Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - cilinder probleempje

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1066 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64749 - cilinder probleempje
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1241 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mvdjmv 28-6-2011 2:50 Print topicpost
Posts: 12
hallo allemaal ik heb een probleem met mijn watergekoelde cilinder van m,n am6 blok.
nadat ik een nieuwe zuiger en pakkingen heb vervangen wilt de brommer niet starten na lang starten komt er koelvloeistof uit m,n uitlaatpoort.
als ik de koelvloeistof laat weglopen en de brommer wil starten zonder dat er koelvloeistof in zit doet hij het geweldig.
iemand enig idee hoe dit kan.
zou er verschil in die rubberen pakkingen kunnen zitten.?
hiervoor heeft hij het altyd goed gedaan.de cilinder is ook niet lek of kapot want dan zou er koelvloeistof onder m,n brommer moeten liggen of m,n koelvloeistof nivea zou moeten zakken als de brommer stil staat.

mvg marcel
 

Freddy-fish 28-6-2011 5:38 Print reply

Posts: 2129
Denk is logisch na, kvs uit de uitlaat poort betekent dat er kvs de cilinder in komt en dat hoor niet, je koppakking is dus lek
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
mvdjmv 28-6-2011 8:26 Print reply
Posts: 12
ja dat snap ik. maar de koppakking is nieuw vandaar m,n vraag.

 
twisterdrdlimited05 28-6-2011 8:47 Print reply

Posts: 264
cilinder gelijkmatig aangedraaid
 
overdrijven is ook een vak jah,
midas 28-6-2011 9:11 Print reply

Posts: 1211
wat je uitelkaar hebt gehaald opnieuw uitelkaar halen, daarna rubbers enz goed reignigen en daarna in elkaar zetten, maar natuurlijk wel kruislinks aandraaien anders zit de boek straks scheef en dan lekt ie nogsteeds.

 
mxbeunking 28-6-2011 12:00 Print reply

Posts: 2305
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: midas
wat je uitelkaar hebt gehaald opnieuw uitelkaar halen, daarna rubbers enz goed reignigen en daarna in elkaar zetten, maar natuurlijk wel kruislinks aandraaien anders zit de boek straks scheef en dan lekt ie nogsteeds.



lijkt me niet dat ie het weer vies in mekaar heeft zet.... je moet ff kijken of die rubberen pakking/ringen goed aansluiten. anders kan je er ook nog hitte bestendige pakking tussen doen. wel oppassen dat je niet te veel doet
 
Draaiwerk nodig? = PB
Maeddy 28-6-2011 13:46 Print reply

Posts: 1059
- Doe je pakkingen er netjes tussen.
- Draai je kop kruislinks aan
- Draai je kopmoeren op moment aan.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Hondamt snoek 28-6-2011 14:27 Print reply

Posts: 516
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
- Doe je pakkingen er netjes tussen.
- Draai je kop kruislinks aan
- Draai je kopmoeren op moment aan.


inderdaad
 
Ebbe Ebbe EHHHHHHHHHHHHH
ChielTZR 28-6-2011 14:31 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondamt snoek
[...]


inderdaad


nogal zinloos hé :P? niet?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Hondamt snoek 28-6-2011 14:41 Print reply

Posts: 516
inderdaad ofniet misschien dat er meerdere mensen wat te zeggen hebben?
 
Ebbe Ebbe EHHHHHHHHHHHHH
ChielTZR 28-6-2011 14:53 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondamt snoek
inderdaad ofniet misschien dat er meerdere mensen wat te zeggen hebben?


zeg dan niks
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
JB1 28-6-2011 14:53 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hondamt snoek
inderdaad ofniet misschien dat er meerdere mensen wat te zeggen hebben?


Wanneer ga jij eens mensen helpen in plaats van nutteloze comments te plaatsen waar de TS of iemand anders helemaal niets aan heeft.

voor de TS:
Cilinderkop demonteren, nieuwe koppaking erop, en dan de bouten eerst kruislings handvast draaien. Daarna kruislings steeds een beetje strakker.
En op het laatst met een moment sleutel (kruislings weer!) op het juiste moment aandraaien.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 28-6-2011 15:58 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Wanneer ga jij eens mensen helpen in plaats van nutteloze comments te plaatsen waar de TS of iemand anders helemaal niets aan heeft.

voor de TS:
Cilinderkop demonteren, nieuwe koppaking erop, en dan de bouten eerst kruislings handvast draaien. Daarna kruislings steeds een beetje strakker.
En op het laatst met een moment sleutel (kruislings weer!) op het juiste moment aandraaien.



hij word vanaf nu gewoon permanent gebanned

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]


zeg dan niks



geld ook voor jou, bij deze laatste waarschuwing voor een ban

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 28-6-2011 om 16:00 uur.
 

Dit topic is 1241 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved