Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - suzuki rm koppelings probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 800 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64776 - suzuki rm koppelings probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

koetjeboe91 1-7-2011 23:49 Print topicpost

Posts: 2096
specs
125cc 2 takt
bouwjaar 2003

nu heb ik het volgende probleem,
als ik de motor start loopt deze gewoon mooi.
maar als ik hem in de versnelling zet wilt deze direct vooruit gaan rijden. (koppeling is wel dichtgeknepen en er zit zelf geen spelling op de kabel wat eigenlijk wel moet) dit houd op als ik meer gas geef moet wel boven een bepaalde toerental zitten. de versnellingsbak olie is iedere 4 tot 5 uur vervangen met potolini gp10 olie. (na advies bij dealer gp10) hij wilt dus vooruit met dichtgeknepen koppelinghendel


na het verwijderen van de koppelings deksel ziet alles er gewoon netjes er uit. dus maar verder demonteren. tot ik bij de drukveren aankom. maten veren en bouten zijn:

veer 1 40mm bout 28.8mm lang
veer 2 40mm bout 28.8mm
veer 3 40mm bout 28.2mm ?
veer 4 39.5mm bout 28.6mm
veer 5 39.9mm bout 28.1mm

oke een paar dingen wijken af maar dit zou toch niet tot dit probleem moeten leiden. oke maar even ook de platen opgemeten

frictieplaat metaal plaat
2.7mm 1.3mm
2.7mm 1.3mm
2.7mm 1.3mm
2.7mm 1.3mm
2.7mm 1.3mm
2.7mm 1.3mm
2.7mm

dit ziet er gewoon uit.
koppeling is niet ingeslagen.
zou het misschien de drukstift zijn?
herkent iemand dit probleem?


 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

suzukitsxxx 2-7-2011 8:13 Print reply

Posts: 127
klinkt mischien dom..
maar zijn je koppelingsplaten niet gewoon aan vervanging toe?
 
Ruben2311 2-7-2011 8:49 Print reply

Posts: 1055
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsxxx
klinkt mischien dom..
maar zijn je koppelingsplaten niet gewoon aan vervanging toe?


Dan zou die toch alleen maar meer slippen?
 
Half the strokes, double the power!
PRO TUNING 2-7-2011 10:36 Print reply

Posts: 4000
Controleer het naaldlager van je koppelings as
 
koetjeboe91 2-7-2011 12:06 Print reply

Posts: 2096
oke zou ik doen. geeft vandaag nog door wat ik tegen kwam met het controleren.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
ChielTZR 2-7-2011 12:54 Print reply

Posts: 6016
rijdt hij direct weg als je hem in de versnelling zet, of alleen een beetje te trekken? en zit je kabel echt zeker weten goed?

en misschien originele olie eens een keer proberen.

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 2-7-2011 om 12:54 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
koetjeboe91 2-7-2011 13:15 Print reply

Posts: 2096
naaldlager is nog goed.en ja de motor wilt direct weg rijden als ik rem slaat deze zelfs af.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
De Schout 2-7-2011 13:28 Print reply
Posts: 5327
zijn je tussenplaten nog recht? controleer ze eens op een vlakke plaat met een stukje papier ofzo. kromme platen geeft ook zo'n soort effect.
 
tune tweak fiddle bang bummer
koetjeboe91 2-7-2011 14:02 Print reply

Posts: 2096
hmm dat kan inderdaad. kijk het even na.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
Floris-tsx 2-7-2011 14:26 Print reply

Posts: 3225
Ja ik herken dit probleem. Bij mijn tsx was het 't zo dat mijn naaldlager kapot was en op de momenten dat ik de koppeling inkneep, de drukstift in de taats liet draaien. die werd steeds korter en zo kwam er steeds minder spanning op de kabel/hij ging kruipen.

hoe ziet de drukstift eruit? en de taats? (koppelingsas)
 
Iedereen kan professioneel worden
koetjeboe91 2-7-2011 17:03 Print reply

Posts: 2096
mogelijk het probleem gevonden. tussenplaat krom
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.
koetjeboe91 11-7-2011 18:24 Print reply

Posts: 2096
oorzaak van het ooit ingeslagen koppelingshuis en wat daarna naar kromme tussen platen heeft geleiden. is het achter tandwiel wat iedere keer los gaat zitten. nu maar even iets gaan bedenken om het goed vast te zetten.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard.

Dit topic is 1416 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved