Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sprinter bouwen puch maxi

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64769 - sprinter bouwen puch maxi
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Robin 1993 30-6-2011 21:58 Print topicpost

Posts: 1234
Hallo,

Ik zit er al een tijdje over na te denken en ben nog steeds aan het twijfelen of ik een sprinter ga maken (van een puch maxi) , dan bedoel ik ook echt een sprinter om mee te doen aan jubbega, sbo enzo.

Maarja er gaat een behoorlijk prijskaartje aan hangen zat ik mij te bedenken. Je moet toch wel een behoorlijke setup hebben om boven in de lijst mee te doen.

Ik zat te denken aan:

Athena of Gilardoni 74cc cilinder max getunend met passende kop
Hpi binnenrotor ontsteking
28mm carburateur met passende filter
opmaat uitlaat
Aangepaste Anthonie w koppeling (bekendt van puchforum)
aangepaste carters

Bij elkaar gaat dit behoorlijk wat kosten. Wat denken jullie ?

is dit beetje een goede setup om mee te sprinten?
en zijn hier mensen die ervaring hebben met sprinten met puch maxi's?
Dus wat de kostenpost ongeveer gaat worden.

ik hoor graag jullie mening.


 
!!2 takt!!

Danny_H 30-6-2011 22:05 Print reply

Posts: 333
http://www.brommerfo...er/11550/256/details

Kenny heeft ervaring zat, formuleer je vragen goed.
Sprinten gaat verder dan "snelle" onderdelen op een aangepast blok schroeven.
Succes

Ps, er zijn meer mensen die ervaring hebben met sprinten, kijk is bij de projecten pagina.

Dit bericht is gewijzigd door Danny_H op 30-6-2011 om 22:05 uur.
 
kenny77 30-6-2011 22:05 Print reply

Posts: 29286
Leuke spullen, maar met de top mee rijden ga je het daar niet mee halen ben ik bang.
Wat het gaat kosten, dat ligt eraan hoeveel je zelf kan doen.


Je kan net zo goed in de pro-stock mee rijden.
Ik denk dat je daarmee beter uit de voeten komt.
(ook niet zomaar met de top mee komen maargoed)
 
Paul de Salmiakbal 30-6-2011 22:08 Print reply

Posts: 5285
Als je tegenwoordig een beetje mee wilt kunnen doen met de top moet je al automatic twospeed motortje hebben met watergekoelde cilinder van een crossmotor oid en alles tot in de puntjes afgesteld en geoptimaliseerd hebben, met deze setup gaat dat niet echt werken.
 
Robin 1993 30-6-2011 22:09 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Leuke spullen, maar met de top mee rijden ga je het daar niet mee halen ben ik bang.
Wat het gaat kosten, dat ligt eraan hoeveel je zelf kan doen.


Je kan net zo goed in de pro-stock mee rijden.
Ik denk dat je daarmee beter uit de voeten komt.
(ook niet zomaar met de top mee komen maargoed)



oohke, zag op je profiel dat je met je 14de al sprinte hoe financeerde je dat destijds dan? en hoeveel geld gaat er volgens jou inzitten als je echt goed mee wilt doen?

heb btw wel alles tot me beschikking zoals: draaibank, dremel, vijlen enz.
 
!!2 takt!!
Royal Club 30-6-2011 22:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



oohke, zag op je profiel dat je met je 14de al sprinte hoe financeerde je dat destijds dan? en hoeveel geld gaat er volgens jou inzitten als je echt goed mee wilt doen?

heb btw wel alles tot me beschikking zoals: draaibank, dremel, vijlen enz.


Gezien je de kennis zelf niet beschikt om het hard te laten lopen, reken op zon 1500~2000 euro, alleen voor je blok.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 30-6-2011 22:18 Print reply

Posts: 29286
Die van mij heeft in totaal 160 euro gekost en die had ik gedeeld met mijn vader.
Maar die was ook niet super snel (gewoon de originele ontsteking, dat werkte niet echt mee), maar dat waren wel andere tijden.

Kosten tsja je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

je moet wel rekenen op een paar honderd euro als minimum denk ik.
Mijn nsr heeft niet zo veel gekost in tegenstelling tot de andere rijders.
500 euro ongeveer waarvan 300 de aanschaf van de nsr was, 110 voor de zuiger en boren, 70 voor de versnellingsbak en de rest voor lagers en keerringen.
En daarmee rij ik ook niet met de top mee.
Maar dat maakt mij geen fluit uit, mij gaat het alleen om het mee doen, niet om het winnen...

En met zo'n instelling zul je ook moeten mee doen, je gaat niet de eerste keer mee rijden en direct op het podium staan...
 
Robin 1993 30-6-2011 22:21 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Die van mij heeft in totaal 160 euro gekost en die had ik gedeeld met mijn vader.
Maar die was ook niet super snel (gewoon de originele ontsteking, dat werkte niet echt mee), maar dat waren wel andere tijden.

Kosten tsja je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

je moet wel rekenen op een paar honderd euro als minimum denk ik.
Mijn nsr heeft niet zo veel gekost in tegenstelling tot de andere rijders.
500 euro ongeveer waarvan 300 de aanschaf van de nsr was, 110 voor de zuiger en boren, 70 voor de versnellingsbak en de rest voor lagers en keerringen.
En daarmee rij ik ook niet met de top mee.
Maar dat maakt mij geen fluit uit, mij gaat het alleen om het mee doen, niet om het winnen...

En met zo'n instelling zul je ook moeten mee doen, je gaat niet de eerste keer mee rijden en direct op het podium staan...



haha, oke nee ik hoef ook niet gelijk mee te doen in de top hoor dat kan later dan nog komen. Maar met zo'n setupje zou je opzich wel mee kunnen doen zonder laatste te worden?

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 30-6-2011 om 22:22 uur.
 
!!2 takt!!
kenny77 30-6-2011 22:24 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Robin 1993
[...]



haha, oke nee ik hoef ook niet gelijk mee te doen in de top hoor dat kan later dan nog komen. Maar met zo'n setupje zou je opzich wel mee kunnen doen zonder laatste te worden?

Dit bericht is gewijzigd door Robin 1993 op 30-6-2011 om 22:22 uur.


Denk dat je wel redelijk achteraan zit ja.

 
der Chef 30-6-2011 22:25 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Denk dat je wel redelijk achteraan zit ja.


Er zijn er wat die met een 74gila rond de 9 seconden rijden, maar verwacht niet dat je hier in de buurt komt met je eerste paar sprints.
 
kenny77 30-6-2011 22:27 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Er zijn er wat die met een 74gila rond de 9 seconden rijden, maar verwacht niet dat je hier in de buurt komt met je eerste paar sprints.

Tsja en tegenwoordig rijden ze 8sec en minder als of het niets is.

De tijden zijn gewoon heel erg veranderd, vroeger kon je met simpele onderdelen (dus langzamere onderdelen dan in de startpost staat) nog mee komen in het middenveld, maar dat zit er tegenwoordig niet meer in.
 
der Chef 30-6-2011 22:30 Print reply

Posts: 3265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Tsja en tegenwoordig rijden ze 8sec en minder als of het niets is.

De tijden zijn gewoon heel erg veranderd, vroeger kon je met simpele onderdelen (dus langzamere onderdelen dan in de startpost staat) nog mee komen in het middenveld, maar dat zit er tegenwoordig niet meer in.

Dat weet ik Kenny, maar met een tijd rond de 9 seoconden wat haalbaar is met die cilinder zit je zeker niet bij de laatsten. Zal alleen wel ontzettend veel tijd, energie en wss ook geld gaan kosten als je dit dus echt goed wil hebben voor een leuke tijd. Bij de top sprinten doe je idd niet (7,4 seconden oid?)

Dit bericht is gewijzigd door der Chef op 30-6-2011 om 22:31 uur.
 
Robin 1993 30-6-2011 22:31 Print reply

Posts: 1234
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]

Tsja en tegenwoordig rijden ze 8sec en minder als of het niets is.

De tijden zijn gewoon heel erg veranderd, vroeger kon je met simpele onderdelen (dus langzamere onderdelen dan in de startpost staat) nog mee komen in het middenveld, maar dat zit er tegenwoordig niet meer in.



klopt, er schijnt een puch maxi 7.7 sec ofzo gereden te hebben over een sprint van 150 meter, niet normaal is dat joh
 
!!2 takt!!
Frysk 30-6-2011 22:31 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Dat weet ik Kenny, maar met een tijd rond de 9 seoconden wat haalbaar is met die cilinder zit je zeker niet bij de laatsten. Zal alleen wel ontzettend veel tijd, energie en wss ook geld gaan kosten als je dit dus echt goed wil hebben voor een toptijd.




+ je eigen gewicht en reactievermogen wat je eigenlijk meer seconden gaat schelen dan die 1 of 2pk extra
 
giggitybyte
kenny77 30-6-2011 22:35 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: der Chef
[...]

Dat weet ik Kenny, maar met een tijd rond de 9 seoconden wat haalbaar is met die cilinder zit je zeker niet bij de laatsten. Zal alleen wel ontzettend veel tijd, energie en wss ook geld gaan kosten als je dit dus echt goed wil hebben voor een leuke tijd. Bij de top sprinten doe je idd niet (7,4 seconden oid?)

Dit bericht is gewijzigd door der Chef op 30-6-2011 om 22:31 uur.


redelijk achteraan, dus niet eens in de top 10 , dat bedoel ik.
En dat klopt ook met een tijd van 9+ sec.
 
kenny77 30-6-2011 22:39 Print reply

Posts: 29286
Maargoed Robin, laat je niet ontmoedigen, want het is zeker leuk om een te bouwen en mee te doen.
En mocht je achteraan eindigen, boeiend, als je maar een leuke dag hebt daar gaat het helemaal om.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 30-6-2011 om 22:39 uur.
 

Dit topic is 7098 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved