Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - honda NSR 50 Loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 477 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #64733 - honda NSR 50 Loopt slecht
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Ferry6 24-6-2011 15:51 Print topicpost
Posts: 33
Hallo,

onlangs heb ik een Honda NSr gekocht, ben er nog niet helemaal in thuis
het probleem is dat die erg stotterd en inhoud tijdens het rijden
op een gegeven moment na het stotteren gaat die wel blazen in zijn 1 en 2 na zijn 3 komt die erg slecht op gang
ben al bezig geweets met een grotere en kleinere sproeier
er zit een mikuni carb op met 150 sproeier
ik weet ook echt niet hoeveel CC cil er opzit
weet wel een Ge2 cil
heeft iemand nog verdere suggesties ?
wil nog wat proberen met de gasnaald mijn bougiedop vervangen
ook zit er op het spruitstuk van de carb een metaal doosje aangesloten, volgend de vorige eigen aar om valse lucht in het blok tegen te gaan ?
thx

 

appie_1988 24-6-2011 16:05 Print reply

Posts: 322
hoi,
Begin es met je carburateur schoon te maken.
ge2 cil is origineel 50cc dus zou ook wel 50cc zijn
misschien dat er een overmaat in zit (boring) 39.25 ofzo maar zou geen 70cc zijn.
Mikuni sproeier 150 is denk wat aan de grote kant.
Weet niet hoe veel mm carburateur is.
Er passen ook keihin sproeiers (zijn makkelijker te krijgen) in maar die gaan met andere maten.

 
Ferry6 24-6-2011 16:09 Print reply
Posts: 33
hallo,

heb me carb al schoongemaakt dit haalt niks uit
had ook een 80 sproeiuer geprobeerd maar toen liep die helemaal niet misschien in 1 keer te klein
ik weet ook echt niet hoe groot de carb is, kan ik dat nog ergens zien ?

moet ook bekennen dat me luchtfilter ook niet zo lekker zit
kan dat ook een probl zijn ?
thx voor de reactie
 
appie_1988 24-6-2011 16:16 Print reply

Posts: 322
Als dat mikuni sproeier 80 is die zeker te klein.
je kan mm carburateur opmeten met schuifmaat.
Het is gewoon de grote (diameter) war de carburateur op het spruitstuk gaat. je kan ook liniaal of zo gebruiken.
Het zijn meestal hele mm 16 18 20 enz.
 
Ferry6 24-6-2011 20:01 Print reply
Posts: 33
maar is de 150 sproeier zo groot ?
ik ga zo eerst eff proberen me carb af te stellen en me gasnaald veranderen
ff me luchtfilter goed aansluiten,
hopelijk kom ik hier een eind mee maar ik geloof het niet echt

 
arnoud111 24-6-2011 20:22 Print reply

Posts: 151
150 is wel erg groot,die komt eerder in een 20mm achter een 70cc.
Helaas kun jij niet zeggen hoe groot je carb is,
ik gok 16/18mm Mikuni.

Wat je zelf al zei,eerst luchtfilter erop,gasnaald in de middelste stand(pasop dat je het clipje niet laat vallen,die vind je niet weer)

Luchtschroef indraaien tot ie niet verder kan,niet te strak,en dan 1,5 slag weer uit,dus 540graden.

Ik denk dat je moet beginnen met sproeiermaat 100,
koop er een paar tussen de 90 en 130 en zoek hier de beste van uit.

Voor meer uitleg:
http://www.mt5.nl/ho...merforum.php?id=3128

Hopelijk lukt het je,en anders zien je wel terug.
 
Ferry6 24-6-2011 20:44 Print reply
Posts: 33
oke thx voor de tips ik laat het zeker effies weten.
 
Ferry6 24-6-2011 22:45 Print reply
Posts: 33
ben er weer,

ziet er naar uit dat die beter loopt, luchtschroef ingedraaid en 2 slagen terug gezet
gasnaald op de middelste stand, enkel heb ik mijn luchtfilterslang er tussen uitgelaten, weet niet of dit kwaad kan,lijk mij van wel ?
hij is wel wat sneller maar merk wel dat het effies duurt voordat die op gang komt
het is wel beter als voorheen, waarschijnlijk toch nog een andere sproeier of me luchschroef nog wat open draaien ?
er zit iig vooruitgang in

oja heb ook me olie ververst 1 liter erin
is dat voldoende ?
 
yamaha-schoot 24-6-2011 22:55 Print reply
Posts: 58
al gedacht aan het controleren van de bougiekleur?
 
Ferry6 24-6-2011 23:08 Print reply
Posts: 33
hoe kan ik dat nakijken ? moet geloof ik koffie bruin zijn ?
of is dat toch anders ?
thx...
 
yamaha-schoot 24-6-2011 23:22 Print reply
Posts: 58
moet inderdaad koffiebruin zijn, als ik het me goed herinner dan krijgt hij te weinig benzine in verhouding tot lucht als hij wit is en te veel benzine in verhouding tot lucht als hij zwart is

veel succes ermee
 
Ferry6 24-6-2011 23:28 Print reply
Posts: 33
he

thx,

had al vandeweek eff met me buurman gecheckt en hij vond hem er goed uitzien hij is zelf auto monteur
heb wel het idee dat ik al een eind gekomen ben
vraag me alleen af of ik zonder slang bij me luchtfilter kan blijven rijden
hij maak wel een kicku geluid, maar denk niet het echt bevoordelijk is
 
yamaha-schoot 24-6-2011 23:29 Print reply
Posts: 58
dat is niet het probleem maar als er vuil via je carburateur langs je membraamplaatjes gaat schuren en vervolgens ook nog in je cilinder komt dan gaat de lol er wel vanaf
 
Ferry6 24-6-2011 23:46 Print reply
Posts: 33
dus dan toch maar netjes een slang ertussen, was niet van plan om constant zonder te rijden

kunnen jullie nog aangeven wat nog essentieel is om na te kijken van de brommer of wat aandachtpuntjes waar ik op kan letten
eventueel makkelijke vervangingen van onderdelen die goed zijn voor de brommer ?

 
yamaha-schoot 24-6-2011 23:50 Print reply
Posts: 58
blokolie, eventueel luchtfilter als die vies is en de bougie maar dat ligt aan de staat
 
Ferry6 25-6-2011 9:13 Print reply
Posts: 33
blokolie heb ik gedaan, bougie is goed en het luchtfilter al schoongemaakt
wil nog eff me koelvloeistof doen
verders wil ik geleidelijk alles wel een beetje vernieuwen

als die echt goed loopt ga ik de brommer spuiten

me uitlaatdemper zit wel los op de uitlaat zelf
kan dat nog kwaad ?
 

Dit topic is 3656 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved