Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #64752 - snorbrommer start wel maar heeft ge...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3059 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
edforce |
28-6-2011 21:28 |
Posts: 13 |
ik heb een peugeot gl 10 uit 1976. na lekker een tijdje gereden te hebben kwam de snor brommer niet harder tot 25 km per uur. Er zit al een nieuwe caberateur met luchtfilter op. Dus dan maar es de zuiger bekijken. Ja hoor op, ringen versleten. en zuiger kapot. Nieuwe geplaatst en de cilinder en uitlaat schoongemaakt. Alles weer in elkaar en 2 dopje extra olie erbij. Starte lopen als een tierelier, ging direct 32 km per uur. Maar nu krijgen we het: na 10 km valt ie uit of als ie smoort.
Niet meer aan te krijgen.
Bezine te veel olie? verwisseld en caberateur schoon gemnaakt en cilinder ook. Ook een nieuw bougie.
Wil nu wel starten maar komt niet op volle toeren. en al ik wil rijden niet harder dan 10 km per uur.
Wie heeft een idee? ik ben effe de draad kwijt.
Peugeot gl10
49 cc
variomatic systeem
zelfde mortorblokje als een 103
|
|
|
|
honda wallaroo |
28-6-2011 21:36 |
Posts: 973 |
Überhaupt wel ingereden?
|
|
|
|
Tom96 |
28-6-2011 21:36 |
Posts: 1719 |
Heb je je cilinder gehoond>?
neem aan als je zuiger aan gort is je cilinder ook schade oploopt.
|
|
|
|
edforce |
28-6-2011 21:48 |
Posts: 13 |
cilinder was nog wel mooi, extra gepoetst met chroompoets
na gecontroleerd te hebben is de zuiger wit en de bougie zwart
in rijden kan ik begrijpen maar het gaat al erg langzaam
|
|
|
|
JB1 |
28-6-2011 21:49 |
Posts: 14881 |
Euh, waarom zou je je cilinder willen poetsen met chroompoets?
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
edforce |
28-6-2011 21:52 |
Posts: 13 |
is ie mooi schoon kan het probleem daar niet aan liggen
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
28-6-2011 21:53 |
Posts: 5285 |
Heb je al naar je ontsteking gekeken?
Hoe vonkt je bougie?
Is ie goed afgesteld?
|
|
|
|
edforce |
28-6-2011 21:55 |
Posts: 13 |
daar zit ik nu ook aan te denken allen vind ik het raar dat ie het eerst wel doet als een tierelier, en nu als een bejaarde.
|
|
|
|
edforce |
28-6-2011 21:56 |
Posts: 13 |
de bougie vonkt wel
|
|
|
|
honda wallaroo |
28-6-2011 21:58 |
Posts: 973 |
Je kunt makkelijker de edit knop gebruiken
Welke kleur vonkt je bougie?
|
|
|
|
edforce |
28-6-2011 22:02 |
Posts: 13 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
Je kunt makkelijker de edit knop gebruiken
Welke kleur vonkt je bougie?
blauw/ paars
|
|
|
|
honda wallaroo |
28-6-2011 22:09 |
Posts: 973 |
Die kleur moet je hebben! Dus daar ligt het niet aan, heeft ie compressie?
|
|
|
|
arnoud111 |
28-6-2011 22:11 |
Posts: 151 |
Poetsen met chroompoets snap ik ook niet.
Ziet er op het oog mss wel mooi uit,maar poetsen=toplaag verwijderen.
Ik ben bang dat je op bepaalde plekken teveel hebt weggepoetst,
gevolg=compressieverlies.
Maar mss valt het mee,
maak je carb eens goed schoon,de kans bestaat dat je vlotterbakje wordt leeggezogen,check meteen je benzinetoevoer.
@Paul,hij liep altijd goed,alleen na 10km smoort ie,dus heeft ie een vonk.
Een nieuwe bougie kan nooit kwaad.
Je hebt een nieuwe zuiger,dat betekent meteen,
CARB. AFSTELLEN.
Ik wens je veel succes,en ben erg benieuwd wat het probleem precies is.
|
|
|
|
edforce |
28-6-2011 22:20 |
Posts: 13 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
Poetsen met chroompoets snap ik ook niet.
Ziet er op het oog mss wel mooi uit,maar poetsen=toplaag verwijderen.
Ik ben bang dat je op bepaalde plekken teveel hebt weggepoetst,
gevolg=compressieverlies.
Maar mss valt het mee,
maak je carb eens goed schoon,de kans bestaat dat je vlotterbakje wordt leeggezogen,check meteen je benzinetoevoer.
@Paul,hij liep altijd goed,alleen na 10km smoort ie,dus heeft ie een vonk.
Een nieuwe bougie kan nooit kwaad.
Je hebt een nieuwe zuiger,dat betekent meteen,
CARB. AFSTELLEN.
Ik wens je veel succes,en ben erg benieuwd wat het probleem precies is.
er zit al een nieuwe bougie op, (erop gezet nadat hij dit probleem kreeg.
caberateur heb ik al schoon gemnaakt en verwisseld, ik het er namelijk 3 van en allemaal goed waarvan 1 nieuw. die zit er nu onder.
chroom poets heb ik gebruikt om de troep aan de binnen kant weg te halen, niet om te polijsten. dat heb ik namelijk niet gedaan, hij is alleen schoongemaakt. Kan het probleem wezen dat er een nieuwe pakking tussen moet?
de eerste keer met de oude zuiger heb ik de onderdelen zo weer inelkjaar gezet. Nu met de nieuwe zuiger, komt er een klein beetje lucht onder bij het motorblokje weg. Deed ie eeerde ook al wat, is de nieuwe zuiger kieskeuriger?
|
|
|
|
honda wallaroo |
28-6-2011 22:25 |
Posts: 973 |
Dat er lucht onder je blokje weg kan zou ik sowieso eerst meteen nakijken!
|
|
|
|
edforce |
28-6-2011 22:27 |
Posts: 13 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
Dat er lucht onder je blokje weg kan zou ik sowieso eerst meteen nakijken!
ik ga er een nieuwe pakking tussen zetten, ook al zat er niks tussen, of was vergaan, oudje. ik laat het nog weten of dit het probleem is. bedankt in ieder geval voor de reactie
|
|
|
|
Dit topic is 3059 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|