Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi DRD tuning charmo cilinder

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1088 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64762 - Derbi DRD tuning charmo cilinder
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

beerr 1-7-2011 14:14 Print reply
Posts: 41
Dit is tot helemaal boven in de cilinderkop, het stukje waar het gat voor de bougie begint. anders is ie inderdaad maar 2/2,5 mm. met welk dremelkopje kan ik het best te werk gaanm geduld heb ik daarmee, dus niet dat ik een pak waarmee ik meteen door heel de cilinder ga. bedankt

 
BenjaminDG 1-7-2011 17:06 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beerr
Dit is tot helemaal boven in de cilinderkop, het stukje waar het gat voor de bougie begint. anders is ie inderdaad maar 2/2,5 mm. met welk dremelkopje kan ik het best te werk gaanm geduld heb ik daarmee, dus niet dat ik een pak waarmee ik meteen door heel de cilinder ga. bedankt



Dus je hebt nog een standaard cilinderkop met geen squishband?

Ik zou dan ook ineens de cilinderkop aanpassen
 
Vlaanderen vrij!
Marcooow 1-7-2011 17:48 Print reply

Posts: 5713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beerr
Voor ik voor verwarring zorg, liefst wil ik enkel de uitlaatpoort en dus ook fluitpoorten licht verbreden. daarbij speelt de squish toch geen rol, want zoals marco zei kan ik beter niet aan de blowdown gaan zitten omdat snelheid nauwelijks rol speelt. iemand nog ideeën over die fluitpoorten?


wat niek en kenny bedoelen is dat je de squish eerst goed moet zetten, misschien heb je hierna al wel wat je aan prestaties wilt erbij
 
faster than a bullet!
beerr 1-7-2011 18:26 Print reply
Posts: 41
okee, hoever zou ik dan moeten gaan? En is dit ook zelf te doen? Ik heb trouwens net kopsetje pakkingen gehaald met hogere voetpakkingen, is daar ook iets leuks mee te behalen?
 
beerr 1-7-2011 23:37 Print reply
Posts: 41
is het nou nuttig om de fluiters iets breder te maken, de ovaal zal ik niet veel bewerken omdat de wand tot de fluiters anders te dun wordt. Hoeveel mm kan ik gaan met die fluiters? Bedankt
 
Tim-gpr99 1-7-2011 23:40 Print reply

Posts: 841
met dikkere voetpakkingen verhoog je je timingen, daar zijn leuke dingen mee te doen... maar als je poorten al helemaal openen bijvoorbeeld kan het ook negatieve uitwerkingen hebben. bij mijn zip was het verschil iig enorm, ookal heb ik de cilinder niet af laten draaien waardoor ik nu dus minder compressie heb.

ik zou zeggen verdiep je erin, of laat er iemand die er verstand van heeft naar kijken. een vriend van me is er heel handig mee, die brengt me soms op hele andere gedachten. dan denk ik dit en dat nog wel ff te veranderen, maar hij weet dan te vertellen dat het dan bijvoorbeeld totaal niet zou lopen. en wonderbaarlijk genoeg werkt het ook nog!

Hij liet een vriend van me zn snorzip 14500 toeren draaien op top en 70'jes eruitrijden met 50cc zijn eigen puch loopt echt idioot hard emt een simpele 17.5 carburateur, sigaaruitlaat en 70 airsal. Hij heeft de 113 op de GPS al gehaald...

Dit bericht is gewijzigd door Tim-gpr99 op 1-7-2011 om 23:43 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
kenny77 2-7-2011 0:08 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: beerr
is het nou nuttig om de fluiters iets breder te maken, de ovaal zal ik niet veel bewerken omdat de wand tot de fluiters anders te dun wordt. Hoeveel mm kan ik gaan met die fluiters? Bedankt


Lijkt me niet nuttig, aangezien die best al breed zijn.
Ik zou zorgen dat je de squish goed in orden is, daar zit aardig wat vermogen winst in.


 
beerr 2-7-2011 7:26 Print reply
Posts: 41
ik denk trouwens dat ik die hogere voetpakkingen beter niet ertussen kan leggen omda de squish dan natuurlijk nog groter wordt.. Maar kan ik aannemen dat me zuiger niet in het bovenste randje van mijn cilinder komt waar die rand 2mm is, ik kan moeilijk nu mijn cilinder weer gaan monteren en dan pas bedenken wat te doen. Moet vandaag nog in elkaar..


 
kenny77 2-7-2011 10:59 Print reply

Posts: 29286
Tsja , dan kan je er vrij weinig meer aan doen.
Dan zou ik er mooi van af blijven.

Al denk ik dat je de stootrand hebt opgemeten, maar dat is niet de deck-height, tenzij je een L-zuigerveer hebt.

Denk dat als je het fatsoenlijk wilt doen met de uitlaatpoort dat je het beste de spoelpoorten en de uitlaatpoorten omhoog mee kan nemen.
(of omlaag, aangezien je met de fluiter zit bij de spoelpoorten, weet niet hoeveel mm je daar nog over hebt. En dan de cilinder weer in zijn geheel iets ophogen en de cilinderkop in de cilinder laten vallen)
Aangezien de hoogtes van de poorten redelijk laag zijn, dus daar zit nog wat opp winst in.
Maar daar heb je een haaks freeshandvat voor nodig.
Want de timingen die je op papier hebt staan zijn nog tam, daar zou nog wat aan gedaan kunnen worden.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-7-2011 om 11:02 uur.
 

Dit topic is 3654 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved