Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lambdasonde aansluiting op cilinderkop 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1107 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64764 - lambdasonde aansluiting op cilinder...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 3519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-6-2011 18:39 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Ja tuurlijk snap ik het nut wel. Het geeft gewoon een idee over je mengsel. Te arm, is een te hoge temperatuur, en te rijk een te lage temp.

Maar leg mij eens uit waarom suzuki een egt bij elke uitlaatpoort gaat plaatsen. Doen ze niet namelijk. Althans ik heb het nooit gezien, zeker niet bij die bouwjaren.

edit: heb ook weinig motoren gezien met cdi ontsteking waarbij er een lambdasonde gemonteerd is. Laat staan een egt.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 17:57 uur.



wtf heeft een cdi ontsteking nou weer te maken met een lambda sonde? stop maar met praten want je zet jezelf aardig voor schut
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 30-6-2011 18:57 Print reply

Posts: 9841
zou nog eerder EGR zijn dan EGT.

de kamer waar de bougie in komt? is dat niet je verbrandingsruimte?

 
Too cool for school!
Maeddy 30-6-2011 19:14 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



wtf heeft een cdi ontsteking nou weer te maken met een lambda sonde? stop maar met praten want je zet jezelf aardig voor schut


Als je mij een motor aan kan wijzen met analoge ontsteking en carburateurs die een lambdasonde heeft, heb jij gewonnen. Merk en type graag.

Ik heb ze nooit gezien. En dat heeft een reden. Wat moet je in godsnaam met een lambdasonde als je geen regelsysteem hebt?! Ofwel een Electronic Control Unit ECU. Leg me dat maar eens uit.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 19:16 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-6-2011 19:18 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Als je mij een motor aan kan wijzen met analoge ontsteking en carburateurs die een lambdasonde heeft, heb jij gewonnen. Merk en type graag.

Ik heb ze nooit gezien. En dat heeft een reden. Wat moet je in godsnaam met een lambdasonde als je geen regelsysteem hebt?! Ofwel een Electronic Control Unit ECU. Leg me dat maar eens uit.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 19:16 uur.


Volgens mij zei je zojuist nog cdi,en in een voorgaande post ook. Maar een cdi ontsteking zal vrij weinig doen met een lambda waarde.
 
-simon- 30-6-2011 19:25 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Als je mij een motor aan kan wijzen met analoge ontsteking en carburateurs die een lambdasonde heeft, heb jij gewonnen. Merk en type graag.

Ik heb ze nooit gezien. En dat heeft een reden. Wat moet je in godsnaam met een lambdasonde als je geen regelsysteem hebt?! Ofwel een Electronic Control Unit ECU. Leg me dat maar eens uit.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 19:16 uur.


en wat heeft een cdi daar mee te maken?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
BenjaminDG 30-6-2011 19:25 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
zou nog eerder EGR zijn dan EGT.

de kamer waar de bougie in komt? is dat niet je verbrandingsruimte?



Neen hoor, de kamer waar je de bougie in schroeft.

Dus als de bougie in de cilinderkop zit komt de boring recht op het metalen bougielichaam uit.

Op de foto zie je een lichtpunt dat ontstaat omdat ik met een zaklamp in de boring schijn.

Maar EGR is toch een klep die een deel van de uitlaat gassen terug richting de cilinder doet?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-6-2011 om 19:29 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Maeddy 30-6-2011 19:26 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Volgens mij zei je zojuist nog cdi,en in een voorgaande post ook. Maar een cdi ontsteking zal vrij weinig doen met een lambda waarde.


Tsjah, mijn fout. Ik maakte niet goed duidelijk hoe ik het voor me zag, excuus daarvoor.

On-topic dan maar. Ik kan me niet voorstellen dat het bedoeld is om daar een sensor te monteren... Denk dat we dan in de verkeerde richting denken.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Maeddy 30-6-2011 19:27 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


en wat heeft een cdi daar mee te maken?


Doelde daarmee meer op analoge ontsteking, waarbij je dus geen ecu hebt.. ofwel een elektronisch regelsysteem. Sommige motoren uit die tijd hadden die systemen (dus cdi ontsteking en regelsysteem) afzonderlijk, maar suzuki niet .


Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 19:30 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
BenjaminDG 30-6-2011 19:34 Print reply

Posts: 4605
Heb ondertussen al gevonden waarvoor die plek is.

Het gat onder de uitlaat aansluiting is waarschijnlijk een afvoergat voor water dat rond de bougie kan komen.

De montage plaats boven de uitlaat aansluiting is blijkbaar alleen op het amerikaanse model en welbepaald aleen in Californië.

Hier stond een injector op die buiten lucht bij de uitlaatgassen deed om zo betere emissie waarden te behalen.


 
Vlaanderen vrij!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-6-2011 19:35 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Heb ondertussen al gevonden waarvoor die plek is.

Het gat onder de uitlaat aansluiting is waarschijnlijk een afvoergat voor water dat rond de bougie kan komen.

De montage plaats boven de uitlaat aansluiting is blijkbaar alleen op het amerikaanse model en welbepaald aleen in Californië.

Hier stond een injector op die buiten lucht bij de uitlaatgassen deed om zo betere emissie waarden te behalen.




Werd vaker toegepast in sommige staten idd, Martijn zat het dichtste in de buurt.
 
mini89 30-6-2011 20:02 Print reply

Posts: 495
net als euro 2 op de bromfiets

lucht toe voegen omtemperatuur omhoog te krijgen in uitlaat
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-6-2011 20:05 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mini89
net als euro 2 op de bromfiets

lucht toe voegen omtemperatuur omhoog te krijgen in uitlaat


Dit is nog de domste opmerking in het hele topic, zou je eigk moeten bannen.
 
mini89 30-6-2011 20:07 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Dit is nog de domste opmerking in het hele topic, zou je eigk moeten bannen.

ook goed hogere temp is betere erking kat
dus schoner
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 30-6-2011 20:48 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Dit is nog de domste opmerking in het hele topic, zou je eigk moeten bannen.



afgezien van het feit dattie gelijk heeft?
 
mini89 30-6-2011 20:49 Print reply

Posts: 495
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



afgezien van het feit dattie gelijk heeft?

dank u
 

Dit topic is 3519 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved