Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Leren schakelen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1304 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64739 - Leren schakelen
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 18106 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ruben2311 26-6-2011 12:29 Print reply

Posts: 1055
Maar je vader heeft vroeger toch wel een brommer gehad?
Dan kan die je wel helpen.
 
Half the strokes, double the power!
stefkee3 26-6-2011 15:35 Print reply

Posts: 496
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gizanbahamut
je zorgt dat je brommer in zijn neutraal staat zit tussen ze 1 en 2 in
den 1ste versnelling is de schakel pook zover mogelijk naar beneden trappen en dan 1 tikje omhoog voor zijn neutraal
dan start je de brommer in z´n neutraal
dan knijp je je koppeling in en tik je een keer naar beneden op de schakel pook en laat je de koppeling lanzaam opkomenen je geeft teglijk steeds meer gas
en dan tijdens het rijden als je over wilt schakelen dan is het gas los koppeling in een flinke tik omhoog koppeling los en weer gas



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
nou start je brommer duh

-knijp de koppeling in (hendel lings op stuur)
-trap vervolgens het schakel padaal naar beneden
-nu laat je de koppeling langsaam op komen en geef terwijl een beetje gas (niet vol gas)
-als de brommer wat op touren in laat je het gas los knijp je de kopp in en schakel je omhoog (want de rest van de versnellingen is omhoog) nou en dat doe je bij elke versnelling. en terug schakelen natuurlijk ook zonder gas en met je koppeling in .

edit: net te laat

Dit bericht is gewijzigd door mx-jacob op 26-6-2011 om 11:17 uur.



En als ik nou eens even zeg dat in mijn bak de neutraal juist helemaal onderin zit?


Gewoon zelf wat gaan klote, zo heb ik het ook geleerd.
 
Verveling :)
denNLnis 26-6-2011 15:47 Print reply

Posts: 253
bij een oude Yamaha DT50MX is de bak omgedraaid toch? dan moet de 1 omhoog en de rest naar beneden :S ja ik zou zeggen zoek iemand met een schakel in de buurt en vraag of je effe mag lessen ofzo, ik heb het geleerd op een vriend zijn brommer op een parkeerterrein, ik was vrij traag met leren omdat ik absoluut geen koppelgevoel had, ga niet gelijk de weg op want als je gepakt word of een ongeluk maakt ben je de lul, zoek een weilandje/parkeerplaats ofzo om even te oefenen en als je het door hebt een beetje gaan offroaden, langzaam opbouwen

veel succes
 
Honda, the power of dreams
Hells Hobbit 26-6-2011 15:57 Print reply

Posts: 1793
http://www.youtube.c...g&feature=fvwrel

hoppaaa,

succes ermee
 
RD50mx 26-6-2011 16:05 Print reply
Posts: 353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: denNLnis
bij een oude Yamaha DT50MX is de bak omgedraaid toch? dan moet de 1 omhoog en de rest naar beneden :S


nope! 't is wel anders bij een DT'tje, die heeft een vierbak met neutraal onderin, 1-2-3-4 omhoog dus schakelpatroon van N-1-2-3-4 ipv
1-N-2-3-4-(5-6)
 
Als je brommer geen ducttape bevat, is 'ie waardeloos
Marcooow 26-6-2011 18:05 Print reply

Posts: 5713
mensen kunnen hier wel van alles gaan uitleggen maar daar leer je nog geen schakelen van

je kent vast wel iemand die kan schakelen, vraag of die gene je het wil leren, in de praktijk leer je het toch het best ipv mensen die zeggen hoe je je koppeling moet loslaten etc.
 
faster than a bullet!
Royal Club 26-6-2011 19:01 Print reply

Posts: 60390
In welke regio woon je, misschien kunnen bovenstaande helden je wel komen uitleggen hoe het moet
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Ruben2311 26-6-2011 19:30 Print reply

Posts: 1055
Woon je in de buurt van Arnhem? ik leg het je zo uit.
 
Half the strokes, double the power!
Brommercrossen1 27-6-2011 16:27 Print reply
Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Woon je in de buurt van Arnhem? ik leg het je zo uit.

ik woon in noord holland beetje onderin op de grens met utrecht
 
Ruben2311 27-6-2011 16:28 Print reply

Posts: 1055
Niet in de buurt dus, maar ik zou het je neef ff vragen, als je een beetje contact met hem hebt.
 
Half the strokes, double the power!
Brommercrossen1 27-6-2011 16:35 Print reply
Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben2311
Niet in de buurt dus, maar ik zou het je neef ff vragen, als je een beetje contact met hem hebt.

ja ik woon paar minuutjes fietsen bij hem vandaan en we doen ook hetzelfde werk dus dat wordt niet egt een probleem maar hij is aan het verbouwen dus misschien heeft hjij geen tijd.
 
Paul de Salmiakbal 27-6-2011 17:15 Print reply

Posts: 5285
Niet zo'n big deal er van maken zeg. Het is fucking simpel en je moet het gewoon ff gedaan hebben.. Je start dat ding, ramt hem in zn 1 en geef gas terwijl je langzaam je koppeling op laat komen. Als je op voldoende toeren bent dan knijp je je koppeling in, laat je gas los, schakel je omhoog, koppeling los en gas geven. Als je wilt weten hoe het eruit ziet ff filmpje zoeken op youtube.
 
mx-jacob 27-6-2011 19:35 Print reply

Posts: 2938
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefkee3
[...]


[...]



En als ik nou eens even zeg dat in mijn bak de neutraal juist helemaal onderin zit?


Gewoon zelf wat gaan klote, zo heb ik het ook geleerd.



das een uitzondering
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
stefkee3 27-6-2011 20:07 Print reply

Posts: 496
Ja, zo moet je maar net een uitzondering kopen? schoonbroer van me had een MTX met z'n bak verkeerd om, 1 hoog, rest laag.
 
Verveling :)
ChielTZR 27-6-2011 21:21 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stefkee3
Ja, zo moet je maar net een uitzondering kopen? schoonbroer van me had een MTX met z'n bak verkeerd om, 1 hoog, rest laag.


achja, het schakelen, de handeling, wordt er niks anders van :P
je moet alleen effe weten wat je wel moet dom om omhoog/omlaag te schakelen.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 18106 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved