Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - beginnersvragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1099 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64793 - beginnersvragen
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 8724 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maup 9-7-2011 19:45 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
[...]

[...]



Ja, dan ben je best wel een imbeciel.
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Cas DT 9-7-2011 21:40 Print reply

Posts: 3131
Boete voor een begrenzer heb ik gehad. Bedrag was onbekend want die gaat via de officier van justitie.
Als ik het bedrag weet zou ik het wel even posten.

 
Zet er een 'R' achter, dat klinkt sneller!
Floris-tsx 11-7-2011 1:14 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
brommer is vaak 2takt dus dat heeft weinig zin, uiteraard kan het wel.
een 4takt brommer remt al een stuk meer af.
en op een brommer heb je natuurlijk maar 1 cilindert, dat geeft niet echt superveel weerstand als je 60 rijd.

ik rem gewoon met mn remmen en vaak koppeling ingeknepen.

ohja, als je bij een brommerblokje te snel terug schakelt zal hij dat minder leuk vinden dan een sterk autoblok met meerdere cilinders.

edit:
als je met een 2takt gaat afremmen op de motor, en je dus het gas dicht hebt, word hij natuurlijk veel minder tot niet gesmeerd. dus als je dan over een lange afstand afremt heb je ook nog meer kans op vastlopers/warmlopers/overbodige slijtage aan cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 9-7-2011 om 11:26 uur.

hahahaha gast. wanneer rij jij nou ook. op de crossbaan en je achtertuin.

theoretisch is het inderdaad niet goed om op je motor te remmen met een 2takt. maaaar met een beetje verstand kom je er wel doorheen hoor.

vergeet namelijk niet dat je meerde gasstanden hebt he. het is niet alleen volgas, of dicht. je kunt ook een beetje gas geven.

als ik op de motor rem ( wat ik echt vaak doe) voor bochten en zo, geef ik een klein beetje gas bij, waardoor de motor en niet zo'n grote klap krijgt en gezond blijft.

en daarbij zal het verschil tussen 4- en 2-takt wel echt te verwaarlozen zijn wat dat betreft hoor.

 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 8724 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved