Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - lambdasonde aansluiting op cilinderkop 4takt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1186 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64764 - lambdasonde aansluiting op cilinder...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 30-6-2011 16:19 Print topicpost

Posts: 4605
Hey

Tijdens het reviseren van het motorblok van de gsxr kwam ik het volgende tegen.

Boven de uitlaat aansluiting zit blijkbaar een voorziening om een lambdasonde op aan te sluiten, werkt dit ook bij een 4takt met carburateurs?

Zo ja welke lambdasondes hebben een aansluiting van (ik denk) M8 of M10?





Onder de uitlaataansluitning zit ook nog een boring die uitkomt in de kamer waar de bougie zit.



Iemand een idee wat dit is?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-6-2011 om 16:20 uur.
 
Vlaanderen vrij!

Leen 30-6-2011 16:23 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG

Zo ja welke lambdasondes hebben een aansluiting van (ik denk) M8 of M10?




geen.

 
BenjaminDG 30-6-2011 16:32 Print reply

Posts: 4605
Wat voor meter zou daar dan (op een ander model) op passen?

Want volgens mijn broer wordt een lambdasonde niet zo dicht bij de uitlaataansluiting gemonteerd?
 
Vlaanderen vrij!
Maeddy 30-6-2011 16:34 Print reply

Posts: 1059
Lambdasondes zitten bij viercylinders vaak bij het deel van de uitlaat waar de voorbochten bij elkaar zitten.

Die plek boven de uitlaatpoort bedoel je? Waar nog geen gaten in zitten?
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
BenjaminDG 30-6-2011 16:39 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
Lambdasondes zitten bij viercylinders vaak bij het deel van de uitlaat waar de voorbochten bij elkaar zitten.

Die plek boven de uitlaatpoort bedoel je? Waar nog geen gaten in zitten?


Ja die plek waar duidelijk bij sommige modellen wel iets zat?

Want in de uitlaat schacht zit ook een gat.
 
Vlaanderen vrij!
Maeddy 30-6-2011 16:41 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Ja die plek waar duidelijk bij sommige modellen wel iets zat?

Want in de uitlaat schacht zit ook een gat.


Welk bouwjaar is dit? eind 80 ofzo?

Zit de potentiele montageplek enkel daar?


Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 16:42 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
BenjaminDG 30-6-2011 16:42 Print reply

Posts: 4605
1992

Zit bij alle uitlaat aansluitingen

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-6-2011 om 16:42 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-6-2011 16:42 Print reply

Posts: 13700
EGT meter kan er miss in.
 
Maeddy 30-6-2011 16:46 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
1992

Zit bij alle uitlaat aansluitingen

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-6-2011 om 16:42 uur.


Ontsteking is toch CDI?

Enige voordeel van egt zie ik als je ook een lambdasonde hebt. Als je lambdawaarde oud of bounds gaat kun je aan welke kant van je grenswaarden je zit. Verder nut van egt is me onduidelijk, als je geen ecu hebt om data te bekijken.

Wellicht zou je er detonatiesensoren kunnen monteren. Mooie plek bij je verbrandingskamer. Oppervlakte vind ik dan wel klein. maar ik vraag me het nut af hoe ze die data dan terugkoppelen naar een cdi ontsteking.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 16:47 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Leen 30-6-2011 16:48 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Ontsteking is toch CDI?

Enige voordeel van egt zie ik als je ook een lambdasonde hebt. Als je lambdawaarde oud of bounds gaat kun je aan welke kant van je grenswaarden je zit. Verder nut van egt is me onduidelijk, als je geen ecu hebt om data te bekijken.

Wellicht zou je er detonatiesensoren kunnen monteren. Mooie plek bij je verbrandingskamer. Oppervlakte vind ik dan wel klein. maar ik vraag me het nut af hoe ze die data dan terugkoppelen naar een cdi ontsteking.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 16:47 uur.



ik heb zelden zoveel bullshit in 1 post gezien.
 
Maeddy 30-6-2011 16:49 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



ik heb zelden zoveel bullshit in 1 post gezien.


Nouja ik denk ff mee he.. Wat zou je in godsnaam willen weten van die plek? Kan er weinig zinnigs voor bedenken

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 16:50 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
BenjaminDG 30-6-2011 16:50 Print reply

Posts: 4605
Wat trax zegt kan wel, door middel van de uitlaat temperatuur kan je (ongeveer) bepalen of hij te arm of te rijk draait.

Maar de binneste cillinder zijn toch altijd iets warmer dan de buitenste 2 (vooral nudat alle carburateurs gelijke opbouw hebben, originaal staan de binneste cilinders iets rijker afgestelt)?

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 30-6-2011 om 16:51 uur.
 
Vlaanderen vrij!
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 30-6-2011 16:50 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Nouja ik denk ff mee he.. Wat zou je in godsnaam willen weten van die plek? Kan er weinig zinnigs voor bedenken

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 16:50 uur.


Je denkt in onmogelijkheden bedoel je.
 
Maeddy 30-6-2011 16:53 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


Je denkt in onmogelijkheden bedoel je.


Nouaja vind het een redelijk onmogelijke plek voor ofwel een lambdasonde of egt.

Oja, en over dat leen zegt dat het bullshit is. Leg mij het nut van een egt eens uit dan? Als jij een motor afstelt, en je hebt geen beginmapping of wat, en je lambdasonde geeft nog niets aan, dan lees je aan aan je egt af aan welke kant je zit met je afstelling..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Maar de binneste cillinder zijn toch altijd iets warmer dan de buitenste 2 (vooral nudat alle carburateurs gelijke opbouw hebben, originaal staan de binneste cilinders iets rijker afgestelt)?




Heb je gelijk in. Moderne motoren hebben daarom ook verschillende sparkangles voor de buitenste cylinders.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 16:59 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Leen 30-6-2011 17:01 Print reply

Posts: 26877
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Nouaja vind het een redelijk onmogelijke plek voor ofwel een lambdasonde of egt.

Oja, en over dat leen zegt dat het bullshit is. Leg mij het nut van een egt eens uit dan? Als jij een motor afstelt, en je hebt geen beginmapping of wat, en je lambdasonde geeft nog niets aan, dan lees je aan aan je egt af aan welke kant je zit met je afstelling..

[...]


Heb je gelijk in. Moderne motoren hebben daarom ook verschillende sparkangles voor de buitenste cylinders.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 16:59 uur.



het nut van een EGT???

als ik je dat moet uitleggen heeft het ook geen zin om het je uit te leggen,
 
Maeddy 30-6-2011 17:05 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
[...]



het nut van een EGT???

als ik je dat moet uitleggen heeft het ook geen zin om het je uit te leggen,


Ja tuurlijk snap ik het nut wel. Het geeft gewoon een idee over je mengsel. Te arm, is een te hoge temperatuur, en te rijk een te lage temp.

Maar leg mij eens uit waarom suzuki een egt bij elke uitlaatpoort gaat plaatsen. Doen ze niet namelijk. Althans ik heb het nooit gezien, zeker niet bij die bouwjaren.

edit: heb ook weinig motoren gezien met cdi ontsteking waarbij er een lambdasonde gemonteerd is. Laat staan een egt.

Dit bericht is gewijzigd door Maeddy op 30-6-2011 om 17:57 uur.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !

Dit topic is 3518 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved