Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Yamaha Crosser 250cc gekocht!!!!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1155 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #6480 - Yamaha Crosser 250cc gekocht!!!!
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jwbrommer 3-12-02?22:25 Print reply
Posts: 154
nu heb ik m echt, het is een 1984 er met variabele uitlaatpoort (powervalve) met 38mm
weet iemand hoe ik dat ding dat uit de cilinder komt vand e powervalve moet aansluiten en waarop??
 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR
Blorn 3-12-02?22:37 Print reply

Posts: 13825
als ik ooit nog een crosser koop moet ie TENMINSTE 1 schijfrem hebben maargoed, gefeli met je aankoop
 
verwijderd 3-12-02?22:58 Print reply
Posts: 4082
weet je wel wat een powervalve is?
die zit er vast niet op, hooguit een atac
 
Rudy 4-12-02?09:25 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: symen

weet je wel wat een powervalve is?
die zit er vast niet op, hooguit een atac

powervalve kan er best opzitten (85yz van mijn broer zat er wel een op)

 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Alex RD 5-12-02?11:20 Print reply
Posts: 31
Er zit wel een powervalve op, alleen weet ik niet hoe ik die moet aansluiten. Er komt namelijk een kettinkje of iets dergelijks uit het blok dat nu los hangt en lekker meetrilt als je rijd.
Iemand een idee hoe dat precies werkt en hoe je dat moet aansluiten?undefined
 
Hier_ben_ik - Administrator 5-12-02?11:51 Print reply

Posts: 8499
ik zal straks thuis ofzo wel ff kijken als ik tijd heb.... nu geen tijd om hele topic te lezen
 
Members zijn vervelend :-|
Rudy 5-12-02?13:07 Print reply

Posts: 3471
bij mijn hondatje komt er een stangetje uit het blok en die moet vast komen te zitten aan de powervalve aansluiting (zit zo simpel inelkaar dat je echt acgterlijk moet zijn het verkeerd te doen..) maarja iedere motor is anders (helaas geen pics @ deze pc)

alwin; ga eens ff leren opschool je ben trouwens over de 2000 heen


Zie hier het stangetje waar dat ding aankomt
[URL[t]]grote pic hier[/t]http://members.lycos.nl/motorcross3/rudy/hpp%20systeem1.jpg[/URL]

en zo zit dat @ honda


[This message is edited by rudy on 5-12-02 14:00]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Martijn 5-12-02?14:38 Print reply
Posts: 10000
is een powervalve nu net zo iets als variable kleptiming bij autos?? dat je dus meer kracht hebt bij lage toeren en weer ook veel bij hoge.??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
wipe-out 5-12-02?14:46 Print reply

Posts: 7672
ja, volgens mij wel.

bij lage toeren is je uitlaatpoort klein, en bij hoge toeren wordt hij steeds groter volgens mij, doordat er een soort schuif in je inlaatpoort wegschuift, en je uitlaatpoort dus groter wordt.
 
-Michiel RS- 5-12-02?17:17 Print reply
Posts: 2803
Hmm lijkt me cool om op me Rs te bouwen want die is best hoogtoerig, en in de stad is dat wel fijn.

Zou het ook invloed hebbe als je gewoon bij de demper dat gat wat kleiner maakt ? ?
 
Rudy 5-12-02?17:12 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Martijn

is een powervalve nu net zo iets als variable kleptiming bij autos?? dat je dus meer kracht hebt bij lage toeren en weer ook veel bij hoge.??


Ja powervalve werkt qua principe hetzelfde als b.v. honda's v-tec; je verander je timing gewoon iets bij 2-takten door de uitlaatpoort hoogte te veranderen bij 4-takten door heb te laten lopen op een nok met andere vorm en meestal andere kleplift hoogte.


Zie hier de powervalve


 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hier_ben_ik - Administrator 5-12-02?19:08 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: Dark



relax prijsie

Ik wil ook een crosser hebben
ik heb gisteren voor 't eerst op een 125cc crosser gereden in amsterdam op crossterein. Suzuki rm. Gaat echt vet hard foto's krijg ik binnenkort

maar ik moet markplaats eens in de gate houden. Want als er nog eens een crosser voor weinig staat dan koop ik em mooi



1. Was amsterdam niet gesloten?? graag meer info!!

2. Symen: doe is niet ALTIJD zo negatief :p

3. Mooi dingetje euhm.. er zijn nog een hoop andere manieren van uitlaatsysteem (gebruik bij voorkeur het woord uitlaatsysteem ipv powervalve/atac enzo omdat er anders altijd mensen zijn die het beter menen te weten, uitlaatsysteem is nix over te zijken ), als je een foto maakt van je cilinder/uitlaatsysteem weet rudy of ik (ligt er maar net aan wie het eerste tijd heeft) (of iemand anders hier op het forum....) wel hoe het werkt

als je geen fotos kunt uppen: stuur ze maar naar alwinloomans@hotmail.com, upload ik ze wel voor je
 
Members zijn vervelend :-|
jwbrommer 5-12-02?20:57 Print reply
Posts: 154
ok das duidelijk, maar waar moet nou die klepstang dan aanvast gemaakt worden? het is toch de bedoeling dat bij meer toeren de uitlaatpoort hoger wordt? het zal dan dus wel iets met het blok zijn, maar ik weet nog niet wat.
 
90 km/h met 50 origineel en tecno uitlaat op NSR
Martijn 5-12-02?22:04 Print reply
Posts: 10000
hmm op die foto is me nog niet echt duidelijk wat de powervalve is....hoe ie eruit ziet...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Zeta-boy 5-12-02?22:57 Print reply

Posts: 2066
Ik denk dat de roodomlijnde delen de powervalve is.


 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??

Dit topic is 2698 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved