Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - hoe kan ik mijn kappen repareren van mijn tzr?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1009 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64794 - hoe kan ik mijn kappen repareren va...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 7733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

arnoud111 4-7-2011 21:18 Print reply

Posts: 151
Zijn de bevestigingsbeugels(scabble )niet iets verbogeb,waardoor je de kappen niet goed passend krijgt?

Gescheurde kappen kun je repareren met polyestermatten,
doe dit aan de binnenkant van de kappen,scheelt spuiten.
Lees wel eerst goed de gebruiksaanwijzing,of laat je ff goed informeren.
 
der Chef 4-7-2011 23:13 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basjas101
ja hoe moe ik dat uitleggen je hebt 2 zij kappen die 2 komen bij je voorwiel onder heb je zoon punt daar zitten mijn kappen niet precies op mekaar ma overmekaar heen en ik kan dat niet terug drukken want blijft zo staan hoe krijg ik dat gerepareerd?

Maak eens foto's van alle beschadigingen zodat wij precies kunnen zien wat er niet goed is.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 4-7-2011 23:20 Print reply

Posts: 8624
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basjas101
ja hoe moe ik dat uitleggen je hebt 2 zij kappen die 2 komen bij je voorwiel onder heb je zoon punt daar zitten mijn kappen niet precies op mekaar ma overmekaar heen en ik kan dat niet terug drukken want blijft zo staan hoe krijg ik dat gerepareerd?


Zet al je kappen een beetje los, zorg eerst dat de kappen aansluiten, zet dan pas de kappen vast op de beugels.
Een klein beetje verbogen beugel kan je wel opvangen met de flexibiliteit van de kappen en de grootte van de gaten.
Kappen fixen : aan de binnenkant smelten, met een beetje extra plastic van een kapotte kap of zo. Ik gebruik een soldeerbout ja.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
nitirkha 5-7-2011 8:56 Print reply

Posts: 437
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
Zijn de bevestigingsbeugels(scabble )niet iets verbogeb,waardoor je de kappen niet goed passend krijgt?

Gescheurde kappen kun je repareren met polyestermatten,
doe dit aan de binnenkant van de kappen,scheelt spuiten.
Lees wel eerst goed de gebruiksaanwijzing,of laat je ff goed informeren.


Met polyester kan dus NIET....een thermoharder op een thermoplast hecht niet.
 
BenjaminDG 5-7-2011 9:56 Print reply

Posts: 4605
Leuk hoor dat je die termen gebruikt, weet je wel het verschil er tussen?

een thermoplast smelt, reken maar voor brommer kappen (waarschijnlijk ABS) rond de 80°C.

Bij een thermoharder (polyester of epoxy hars) ontstaat tijdens het uithardingsproces warmte (exo-therme reactie).

Bij polyester was dit rond de 150°C en bij epoxy rond de 120-130°C, kan wel een paar graden vanaf zitten maar dat hangt af van het soort polyester.

Dus polyester hars hecht dus wel op ABS kappen omdat het er wat insmelt.

Heb je al gewerkte met polyester hars (en dan niet die pruts dingen die ze verkopen voor auto's te reparen maar echte hars + vloeibare verharder en echte glasvezel matten)?

Dat blijft zitten op veel soorten materialen




Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 5-7-2011 om 9:57 uur.
 
Vlaanderen vrij!
nitirkha 12-7-2011 10:38 Print reply

Posts: 437
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Leuk hoor dat je die termen gebruikt, weet je wel het verschil er tussen?

een thermoplast smelt, reken maar voor brommer kappen (waarschijnlijk ABS) rond de 80°C.

Bij een thermoharder (polyester of epoxy hars) ontstaat tijdens het uithardingsproces warmte (exo-therme reactie).

Bij polyester was dit rond de 150°C en bij epoxy rond de 120-130°C, kan wel een paar graden vanaf zitten maar dat hangt af van het soort polyester.

Dus polyester hars hecht dus wel op ABS kappen omdat het er wat insmelt.

Heb je al gewerkte met polyester hars (en dan niet die pruts dingen die ze verkopen voor auto's te reparen maar echte hars + vloeibare verharder en echte glasvezel matten)?

Dat blijft zitten op veel soorten materialen




Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 5-7-2011 om 9:57 uur.


Je hebt gelijk qua uitleg van kunststof soorten, maar goed hechten doet t dus niet...en ja, ik heb wel eens met professioneel materiaal gewerkt, ben namelijk schadehersteller/spuiter...
 
Meathausen 12-7-2011 12:59 Print reply

Posts: 726
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: basjas101
ja hoe moe ik dat uitleggen je hebt 2 zij kappen die 2 komen bij je voorwiel onder heb je zoon punt daar zitten mijn kappen niet precies op mekaar ma overmekaar heen en ik kan dat niet terug drukken want blijft zo staan hoe krijg ik dat gerepareerd?


Als je nou gewoon eens met leestekens leert te typen. De overgrote meerderheid hier heeft geen zin om eerst je zinnen te ontleden voordat ze je begrijpen. Dus gewoon werken met punten en komma's.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Maup 12-7-2011 18:09 Print reply

Posts: 4353
Als je kappen van PP gebroken zijn kun je ze ook met een oldeerbout of iets ander warms + een strook extra PP weer aan elkaar "lassen" is prima te doen voor de doornsnee beuner.

Er bestaat ook een speciale zwarte gore stinkende 2 componenten lijm met witte matjes. Het heet iets van "kunstofreparatieset". Werkt ook prima.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
JoostReintjes 10-10-2011 16:14 Print reply
Posts: 1
Hallo

Weet iemand mischien hoe ik aan kappen kan komen voor een Yamaha DT50 uit 1989
 
smefke 10-10-2011 16:25 Print reply
Posts: 507
uit leunen?
kijk op marktplaats, of webshops.
en over wat voor dt gaat het verwacht de mx?


Dit bericht is gewijzigd door smefke op 10-10-2011 om 16:27 uur.
 

Dit topic is 7733 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved