Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - beginnersvragen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1257 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64793 - beginnersvragen
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 8737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JB1 7-7-2011 18:40 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Midas87
[...]



Als in dat ze het doorhebben? Ben je dan extra hard de zak?


Ja, 150 eppo boete.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 7-7-2011 19:35 Print reply

Posts: 9841
een vriend van me is vroeger wel eens direct geexecuteerd in de berm omdat ie een begrenzer had.

Bleek later niet zo te zijn.

 
Too cool for school!
Leen 7-7-2011 19:37 Print reply

Posts: 26877

 
JB1 7-7-2011 19:47 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
een vriend van me is vroeger wel eens direct geexecuteerd in de berm omdat ie een begrenzer had.

Bleek later niet zo te zijn.



Hahaha
*kwoot*
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Floris-tsx 7-7-2011 19:50 Print reply

Posts: 3225
laaawwlll..


ontopic:

ik ben ±2meter lang en heb op alle type brommers zo'n beetje gereden. Wat jij nodig hebt, is een suzuki tsx.

ga je voor een racebrommer (aprilia rs, yamaha tzr, gpr, nsr, etc) dan ben je de klos ivm je benen die je niet kwijt kunt en echt een shitty vering over het algemeen. dat laatste is in mijn geval vervelend omdat ik ook nog flink wat weeg en drempels dan kut zijn...

ga je voor een scooter, dan kun je ook je benen niet kwijt. die zit namelijk altijd tegen al dat plaatwerk aan. die dingen hebben al helemaal geen vering.

de tsx daarentegen is een super brommer waar je als lange gast ook goed op kan. hij is wat hoger dan de gemiddelde senda (en soortgelijken) en heeft een super vering. ook zijn ze echt onverwoestbaar en is wekelijks onderhoud super simpel. ze kosten in de aanschaf ook weinig, waardoor je nog wat geld overhoudt.

zoals je al veel is afgeraden moet je niet voor een chinees merk gaan. afgezien van de discussie of dit troep is of niet, zit je met het probleem dat er minder aanbieders van onderdelen zijn. want hoe je het ook wendt of keert; je zult op lange termijn ook onderhoud moeten plegen (banden vervangen, tandwiel setje) en dan moet je het spul wel goed en betrouwbaar kunnen kopen.


 
Iedereen kan professioneel worden
JB1 7-7-2011 19:54 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
laaawwlll..


ontopic:

ik ben ±2meter lang en heb op alle type brommers zo'n beetje gereden. Wat jij nodig hebt, is een suzuki tsx.

ga je voor een racebrommer (aprilia rs, yamaha tzr, gpr, nsr, etc) dan ben je de klos ivm je benen die je niet kwijt kunt en echt een shitty vering over het algemeen. dat laatste is in mijn geval vervelend omdat ik ook nog flink wat weeg en drempels dan kut zijn...

ga je voor een scooter, dan kun je ook je benen niet kwijt. die zit namelijk altijd tegen al dat plaatwerk aan. die dingen hebben al helemaal geen vering.

de tsx daarentegen is een super brommer waar je als lange gast ook goed op kan. hij is wat hoger dan de gemiddelde senda (en soortgelijken) en heeft een super vering. ook zijn ze echt onverwoestbaar en is wekelijks onderhoud super simpel. ze kosten in de aanschaf ook weinig, waardoor je nog wat geld overhoudt.

zoals je al veel is afgeraden moet je niet voor een chinees merk gaan. afgezien van de discussie of dit troep is of niet, zit je met het probleem dat er minder aanbieders van onderdelen zijn. want hoe je het ook wendt of keert; je zult op lange termijn ook onderhoud moeten plegen (banden vervangen, tandwiel setje) en dan moet je het spul wel goed en betrouwbaar kunnen kopen.





Honda MT, MTX, MTX-SH?
Yamaha DT?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Floris-tsx 7-7-2011 19:55 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]



Honda MT, MTX, MTX-SH?
Yamaha DT?


ja die ook natuurlijk

heb ik , buiten de mtx , geen ervaring mee. maar die ook vast wel ja.

ik ben tsx fan he, moet zieltjes winnen !

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 7-7-2011 om 19:56 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Leen 7-7-2011 19:57 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]



Honda MT, MTX, MTX-SH?
Yamaha DT?



mt is gewoon een flutding.

dan beter mtx of mtx-sh

ook van een dt ver weg blijven, tenzij je t formaat van kenny hebt.
 
Midas87 9-7-2011 7:44 Print reply
Posts: 32
Kun je bij een brommer ook 'op de motor afremmen'? Dus door een versnelling terug te schakelen en de koppeling op te laten komen?

En kan ik ergens lezen over hoe je brommer goed te onderhouden? (problemen te voorkomen enzo).
 
MaXi-PuCh 9-7-2011 11:23 Print reply

Posts: 1531
brommer is vaak 2takt dus dat heeft weinig zin, uiteraard kan het wel.
een 4takt brommer remt al een stuk meer af.
en op een brommer heb je natuurlijk maar 1 cilindert, dat geeft niet echt superveel weerstand als je 60 rijd.

ik rem gewoon met mn remmen en vaak koppeling ingeknepen.

ohja, als je bij een brommerblokje te snel terug schakelt zal hij dat minder leuk vinden dan een sterk autoblok met meerdere cilinders.

edit:
als je met een 2takt gaat afremmen op de motor, en je dus het gas dicht hebt, word hij natuurlijk veel minder tot niet gesmeerd. dus als je dan over een lange afstand afremt heb je ook nog meer kans op vastlopers/warmlopers/overbodige slijtage aan cilinder.

Dit bericht is gewijzigd door MaXi-PuCh op 9-7-2011 om 11:26 uur.
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
janh95 9-7-2011 11:25 Print reply

Posts: 426
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Midas87
Kun je bij een brommer ook 'op de motor afremmen'? Dus door een versnelling terug te schakelen en de koppeling op te laten komen?

En kan ik ergens lezen over hoe je brommer goed te onderhouden? (problemen te voorkomen enzo).

Gewoon op de remmen remmen waarom heb je anders remmen als je ze toch niet gebruikt om te remmen?
 
You can either agree with me or be wrong!
Lauran103 9-7-2011 12:22 Print reply
Posts: 7
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Midas87
Hallo,

Ik ben van plan een schakelbrommer te gaan kopen om naar mn werk te rijden en ik zit met een paar vragen.
Dit is het Begin Forum, dus hier een paar beginnersvragen


- Ik heb mijn autorijbewijs, met hoeveel cc mag ik dan rijden?

- ik lees dat je brommer 45 km/h mag, stel je moet op 'de roller' en hij gaat harder, wanneer moet je hem inleveren en hoe wordt de hoogte van de boete bepaald?

- hoeveel ben je ongeveer kwijt aan verzekeringen per maand?

- is Orion een goed merk? (ik weet dat dit een kwestie van mening is maar misschien dat iemand zijn goede/slechte ervaringen kan delen).


Groet,
Midas.



hey midas als allereerst ORION IS EEN KUT CHINEES MERK zo dat is er ff uit niet kopen! is van dat chinese spul waar je altijd gezeik aan hebt ze zien er altijd mooi uit maar ze zijn echt bagger zelfde kwaliteit als die pitbikes als je een schakelbrommer ga kopen zou ik een goede opgeknapte oldtimer kopen ben je 30euro per jaar kwijt aan verzekering anders iets van 300ofzo
en je mag op 50cc rijden niet dat de helft van nederland op 70cc of hoger rijd

hoop dat je iets wijzer bent
Lauran
 
MaXi-PuCh 9-7-2011 13:44 Print reply

Posts: 1531
kan ik hier uit opmaken dat je met alleen een autorijbewijs, legaal mag brommerrijden (op een brommer met kenteken natuurlijk) ?

dat wist ik nog niet eens
 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 9-7-2011 14:12 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
kan ik hier uit opmaken dat je met alleen een autorijbewijs, legaal mag brommerrijden (op een brommer met kenteken natuurlijk) ?

dat wist ik nog niet eens



dat was altijd al zo
 
MaXi-PuCh 9-7-2011 14:40 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]
dat was altijd al zo

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MaXi-PuCh
dat wist ik nog niet eens


 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk

Dit topic is 8737 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved