Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda Dax probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 686 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64785 - Honda Dax probleem
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 8984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Para24 7-7-2011 1:57 Print reply

Posts: 182
Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten doen, of wat het is.
 
4takker 7-7-2011 5:53 Print reply

Posts: 2395
nou gewoon als je de kickstart naar beneden trekt met je hand dan moet je wat weerstand voelen. als je geen weerstand hebt dan is het niet goed.

kon ook nog wel eens een verbrande klep zijn als je geen compressie hebt. dan hebben ze warschijnelijk de klep te strak gesteld met de beurd. maar dan zou hij heel erg moeten stotteren en knappen in de uitlaat.

maar heb je hele maal geen vermogen meer om door te trekken in de 4e versnelling of stottert hij dan?


 
Never drive faster then your guardian angel can fly
BenjaminDG 7-7-2011 9:08 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 4takker
nou gewoon als je de kickstart naar beneden trekt met je hand dan moet je wat weerstand voelen. als je geen weerstand hebt dan is het niet goed.

kon ook nog wel eens een verbrande klep zijn als je geen compressie hebt. dan hebben ze warschijnelijk de klep te strak gesteld met de beurd. maar dan zou hij heel erg moeten stotteren en knappen in de uitlaat.

maar heb je hele maal geen vermogen meer om door te trekken in de 4e versnelling of stottert hij dan?




Ik zou ook de klepspeling nameten, gisteren tot de vaststelling gekomen dat 1 inlaat klep van de gsxr 0 klespeling had.

Moest van shim 182 naar 160 om dit goed te krijgen

Klep ziet er niet meer zo best uit maar is nog wel dicht
 
Vlaanderen vrij!
Para24 9-7-2011 14:49 Print reply

Posts: 182
Oke de gaskabel zit nu iig goed. Ik heb geen vermogen meer om door te trekken in de 4e versnelling. Hij daalt dat langzaam in toeren. Ik voel wel weerstand als ik mijn kickstart naar beneden trek met mijn hand. Dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Dat mijn kleppen te strak zijn afgesteld lijkt me zeer onwaarschijnlijk, omdat ik het heb laten doen bij een bedrijf die al geruime tijd deze daxjes repareren en onderhouden.
 
De Schout 9-7-2011 16:03 Print reply
Posts: 5327
je wilt zeggen dat je dat bijna een week later nog steeds niet gecontroleerd hebt omdat 'het je onwaarschijnlijk lijkt' ?

meten is weten, gissen is missen....
 
tune tweak fiddle bang bummer
BenjaminDG 9-7-2011 17:12 Print reply

Posts: 4605
Meet nou je compressie en de klepspeling eens!

Dan kun je die dingen al uit sluiten ook al is het gedaan door een bromfiets handelaar.

Wat men zelf doet, doet men meestal beter

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 9-7-2011 om 17:12 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Para24 9-7-2011 20:29 Print reply

Posts: 182
ja jullie hebben gelijk. Alleen ben ik laatste week heel druk geweest en eigenlijk alleen maar thuis geweest als het al donker was. Ik zal morgen even kijken, nooit geschoten is altijd mis.
 
Para24 12-7-2011 18:48 Print reply

Posts: 182
Oke, kleppen waren gewoon goed. Wel viel me op dat de bougie super zwart was. En als je een klein beetje aan de choke zit valt de brommer gelijk uit, normaal kan hij een beetje choke wel hebben toch?

Het lijkt dus op teveel benzine (verkeerde afstelling), maar hoe kan het dan dat het probleem zo plots is ontstaan?

Het rubber van mijn luchtfilter sluit niet goed aan op het luchtfilterhuis zelf. Ik heb het afgeplakt met tape om te kijken of dat iets zou helpen, maar ook dat heeft niets geholpen. Ook niet een klein beetje...
 
Para24 13-7-2011 20:18 Print reply

Posts: 182
Als niemand weet wat het probleem is, heeft iemand dan misschien een goed alternatief voor mijn standaard luchtfilter?
 
RikDT50MX - Nieuws Poster 13-7-2011 20:35 Print reply

Posts: 1558
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Para24
Als niemand weet wat het probleem is, heeft iemand dan misschien een goed alternatief voor mijn standaard luchtfilter?

twin air filter of een malossi universele,
 
I Can Play With Madness
BenjaminDG 13-7-2011 22:06 Print reply

Posts: 4605
Hoe zit het met de compressie druk?

 
Vlaanderen vrij!
Para24 13-7-2011 23:43 Print reply

Posts: 182
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Hoe zit het met de compressie druk?



als ik mijn kickstart naar beneden duw voel ik genoeg druk. Maar verder weet ik niet hoe ik het zou moeten meten. Kun je daar wat over uitleggen?
 
Para24 17-7-2011 12:20 Print reply

Posts: 182
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Kleppen heb ik al nagekeken, die waren goed (0.05).
- Bougie heb ik al vervangen, heeft niet geholpen.
- Carburateur schoongemaakt, heeft niet geholpen.
- Gekeken of de vlotternaald niet bleef haken.



Dit bericht is gewijzigd door Para24 op 17-7-2011 om 16:10 uur.
 

Dit topic is 8984 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved