Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #64724 - Brommer loopt slecht na vervangen u...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 4146 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
MeMeBot |
23-6-2011 10:32 |
Posts: 251 |
Betreft een Honda MTX ot.
Setup: 50 blok, 6 bak, 70cc Airsal, 18mm HM183, twinair, Gianelli uitlaatbocht 70cc.
Hiervoor zat er een standaard uitlaatbocht onder, ontgrenst, waar hij op zich prima mee reed.
Nu leek het na vervangen van de uitlaat zo te zijn, dat ie bij het begin van de powerband, misschien wel iets er onder nog, heel erg inhoud.
Op het moment dat ie iets in toeren komt en begint in te houden, LIJKT het geluid wat er geproduceert wordt op het bekende 4takten.
Maar volgens mij is het dit niet.
Ik heb gisteren avond een 10 (!!) maten kleinere sproeier gemonteerd, en het was nog precies hetzelfde, geen enkel verschil.
Zoals ik zei, het geluid LIJKT op 4takten, maar dat is het volgens mij niet.
Het lijken bijna wel kleine knalletjes te zijn ofzo die bij t luchtfilter/uitlaatpoort naar buiten lijken te komen.
Ik vermoed dat het geluid voornamelijk bij het luchtfilter geproduceerd wordt.
Ik hoop dat deze beschrijving iemand iets zegt want ik heb geen enkel idee wat ik nu na moet kijken of moet testen etc.
Ik dacht zelf aan de ontsteking die misschien niet goed staat.
Maar ik weet niet of dat kan na alleen het vervangen van de uitlaat terwijl ie hiervoor prima reed.
In ieder geval bedankt
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
Pixl |
23-6-2011 10:52 |
Posts: 3125 |
een 2takt kan ook niet letterlijk 4takten.
Ga eerst eens goed afstellen, dan is je probleem waarschijnlijk wel verholpen. En das dus niet zomaar even een kleinere sproeier erin gooien
|
|
So fuckin' what!? |
|
MeMeBot |
23-6-2011 11:00 |
Posts: 251 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
een 2takt kan ook niet letterlijk 4takten.
Ga eerst eens goed afstellen, dan is je probleem waarschijnlijk wel verholpen. En das dus niet zomaar even een kleinere sproeier erin gooien
Hier heb ik helaas niets aan.
Ik begrijp het principe van een carburateur afstellen.
Ik ben er bang voor dat het probleem daar dus niet in zit.
Sterker nog, hij was goed afgesteld!
Ik heb slechts de uitlaat vervangen, meer niet.
Tevens verschillende sproeiers geprobeert, maar dit geeft geen ENKEL VERSCHIL.
Als het daar mee te maken zou hebben dan zou ik in ieder geval een verschil hebben moeten kunnen merken aangezien er een behoorlijk verschil zit in de sproeiers die ik gebruikt hebt.
Daar naast loopt hij onderin toeren wel oke.
Het gaat dus om het midden/hoog toerental waar het fout gaat.
Voor zover ik heb begrepen is dan de hoofdsproeier hiervoor verantwoordelijk.
Helaas heeft dat dus het probleem niet opgelost.
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
ChielTZR |
23-6-2011 11:02 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
[...]
Hier heb ik helaas niets aan.
Ik begrijp het principe van een carburateur afstellen.
Ik ben er bang voor dat het probleem daar dus niet in zit.
Sterker nog, hij was goed afgesteld!
Ik heb slechts de uitlaat vervangen, meer niet.
Tevens verschillende sproeiers geprobeert, maar dit geeft geen ENKEL VERSCHIL.
Als het daar mee te maken zou hebben dan zou ik in ieder geval een verschil hebben moeten kunnen merken aangezien er een behoorlijk verschil zit in de sproeiers die ik gebruikt hebt.
Daar naast loopt hij onderin toeren wel oke.
Het gaat dus om het midden/hoog toerental waar het fout gaat.
Voor zover ik heb begrepen is dan de hoofdsproeier hiervoor verantwoordelijk.
Helaas heeft dat dus het probleem niet opgelost.
als je brommer met verschillende sproeiers hetzelfde loopt, dan zou ik gaan kijken waarom dat zo is. of omdat er een andere beroerdere factor is die je brommer nog meer belast, of omdat er iets mis is met je carb, waardoor de sproeiers hun werking verliest.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
MeMeBot |
23-6-2011 11:07 |
Posts: 251 |
Wat zou binnen in de carburateur een mogelijke oorzaak zijn voor zoiets?
Ik heb eigenlijk nooit echt eerder een carburateur moeten fixen, weet je misschien wat ik t beste eerst kan nakijken?
Gasnaald, vlotter, etc?
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
ChielTZR |
23-6-2011 11:23 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Wat zou binnen in de carburateur een mogelijke oorzaak zijn voor zoiets?
Ik heb eigenlijk nooit echt eerder een carburateur moeten fixen, weet je misschien wat ik t beste eerst kan nakijken?
Gasnaald, vlotter, etc?
kan ik zo niet zeggen eigenlijk. je kan kijken of je carbje mooi schoon is, maar weet niet of het daarmee verholpen is. verder, knalt ie echt uit de uitlaat?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
MeMeBot |
23-6-2011 11:25 |
Posts: 251 |
nee het komt niet uit de demper.
Het lijkt echt uit het luchtfilter te komen.
Eerste keer schrok ik er best van, het klinkt best wel hard
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
ChielTZR |
23-6-2011 11:28 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
nee het komt niet uit de demper.
Het lijkt echt uit het luchtfilter te komen.
Eerste keer schrok ik er best van, het klinkt best wel hard
membraan nog in orde dan?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
MeMeBot |
23-6-2011 11:30 |
Posts: 251 |
die heb ik niet los gehad.
Ik zal vanavond anders wel weer de carb los halen, en ook het membraam.
Alles even uit voorzorg goed schoonmaken, kijken of dat een verbetering teweeg brengt.
Ontsteking kan niet ineens anders afgesteld moeten worden na het vervangen van een uitlaat, toch?
Anders zou ik dat ook nog na kunnen kijken hoewel ik dan wel eerst ff moet kijken hoe dat werkt..
De enige ontsteking die ik ooit afgesteld heb is van een citta.
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
alwin mtx |
23-6-2011 11:49 |
Posts: 505 |
het ontstekingstijdstip heeft inderdaad niets met je uitlaat te maken
bij honda moet je gewoon zorgen dat hij netjes op het streepje staat.
|
|
|
|
the mechanic |
23-6-2011 13:09 |
Posts: 59 |
Het klinkt in mijn oren als een kapotte bobine ik weet je hebt het niet aangeraakt.
Maar soms gaan dingen spontaan kapot
Met mijn px had ik dit ook (ook een honda)
Hij was niet af te stellen onderin midden liep hij goed stotteren en ''viertakten'' bovenin
Ik zeg vervang hem eens
Met vriendenlijke groet
The mechanic
|
|
|
|
MeMeBot |
23-6-2011 13:24 |
Posts: 251 |
gelijk even gekeken, zie er 1 bij motoimport.nl voor 15 eurie.
Geen geld, ik denk dat ik die sowieso uit voorzorg maar moet vervangen.
Het mag wel een imitatie onderdeel zijn toch?
Niet dat ik dan straks tegen stekkers aan loop die niet passen oid.
Verder ga ik als ik thuis ben vanavond alles weer even los halen en opnieuw monteren, voor t zelfde geld heb ik zelf ergens een domme fout gemaakt..
Ik zal ook het tijdstip van de ontsteking nakijken, en ff kijken of mn bougie wellicht niet goed werkt.
Hoop echt dat het zoiets is...
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
the mechanic |
23-6-2011 15:33 |
Posts: 59 |
Nee imitatie gaat iets sneller stuk
en de maatvoering wijkt soms af meer dat maakt niet echt iets uit
In principe is het 4 draden
1 de bobine kabel naar bougie die spreekt voor zich
1 groene met ring die zet je tussen bobine en frame
1 groene met een schuifje die zet je op de massa van de bobine
1 die direct vanaf de cdi komt dat is je ontsekings signaal
En dan de bobine goed monteren dus waar de bouten komen geen verf
Verder zou ik meteen de dop en de bougie vervangen dan heb je meteen dat trace helemaal goed en nieuw
Met vriendenlijke groet
The mechanic
|
|
|
|
MeMeBot |
23-6-2011 15:55 |
Posts: 251 |
aaah okee dat moet zeker gaan lukken dan.
Vanavond eerst even kijken of ik een fout kan ontdekken van mijn kant, en anders ga ik de bobine, bougie en bougiedop/kabel vervangen om te kijken of dit het probleem oplost.
Thnx voor het advies
|
|
What makes you think it's the way you think it is? |
|
the mechanic |
23-6-2011 16:39 |
Posts: 59 |
Graag gedaan laat even weten of het gelukt is
Gr the mechanic
|
|
|
|
PRO TUNING |
24-6-2011 10:43 |
Posts: 4000 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Betreft een Honda MTX ot.
Setup: 50 blok, 6 bak, 70cc Airsal, 18mm HM183, twinair, Gianelli uitlaatbocht 70cc.
Hiervoor zat er een standaard uitlaatbocht onder, ontgrenst, waar hij op zich prima mee reed.
Nu leek het na vervangen van de uitlaat zo te zijn, dat ie bij het begin van de powerband, misschien wel iets er onder nog, heel erg inhoud.
Op het moment dat ie iets in toeren komt en begint in te houden, LIJKT het geluid wat er geproduceert wordt op het bekende 4takten.
Maar volgens mij is het dit niet.
Ik heb gisteren avond een 10 (!!) maten kleinere sproeier gemonteerd, en het was nog precies hetzelfde, geen enkel verschil.
Zoals ik zei, het geluid LIJKT op 4takten, maar dat is het volgens mij niet.
Het lijken bijna wel kleine knalletjes te zijn ofzo die bij t luchtfilter/uitlaatpoort naar buiten lijken te komen.
Ik vermoed dat het geluid voornamelijk bij het luchtfilter geproduceerd wordt.
Ik hoop dat deze beschrijving iemand iets zegt want ik heb geen enkel idee wat ik nu na moet kijken of moet testen etc.
Ik dacht zelf aan de ontsteking die misschien niet goed staat.
Maar ik weet niet of dat kan na alleen het vervangen van de uitlaat terwijl ie hiervoor prima reed.
In ieder geval bedankt
Snellere uitlaat en dan kleinere sproeiers ??
Dat werkt niet.
Die " knalletjes " is detoneren.
|
|
|
|
Dit topic is 4146 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|