Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mengsmering of euro 95 honda mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 850 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64719 - mengsmering of euro 95 honda mt5
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 6581 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paul de Salmiakbal 22-6-2011 14:02 Print reply

Posts: 5285
Ik kan me ook nog iets herinneren over ikkejw of Frysk die zei dat MT pompjes 1:25 smeren volgas en 1:50 stationair. Ik wet niet in hoeverre mijn geheugen daarbij correct is, maar ik denk ik meld het maar even
 
Tobias Verhoef 22-6-2011 14:34 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Ik kan me ook nog iets herinneren over ikkejw of Frysk die zei dat MT pompjes 1:25 smeren volgas en 1:50 stationair. Ik wet niet in hoeverre mijn geheugen daarbij correct is, maar ik denk ik meld het maar even


Ik kan me ook zoiets herinneren.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Floris-tsx
[...]


tsx is de beste, maar niet op het gebied van pompjes. met zijn nylon tandwiel...


Is een mening want ik vindt zelf een MTX-sh beter. (R2 is nog beter maar is eigenlijk een motor)
Die van Honda is ook van plastic (nylon?) maar die blijven ook gewoon heel.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Floris-tsx 22-6-2011 14:36 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Ik kan me ook zoiets herinneren.


[...]


Is een mening want ik vindt zelf een MTX-sh beter. (R2 is nog beter maar is eigenlijk een motor)
Die van Honda is ook van plastic (nylon?) maar die blijven ook gewoon heel.


Ik kan niet begrijpen waarom hij niet van staal is. blijkbaar op bezuinigd of zo ? Ik weet het niet en ik gebruik hem ook niet meer. heeft me nu al een hele kit gekost...
 
Iedereen kan professioneel worden
MeMeBot 22-6-2011 14:40 Print reply
Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
[...]


Ik heb ook zat getourt en ik ben een keer op brommervakantie geweest en het ging altijd perfect.

@ MeMeBot

Wat gaat er dan kapot?

Maar ik ben wel voorstander van in een jerrycan mixen, doe ik ook altijd met 2 20 liter leger jerrycans.


Je loopt een groter risico dat de benzine onderin de tank niet goed mixt met de 2takt olie, en daardoor kan je cylinder tijdelijk minder gesmeerd worden.
Das nie goe.
 
What makes you think it's the way you think it is?
Tobias Verhoef 22-6-2011 14:41 Print reply

Posts: 1832
Het is lekker stil en een oliepomp heeft haast geen weerstand, de waterpomp tandwiel is ook heel vaak van kunstof.


@MeMeBot

Daar heb je gelijk in maar daar heb je pas echt last van als je heel krap smeert en met een zeer gevoelige setup rijdt. Maar alle mengsmering is zelfmengend dus het is officieel geeneens nodig schudden, maar voor de zekerheid doe ik het altijd.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 22-6-2011 om 14:43 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-6-2011 14:46 Print reply

Posts: 9841
Ja die tandwielen zijn dus van kunststof zodat dat de zwakste schakel is áls er iets begeeft. Om dezelfde reden is ook je wormwiel in je voorwiel van plastic.

Mócht het vastlopen, dan klapt het tandwiel. In het geval van de oliepomp klapt dan niet je hele bak uit elkaar, maar naait hooguit je cilinder vast. Dat is nog altijd goedkoper dan een compleet nieuw blok omdat je carters en bak aan stukken liggen.
In het geval van je voorwiel doet je teller het niet meer, ipv dat je voorwiel de kans loopt om vast te slaan.

Ik kom heel vaak kunststof tandwielen in constructies tegen, en het is allemaal om bovenstaande reden.

En de pompjes smeren idd verschillend bij verschillende belastingen. Dat is juist het mooie. Ze smeren altijd genoeg, ipv zoals met mengsmering waar ie onder volle belasting te weinig krijgt en zonder belasting te veel. Als je je uitlaat vaak wilt schoonmaken is het allemaal niet zo'n probleem, maar ik heb liever (voor mn portemonnee en onderhoud van dat hele ding) dat ie gewoon precies genoeg smeert.

edit: er zal vast nog wel een reden zijn dat het kunststof tandwielen zijn btw. Oliepomp naait ook niet zo gauw vast maar ik kan me voorstellen dat het gebeurt bij een kleine plunjerpomp.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 22-6-2011 om 14:47 uur.
 
Too cool for school!
MeMeBot 22-6-2011 14:49 Print reply
Posts: 251
of je krijgt er last van als je 20 kilometer achter elkaar vol gas rijdt..
Of bij een koude start van de cylinder waarbij goede smering NOG belangrijker is..

En daar naast ook het risico van onnodig heet worden.

Ik heb ooit 1x op die manier getankt, en zelf een vastloper die avond gehad (was een MT5 met Malossi 70cc... was flink balen...)
Of het daadwerkelijk door de manier van tanken kwam is natuurlijk niet te achterhalen, maar ik vond het TE toevallig dat mn cylinder vast naaide.
Vandaar dat ik echt geen voorstander ben van in de benzine tank zelf mixen.
 
What makes you think it's the way you think it is?
brompot 22-6-2011 15:16 Print reply
Posts: 21
iemand een idee waar ik een pomp krijgen kan?
Ik heb al op veeeel sites gekeken en ik kan het maar niet vinden. Of heeft iemand een idee hoeveel er een kost?
 
MeMeBot 22-6-2011 15:21 Print reply
Posts: 251
Leertouwer iN soest heeft dat wel.
Mail ze even via info@leertouwer.com
Heb je binnen paar uur antwoord op je vraag.

Edit: Typfout

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 22-6-2011 om 15:22 uur.
 
What makes you think it's the way you think it is?
brompot 22-6-2011 15:39 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MeMeBot
Leertouwer iN soest heeft dat wel.
Mail ze even via info@leertouwer.com
Heb je binnen paar uur antwoord op je vraag.

Edit: Typfout

Dit bericht is gewijzigd door MeMeBot op 22-6-2011 om 15:22 uur.

ja, bedankt ik heb een email gestuurd.
 
mx-jacob 22-6-2011 16:34 Print reply

Posts: 2938
voor tsx zijn nog prima onder delen te krijgen hoor bv www.bromfietsshop.nl , verders zou ik als ik jouw was geen olie pomp gebruiken daar is mijn tsx ook verrot aan gegaan als je zelf mengt weet je zeker dat het goed zit.
 
Like us! www.facebook.com/mxbeunteam
Robin 1993 22-6-2011 16:48 Print reply

Posts: 1234
oliepompjes van mt'tjes gaan niet kapot. Zijn zeer betrouwbaar maar het is indd aan je eigen hoe je er mee omgaat, als jij zorgt dat dat pompje goed werkt. Je olietankje in goede staat is, geen lucht in het systeem en oliepeil in de gaten houdt kan je veel beter met pompje rijden.

Maar op mengsmeer gaat opzich ook prima hoor, alleen is het soms irritant omdat niet elk tankstation tegenwoordig meer een brommermix heeft. En de olie kwaliteit van de tankstations zijn mischien ook niet al te best. Dus het is beter als je dan zelf mengt.

Maar als ik jou was en je neemt een mt, dan ga je op mp een mooi oliepompje kopen, tankje. Goed aansluiten en je kan echt zorgeloos rijden
 
!!2 takt!!
Frysk 22-6-2011 18:03 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
Ik kan me ook nog iets herinneren over ikkejw of Frysk die zei dat MT pompjes 1:25 smeren volgas en 1:50 stationair. Ik wet niet in hoeverre mijn geheugen daarbij correct is, maar ik denk ik meld het maar even


klopt dat heeft Ikkejw gemeld


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
Ja die tandwielen zijn dus van kunststof zodat dat de zwakste schakel is áls er iets begeeft. Om dezelfde reden is ook je wormwiel in je voorwiel van plastic.

Mócht het vastlopen, dan klapt het tandwiel. In het geval van de oliepomp klapt dan niet je hele bak uit elkaar, maar naait hooguit je cilinder vast. Dat is nog altijd goedkoper dan een compleet nieuw blok omdat je carters en bak aan stukken liggen.
In het geval van je voorwiel doet je teller het niet meer, ipv dat je voorwiel de kans loopt om vast te slaan.

Ik kom heel vaak kunststof tandwielen in constructies tegen, en het is allemaal om bovenstaande reden.

En de pompjes smeren idd verschillend bij verschillende belastingen. Dat is juist het mooie. Ze smeren altijd genoeg, ipv zoals met mengsmering waar ie onder volle belasting te weinig krijgt en zonder belasting te veel. Als je je uitlaat vaak wilt schoonmaken is het allemaal niet zo'n probleem, maar ik heb liever (voor mn portemonnee en onderhoud van dat hele ding) dat ie gewoon precies genoeg smeert.

edit: er zal vast nog wel een reden zijn dat het kunststof tandwielen zijn btw. Oliepomp naait ook niet zo gauw vast maar ik kan me voorstellen dat het gebeurt bij een kleine plunjerpomp.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 22-6-2011 om 14:47 uur.



hee bedankt ik had al wat een vermoeden dat het om zoeits zou gaan..

 
giggitybyte
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-6-2011 20:29 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mx-jacob
voor tsx zijn nog prima onder delen te krijgen hoor bv www.bromfietsshop.nl , verders zou ik als ik jouw was geen olie pomp gebruiken daar is mijn tsx ook verrot aan gegaan als je zelf mengt weet je zeker dat het goed zit.


geef eens wat meer uitleg over hoe de jouwe kapot is gegaan...
plunjerpompen zijn superbetrouwbaar, dus ik neem aan dat als je pomp zelf kapot was je hem open hebt gehaald om te zien wat er kapot was...


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 22-6-2011 om 20:29 uur.
 
Too cool for school!
Rens 23-6-2011 0:56 Print reply

Posts: 6863
Ik heb met mijn mtx-sh altijd zonder problemen met een oliepompje gereden, het apparaat reed 95 en had een 70cc cilinder.
Het olielampje functioneerde ook nog dus ik kon zien als het olietankje nog maar 1/3 vol zat.

Volgens mij zat er een gesplitste gaskabel naar het oliepompje zodat er meer gesmeerd werd bij meer gas.

 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 6581 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved