Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Bougie bij Yamaha DT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 914 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64799 - Bougie bij Yamaha DT
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joelle-1107 4-7-2011 23:43 Print topicpost
Posts: 6
Hoi,

Ik heb een Yamaha DT waar in principe alle standaard onderdelen nog op zitten. Er zit alleen een groter tandwiel op en de prop is uit de uitlaat. De brommer loopt 75 รก 80 km/h. Er heeft een 'champion?' bougie opgezeten.

Nu is deze brommer naar de brommerzaak geweest en deze hebben een standaard bougie erop gezet. (een 9)

Mijn vraag is of je nu een gewone standaard bougie erop kan zetten als je brommer niet meer standaard loopt of gewoon een andere zoals degene die erop stond?
 

antonhonda 4-7-2011 23:45 Print reply

Posts: 3616
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
ikkejw 4-7-2011 23:54 Print reply

Posts: 9886
bij een verder standaard brommer maakt het weinig uit welke bougie je erin draait, NGK graad 7 of hoger gaat altijd wel goed.

in principe werkt het zo:
met een te hoge hittegraad kan de bougie eens iets eerder stuk gaan dan gepland.
met een te lage hittegraad brand je zomaar een gat in de zuiger met alle gevolgen van dien.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 5-7-2011 om 0:03 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Joelle-1107 5-7-2011 0:09 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
bij een verder standaard brommer maakt het weinig uit welke bougie je erin draait, NGK graad 7 of hoger gaat altijd wel goed.

in principe werkt het zo:
met een te hoge hittegraad kan de bougie eens iets eerder stuk gaan dan gepland.
met een te lage hittegraad brand je zomaar een gat in de zuiger met alle gevolgen van dien.

Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 5-7-2011 om 0:03 uur.


Hoe kan het dan dat hij zwaarder bromt? Dat heeft niets met de bougie te maken? En het doortrekken van de toeren?
 
ikkejw 5-7-2011 0:22 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joelle-1107
[...]


Hoe kan het dan dat hij zwaarder bromt? Dat heeft niets met de bougie te maken? En het doortrekken van de toeren?



nee dat heeft niks met de bougie te maken, hebben ze er verder niets aan gedaan?
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Joelle-1107 5-7-2011 11:47 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



nee dat heeft niks met de bougie te maken, hebben ze er verder niets aan gedaan?


Jawel, dat is het punt. Ze hebben er dingen aan verandert en nu looptie veel slechter. Kan het aan het luchtfilter liggen? Dat denken ze namelijk....
 
MaXi-PuCh 5-7-2011 11:56 Print reply

Posts: 1531
hij loopt slechter...
omschrijf dan eens hoe hij nu loopt?
en eerst liep hij "perfect"? dus lekker doortrekken in toeren en nooit stotteren?
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
kenny77 5-7-2011 17:09 Print reply

Posts: 29286
Terug brengen naar de brommerzaak.
Je betaalt niet om je brommer slechter te laten rijden.

En als ze het niet kunnen oplossen, dan mogen ze zichzelf gaan afvragen of ze wel het goede beroep hebben gekozen.
 
Joelle-1107 5-7-2011 23:01 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Terug brengen naar de brommerzaak.
Je betaalt niet om je brommer slechter te laten rijden.

En als ze het niet kunnen oplossen, dan mogen ze zichzelf gaan afvragen of ze wel het goede beroep hebben gekozen.


Daar staat die alweer, maar vraag me dan toch aan wat ze hebben gedaan!
 
Joelle-1107 5-7-2011 23:03 Print reply
Posts: 6
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
hij loopt slechter...
omschrijf dan eens hoe hij nu loopt?
en eerst liep hij "perfect"? dus lekker doortrekken in toeren en nooit stotteren?


Juist. Gewoon 1 keer kicken en dan starten, mooi stationair draaien, niet al teveel herrie maken, met overschakelen steeds sneller toeren maken (dus in dezelfde versnelling niet geleidelijk toeren maken, maar ineens oplopen en dus flink doortrekken).

Ook lekte hij ontiegelijk toen die terug kwam en brandde m'n warmtesensor bij mn display.
 
Johann 6-7-2011 9:06 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joelle-1107
[...]


Juist. Gewoon 1 keer kicken en dan starten, mooi stationair draaien, niet al teveel herrie maken, met overschakelen steeds sneller toeren maken (dus in dezelfde versnelling niet geleidelijk toeren maken, maar ineens oplopen en dus flink doortrekken).

Ook lekte hij ontiegelijk toen die terug kwam en brandde m'n warmtesensor bij mn display.


Koelwater neem ik aan? Je brom word waarschijnlijk te warm, omdat je koelwaterlekkage hebt.

 
Robbin-RMC 2-8-2011 14:54 Print reply
Posts: 51
een warmtegraad 9 is best hoog? (voor 50cc)
voor 70cc is het goed hoor:P
80cc kan ook nog:P

voor de 50cc zou ik voor een 6-7 gaan....
9 is berekend voor hogere temperaturen, en als het goed is, word je 50cc niet warmer dan 75-90 graden, zowel dan is dat raar/fout :P

Dit bericht is gewijzigd door Robbin-RMC op 2-8-2011 om 14:56 uur.
 
RMC groen 4-gang

Dit topic is 2600 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved