Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - snorbrommer start wel maar heeft geen power.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 857 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64752 - snorbrommer start wel maar heeft ge...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

edforce 28-6-2011 21:28 Print topicpost
Posts: 13
ik heb een peugeot gl 10 uit 1976. na lekker een tijdje gereden te hebben kwam de snor brommer niet harder tot 25 km per uur. Er zit al een nieuwe caberateur met luchtfilter op. Dus dan maar es de zuiger bekijken. Ja hoor op, ringen versleten. en zuiger kapot. Nieuwe geplaatst en de cilinder en uitlaat schoongemaakt. Alles weer in elkaar en 2 dopje extra olie erbij. Starte lopen als een tierelier, ging direct 32 km per uur. Maar nu krijgen we het: na 10 km valt ie uit of als ie smoort.
Niet meer aan te krijgen.
Bezine te veel olie? verwisseld en caberateur schoon gemnaakt en cilinder ook. Ook een nieuw bougie.
Wil nu wel starten maar komt niet op volle toeren. en al ik wil rijden niet harder dan 10 km per uur.
Wie heeft een idee? ik ben effe de draad kwijt.

Peugeot gl10
49 cc
variomatic systeem
zelfde mortorblokje als een 103
 

honda wallaroo 28-6-2011 21:36 Print reply

Posts: 973
Überhaupt wel ingereden?
 
Tom96 28-6-2011 21:36 Print reply

Posts: 1719
Heb je je cilinder gehoond>?

neem aan als je zuiger aan gort is je cilinder ook schade oploopt.
 
edforce 28-6-2011 21:48 Print reply
Posts: 13
cilinder was nog wel mooi, extra gepoetst met chroompoets


na gecontroleerd te hebben is de zuiger wit en de bougie zwart


in rijden kan ik begrijpen maar het gaat al erg langzaam
 
JB1 28-6-2011 21:49 Print reply

Posts: 14881
Euh, waarom zou je je cilinder willen poetsen met chroompoets?
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
edforce 28-6-2011 21:52 Print reply
Posts: 13
is ie mooi schoon kan het probleem daar niet aan liggen
 
Paul de Salmiakbal 28-6-2011 21:53 Print reply

Posts: 5285
Heb je al naar je ontsteking gekeken?
Hoe vonkt je bougie?
Is ie goed afgesteld?
 
edforce 28-6-2011 21:55 Print reply
Posts: 13
daar zit ik nu ook aan te denken allen vind ik het raar dat ie het eerst wel doet als een tierelier, en nu als een bejaarde.
 
edforce 28-6-2011 21:56 Print reply
Posts: 13
de bougie vonkt wel
 
honda wallaroo 28-6-2011 21:58 Print reply

Posts: 973
Je kunt makkelijker de edit knop gebruiken
Welke kleur vonkt je bougie?
 
edforce 28-6-2011 22:02 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
Je kunt makkelijker de edit knop gebruiken
Welke kleur vonkt je bougie?



blauw/ paars
 
honda wallaroo 28-6-2011 22:09 Print reply

Posts: 973
Die kleur moet je hebben! Dus daar ligt het niet aan, heeft ie compressie?
 
arnoud111 28-6-2011 22:11 Print reply

Posts: 151
Poetsen met chroompoets snap ik ook niet.
Ziet er op het oog mss wel mooi uit,maar poetsen=toplaag verwijderen.

Ik ben bang dat je op bepaalde plekken teveel hebt weggepoetst,
gevolg=compressieverlies.

Maar mss valt het mee,
maak je carb eens goed schoon,de kans bestaat dat je vlotterbakje wordt leeggezogen,check meteen je benzinetoevoer.

@Paul,hij liep altijd goed,alleen na 10km smoort ie,dus heeft ie een vonk.
Een nieuwe bougie kan nooit kwaad.

Je hebt een nieuwe zuiger,dat betekent meteen,
CARB. AFSTELLEN.

Ik wens je veel succes,en ben erg benieuwd wat het probleem precies is.
 
edforce 28-6-2011 22:20 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
Poetsen met chroompoets snap ik ook niet.
Ziet er op het oog mss wel mooi uit,maar poetsen=toplaag verwijderen.

Ik ben bang dat je op bepaalde plekken teveel hebt weggepoetst,
gevolg=compressieverlies.

Maar mss valt het mee,
maak je carb eens goed schoon,de kans bestaat dat je vlotterbakje wordt leeggezogen,check meteen je benzinetoevoer.

@Paul,hij liep altijd goed,alleen na 10km smoort ie,dus heeft ie een vonk.
Een nieuwe bougie kan nooit kwaad.

Je hebt een nieuwe zuiger,dat betekent meteen,
CARB. AFSTELLEN.

Ik wens je veel succes,en ben erg benieuwd wat het probleem precies is.



er zit al een nieuwe bougie op, (erop gezet nadat hij dit probleem kreeg.
caberateur heb ik al schoon gemnaakt en verwisseld, ik het er namelijk 3 van en allemaal goed waarvan 1 nieuw. die zit er nu onder.
chroom poets heb ik gebruikt om de troep aan de binnen kant weg te halen, niet om te polijsten. dat heb ik namelijk niet gedaan, hij is alleen schoongemaakt. Kan het probleem wezen dat er een nieuwe pakking tussen moet?
de eerste keer met de oude zuiger heb ik de onderdelen zo weer inelkjaar gezet. Nu met de nieuwe zuiger, komt er een klein beetje lucht onder bij het motorblokje weg. Deed ie eeerde ook al wat, is de nieuwe zuiger kieskeuriger?
 
honda wallaroo 28-6-2011 22:25 Print reply

Posts: 973
Dat er lucht onder je blokje weg kan zou ik sowieso eerst meteen nakijken!
 
edforce 28-6-2011 22:27 Print reply
Posts: 13
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda wallaroo
Dat er lucht onder je blokje weg kan zou ik sowieso eerst meteen nakijken!



ik ga er een nieuwe pakking tussen zetten, ook al zat er niks tussen, of was vergaan, oudje. ik laat het nog weten of dit het probleem is. bedankt in ieder geval voor de reactie
 

Dit topic is 3059 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved