Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Leren schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64739 - Leren schakelen
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 18208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MaXi-PuCh 27-6-2011 22:50 Print reply

Posts: 1531
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefkee3
Gewoon zelf wat gaan klote, zo heb ik het ook geleerd.


 
2takker! ~~ pm voor cnc draai/freeswerk
Gerard1793 27-6-2011 22:58 Print reply

Posts: 4006
Ja, en dan je bak aan puin laten draaien, wat is dat nou weer voor een kutantwoord.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
Arjanus 27-6-2011 23:07 Print reply

Posts: 9073
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Ja, en dan je bak aan puin laten draaien, wat is dat nou weer voor een kutantwoord.



lekkere bak dan als ie niet tegen een beetje mishandeling kan

idd gewoon lekker proberen, liefst ergens in de wei/zand doet het niet zo`n pijn als het verkeerd gaat

de eerste keer dat ik op een schakel stapte (rm125) ging ik er op m`n achterwiel vandoor en landde in een bloemperk, maar aldoende leert men

 
lieber nurburgring als ehering
Gerard1793 27-6-2011 23:19 Print reply

Posts: 4006
Zelf wat gaan kloten klinkt in mijn oren als maar wat op je pook gaan staan stampen terwijl je domweg niet weet waar je mee bezig bent.
 
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan!
JB1 27-6-2011 23:23 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjanus
[...]



lekkere bak dan als ie niet tegen een beetje mishandeling kan

idd gewoon lekker proberen, liefst ergens in de wei/zand doet het niet zo`n pijn als het verkeerd gaat

de eerste keer dat ik op een schakel stapte (rm125) ging ik er op m`n achterwiel vandoor en landde in een bloemperk, maar aldoende leert men



Dat deed ik ook op mijn MT
Snapte alleen niet waarom hij uitviel als ik stil ging staan, wist ik veel dat ik de koppeling moest intrekken
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Floris-tsx 27-6-2011 23:24 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gerard1793
Zelf wat gaan kloten klinkt in mijn oren als maar wat op je pook gaan staan stampen terwijl je domweg niet weet waar je mee bezig bent.


haha ja das vet leuk om te doen!

ik wist ook niet hoe ik moest schakelen. ben toen naar andere jongens op school gaan kijken. wat ze deden bij het wegrijden.

gewoon ff goed iedereen en alles om je heen analyseren en dan lekker zelf proberen.

btw, tsx is gewoon omlaag1-N-2-3-4-5omhoog makkelijk en sterk bakje
offtopic:
het is echt niet zo dat als je een tsx koopt, je m zo naar de klote rijdt.

ik heb heel lang last gehad van mijn koppeling. die ging steeds meer kruipen. heel verhaal heel drama. bleek een kapot druklager.

heb zo dagen rond gereden ivm proefwerkweek en ik had geen ander vervoer.

heb toen gewoon kilometers lang geschakeld zonder koppeling. zolang je het snel en in de powerband doet, is daar helemaal niks mis mee. directe bakken zijn sterker dan je denkt! zeker als je suzukiquality koopt!

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 27-6-2011 om 23:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 27-6-2011 om 23:28 uur.
 
Iedereen kan professioneel worden
Digital Toilet 27-6-2011 23:29 Print reply

Posts: 68
Ik heb ook pas 2weken geleden voor het eerst geschakelt..
Mijn probleem was meer het terug schakelen.
Maar na een paar keer proberen lukt het prima..
 
denNLnis 27-6-2011 23:31 Print reply

Posts: 253
hmm als je gaat crossen enzo zou ik ook effe leren hoe je je koppelingsplaten vervangt enzo, want met slippende koppeling wegrijden en verkeerd schakelen zijn echt killing voor die dingen (liever leren, vers maken en goed rijden dan het nooit leren en je koppeling mollen na een tijdje)
 
Honda, the power of dreams
Digital Toilet 27-6-2011 23:32 Print reply

Posts: 68
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


haha ja das vet leuk om te doen!

ik wist ook niet hoe ik moest schakelen. ben toen naar andere jongens op school gaan kijken. wat ze deden bij het wegrijden.

gewoon ff goed iedereen en alles om je heen analyseren en dan lekker zelf proberen.

btw, tsx is gewoon omlaag1-N-2-3-4-5omhoog makkelijk en sterk bakje
offtopic:
het is echt niet zo dat als je een tsx koopt, je m zo naar de klote rijdt.

ik heb heel lang last gehad van mijn koppeling. die ging steeds meer kruipen. heel verhaal heel drama. bleek een kapot druklager.

heb zo dagen rond gereden ivm proefwerkweek en ik had geen ander vervoer

heb toen gewoon kilometers lang geschakeld zonder koppeling. zolang je het snel en in de powerband doet, is daar helemaal niks mis mee. directe bakken zijn sterker dan je denkt! zeker als je suzukiquality koopt!

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 27-6-2011 om 23:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Floris-tsx op 27-6-2011 om 23:28 uur.


Mag ik vragen wat de powerband is ?
 
Floris-tsx 27-6-2011 23:34 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Digital Toilet
[...]


Mag ik vragen wat de powerband is ?


t toerengebied waarin de brommer het meest efficiënt loopt. wat verbruik en trekkracht loopt de brommer dan het beste. dat merk je bij schakelbrommers heel vaak, omdat elke versnelling zijn eigen powerband heeft.


 
Iedereen kan professioneel worden
Digital Toilet 27-6-2011 23:38 Print reply

Posts: 68
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


t toerengebied waarin de brommer het meest efficiënt loopt. wat verbruik en trekkracht loopt de brommer dan het beste. dat merk je bij schakelbrommers heel vaak, omdat elke versnelling zijn eigen powerband heeft.



Bedankt weer wat wijzer
 
Makrolon 27-6-2011 23:40 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


t toerengebied waarin de brommer het meest efficiënt loopt. wat verbruik en trekkracht loopt de brommer dan het beste. dat merk je bij schakelbrommers heel vaak, omdat elke versnelling zijn eigen powerband heeft.



Dus je brommer is t zuinigst in de powerband? Zoels de naam al zegt heeft ie het meeste power in de powerband, hij is er niet zuiniger...

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 27-6-2011 om 23:40 uur.
 
KTM 525 EXC Supermoto
JB1 27-6-2011 23:41 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]

Dus je brommer is t zuinigst in de powerband? Zoels de naam al zegt heeft ie het meeste power in de powerband, hij is er niet zuiniger...

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 27-6-2011 om 23:40 uur.


Dat is ook niet helemaal waar.
Bij 2t gaat ongeveer 60% benzine onder de powerband door de uitlaatpoort weg, bij de powerband is dat veel minder
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Mark300 27-6-2011 23:45 Print reply
Posts: 440
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]

Bij 2t gaat ongeveer 60% benzine onder de powerband door de uitlaatpoort weg, bij de powerband is dat veel minder


Waar blijft dan allemaal dan? Alles wat er onverbrand uit gaat?
 
If there exist no possibility of failure, than victory is meaningless
JB1 27-6-2011 23:47 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mark300
[...]


Waar blijft dan allemaal dan? Alles wat er onverbrand uit gaat?


Gaat terug je tank in, duh.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!

Dit topic is 18208 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved