Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sprinter bouwen puch maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 944 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64769 - sprinter bouwen puch maxi
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 7097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda fryslan 1-7-2011 11:53 Print reply

Posts: 1914
de snelheid op de 150 meter is meestal tussen de 110 en 112 km/u

het vermogen is bij ons niet bekend omdat we nooit een testbank gebruiken..

de puch die vorig jaar 2e was had 21pk met een tijd van 7.7 maar om haar nog een halve seconde af te rijden wel een stuk meer vermogen nodig..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Robin 1993 1-7-2011 21:01 Print reply

Posts: 1234
Het begin is er ! heb net een hpi ontsteking gekocht.
En zit nog te twijfelen of ik voor de gilardoni 74cc gaat of voor de metrakit 80cc.

Welke is volgens jullie beter? de gila of de mk?
 
!!2 takt!!
honda fryslan 1-7-2011 22:01 Print reply

Posts: 1914
gilardoni, deze is membraangestuurd en de mk is zuigergestuurd
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
der Chef 1-7-2011 23:20 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
gilardoni, deze is membraangestuurd en de mk is zuigergestuurd

MK en membraan @ carter?
 
Tim-gpr99 1-7-2011 23:30 Print reply

Posts: 841
je kan het beste inderdaad een membraam op je carter laten maken. dit is relatief goedkoop, je moet alleen even iemand vinden die dit kan. Dan is de inlaat in ieder geval niet de remmende factor meer. Samen met de ontsteking is dat vaak een beetje de achilleshiel van een puchblok...

Ik ken de huidige eigenaar van de zogenaamde OVC #5 Puch waarop een watergekoelde Pro Race cilinder zit gemonteerd. Dat ding haalt de 120 op top binnen de 150 meter. Echt idioot gewoon, maar de koppeling word ook al gauw een probleem.
 
GPR50 '99 streetfightert
der Chef 1-7-2011 23:32 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
je kan het beste inderdaad een membraam op je carter laten maken. dit is relatief goedkoop, je moet alleen even iemand vinden die dit kan. Dan is de inlaat in ieder geval niet de remmende factor meer. Samen met de ontsteking is dat vaak een beetje de achilleshiel van een puchblok...

Ik ken de huidige eigenaar van de zogenaamde OVC #5 Puch waarop een watergekoelde Pro Race cilinder zit gemonteerd. Dat ding haalt de 120 op top binnen de 150 meter. Echt idioot gewoon, maar de koppeling word ook al gauw een probleem.

Honda Fryslan weet ook waar die over praat (snelste @ automaatklasse)
 
bro123 1-7-2011 23:34 Print reply

Posts: 901
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim-gpr99
je kan het beste inderdaad een membraam op je carter laten maken. dit is relatief goedkoop, je moet alleen even iemand vinden die dit kan. Dan is de inlaat in ieder geval niet de remmende factor meer. Samen met de ontsteking is dat vaak een beetje de achilleshiel van een puchblok...

Ik ken de huidige eigenaar van de zogenaamde OVC #5 Puch waarop een watergekoelde Pro Race cilinder zit gemonteerd. Dat ding haalt de 120 op top binnen de 150 meter. Echt idioot gewoon, maar de koppeling word ook al gauw een probleem.

over die koppeling, ik hoorde vandaag dat iemand een vario op z`n puch had gezet met polini 65cc ging ook 120.
 
they`re expensive, useless, inefficient, wasteful, dirty and noisy. but boy do we love them.
kenny77 2-7-2011 0:05 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

MK en membraan @ carter?


Waarom zou je dat willen?
Dan mis je ook de boosterpoort of je zou die weer zelf erin moeten maken, maar dat is ook niet echt handig.


Metrakit is standaard iets sneller (meer onderin) dan de gilardoni, maar ik zou ook de gilardoni kiezen.
 
Tim-gpr99 2-7-2011 1:05 Print reply

Posts: 841
haha ja vario kan natuurlijk ook, maar dan word de helft van je carter nutteloos en moet je rekening gaan houden met onbalans en dergelijke. ook zit je met de ontsteking aan de kettingkant en dergelijke. Of je moet hem op je uitgaande as bouwen maar dan heb je weer iets dubbels, zegmaar. Dan krijg je een beetje een Peugeot 103 idee.
 
GPR50 '99 streetfightert
honda fryslan 2-7-2011 8:21 Print reply

Posts: 1914
@ tim de wijsneus..

een vario mag niet in de automaten klasse en de ovc 5 haalde echt geen 120 op de 150 meter..

wij hebben nu alle baanrecords en het snelheidsrecord in de automaten klasse op naam.. het snelheidsrecord staat nu op 113 en geen 120 van ovc..

 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Dit topic is 7097 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved