppelingsplaten, en twinair heef goede lucht filters, een luchtfilter is nog niet zo moeilijk, ik kan ook wel een mooie rito krukas gaan kopen voor 200 euro maar misschien heb ik voor het zelfde geld een betere ?


Dus wie o wie zou mij eventjes willen helpen


Dit bericht is gewijzigd door diedje1996 op 5-7-2011 om 13:42 uur.
 

JB1 5-7-2011 13:55 Print reply

Posts: 14881
Pro Race cilinder en uitlaat
Malossi Eprom ontsteking

Kruk zul je even aan iemand anders moeten vragen

28mm Carbu ervoor.
Leuk membraan.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
PRO TUNING 5-7-2011 13:59 Print reply

Posts: 4000
Een 90 cc Simonini cilinder kit + krukas

Een 110 cc Parmakit cilinder kit + krukas

Mikuni TM 28

PVL

etc. etc.
 
kenny77 5-7-2011 14:02 Print reply

Posts: 29286
Cr80,rm80,kx80,yz80 blok eronder maken, kost je de helft.

Edit: zie net dat je bij de cilinder 50cc hebt staan.
Vergeet die 20 pk´s dan maar, tenzij je iemand achter je hebt staan met behoorlijk wat verstand van een 2 takt motor.




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-7-2011 om 14:05 uur.
 
diedje1996 5-7-2011 14:15 Print reply
Posts: 164
20 pk uit een 50cc moet volgens mij gewoon lukken er zijn genoeg mensen die dat er uit halen ?, en ik ken eventueel wel wat mensen.

 
Gerard1793 5-7-2011 14:17 Print reply

Posts: 4006
Fabriekscrossteams misschien, Jan Modaal gaat dat niet lukken hoor

En trouwens, als je open staat voor commentaar en gelooft wat de mensen zeggen kom je veel verder op dit forum, vergeet niet dat je 14 bent hea
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
JB1 5-7-2011 14:18 Print reply

Posts: 14881
Als leek in de 2t wereld trek jij echt geen 20pk uit 50cc met 1000 eppo
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Paul de Salmiakbal 5-7-2011 14:36 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
20 pk uit een 50cc moet volgens mij gewoon lukken er zijn genoeg mensen die dat er uit halen ?, en ik ken eventueel wel wat mensen.


Wat voor mensen?
 
kenny77 5-7-2011 14:38 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
20 pk uit een 50cc moet volgens mij gewoon lukken er zijn genoeg mensen die dat er uit halen ?, en ik ken eventueel wel wat mensen.


Ja zoals ik al zei, mensen met behoorlijk wat verstand.
Dat gaat je niet lukken met plug en play onderdelen.

En sowieso is 50cc voor over de weg niet interessant.
 
JB1 5-7-2011 14:44 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Ja zoals ik al zei, mensen met behoorlijk wat verstand.
Dat gaat je niet lukken met plug en play onderdelen.

En sowieso is 50cc voor over de weg niet interessant.


Niet met dat vermogen nee.
Dan blijf je je echt een ongans schakelen.
En je kunt het nergens gebruiken.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
diedje1996 5-7-2011 15:10 Print reply
Posts: 164
Ik denk dat ik het toch maar bij 50cc hou

Dit bericht is gewijzigd door diedje1996 op 5-7-2011 om 15:19 uur.
 
Aprilia RX 50 2003 5-7-2011 15:49 Print reply

Posts: 6717
waarom zoveel vermogen trouwens?
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
kenny77 5-7-2011 15:50 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
Ik denk dat ik het toch maar bij 50cc hou

Dit bericht is gewijzigd door diedje1996 op 5-7-2011 om 15:19 uur.

Dan zou ik het me mooi bij een standaard cilinder plus snelle uitlaat houden.
Scheelt je een hoop geld, moeite en frustraties.

En het geld dat je overhoud ze je op de bank voor een motor(/rijbewijs).
 
diedje1996 5-7-2011 16:29 Print reply
Posts: 164
Oke maar hoe hard zou je ongeveer kunnen met een originele cilinder?
Want harder dan 80 mag wel want dat loopt me puch makkelijk.



 
Aprilia RX 50 2003 5-7-2011 16:37 Print reply

Posts: 6717
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: diedje1996
Oke maar hoe hard zou je ongeveer kunnen met een originele cilinder?
Want harder dan 80 mag wel want dat loopt me puch makkelijk.





80 met je puch? en denken dat je makkelijk 20 pk uit een std am6 haalt? jij bent een optimist of niet

80 met je puch is alleen te doen met zwaar opvoeren en dan nog zou ik t niet te veel vertrouwen. std is 80 wel te halen.

met snelle pijp enz de 95 wel.

ik weet niet hoeveel schakel ervaring je hebt maar dat is eerst wel genoeg.

met snellere setups (plug and play) kun je wel over de 100 komen. maar als je echt hard wil moet je proffecioneel tunen
 
AM6 onderdelen en AM6 revisies, voorvork/rem/carburateur revisies alle merken. PB.
Gerard1793 5-7-2011 16:37 Print reply

Posts: 4006
80-90 ongeveer.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!

Dit topic is 26896 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved