Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mengsmering of euro 95 honda mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 935 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #64719 - mengsmering of euro 95 honda mt5
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brompot 22-6-2011 10:41 Print topicpost
Posts: 21
hey,
Ik ben de laatste tijd al aan het kijken voor een brommer, Ik wou eerst een tsx kopen ( een opknappertje liefst )maar had ff gegoogled voor onderdelen en het viel me op dat ik nergens een schokdemper vor achter kan krijgen , ja een orginele maar ik ga daar geen 471,- voor neer tellen . dus ben ff aan het kijken voor een honda mt 5 . Maar mijn vraag is dus nu loopt die op 95 (met oliepomp ) of op brommermix.
Dit is voor mij erg belangrijk omdat er bij ons weinig brommermis te krijgen is (ervaring met maxi) :(
Jeffrey
 

Tobias Verhoef 22-6-2011 10:44 Print reply

Posts: 1832
Ze hebben een oliepomp, maar die wordt meestal niet gebruikt en dan gaan ze kapot of hij is kapot gegaan en rijden ze nu op mengsmering.

Maar waarom wil je dat? Je kan toch zelf mengen?
Gewoon je tank volgooien en dan kijken hoeveel liter erin is gegaan en dan kan je zo uitrekenen hoeveel olie erin moet en dan je brommer goed schudden en klaar. Je kan ook gewoon in een jerrycan mixen.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
brompot 22-6-2011 10:46 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ze hebben een oliepomp, maar die wordt meestal niet gebruikt en dan gaan ze kapot of hij is kapot gegaan en rijden ze nu op mengsmering.

Maar waarom wil je dat? Je kan toch zelf mengen?
Gewoon je tank volgooien en dan kijken hoeveel liter erin is gegaan en dan kan je zo uitrekenen hoeveel olie erin moet en dan je brommer goed schudden en klaar. Je kan ook gewoon in een jerrycan mixen.


nah, wil er in de vakanties enzo ook mee gaan touren en ik vindt 95 dan gwn fijner.
 
JB1 22-6-2011 11:09 Print reply

Posts: 14881
Kan je prima weer olietankje in zetten hoor.
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
brompot 22-6-2011 11:18 Print reply
Posts: 21
zit die pomp gwn in het blok?
en ik kan ze nergens op onderdelen sites vinden als ik een nieuw moet kopen als de oude verrot is :/.
 
MeMeBot 22-6-2011 11:22 Print reply
Posts: 251
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ze hebben een oliepomp, maar die wordt meestal niet gebruikt en dan gaan ze kapot of hij is kapot gegaan en rijden ze nu op mengsmering.

Maar waarom wil je dat? Je kan toch zelf mengen?
Gewoon je tank volgooien en dan kijken hoeveel liter erin is gegaan en dan kan je zo uitrekenen hoeveel olie erin moet en dan je brommer goed schudden en klaar. Je kan ook gewoon in een jerrycan mixen.


Als je het kapot wilt maken moet je het zo doen inderdaad.
Je kan ook gewoon 1:40 mengen, dwz:

jerrycan van 5 liter benzine, daar gaat ongeveer 120/125 ml olie in.
Misschien is dat zelfs ietsje te vet maar dat merk je wel, gaat iig niet stuk daarvan.
Gewoon eerst de olie in de jerrycan, en dan de benzine er bovenop gooien, dan mengt de olie meteen goed met de benzine, en hoef je niet "je brommer heen en weer te schudden"......
 
What makes you think it's the way you think it is?
Meathausen 22-6-2011 11:26 Print reply

Posts: 726
Net als wat hierboven gezegd is, het beste ga je gewoon aan iemand vragen voor jerrycans van 20liter e.d. Laat je vader deze voltanken en gooi er zelf de juiste hoeveelheid mengolie bij in.
Heb je thuis altijd benzine bij de hand.
 
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden!
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-6-2011 13:04 Print reply

Posts: 9841
ik heb nog nooit een MT met kapotte oliepomp gezien.

 
Too cool for school!
Tobias Verhoef 22-6-2011 13:20 Print reply

Posts: 1832
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brompot
[...]


nah, wil er in de vakanties enzo ook mee gaan touren en ik vindt 95 dan gwn fijner.


Ik heb ook zat getourt en ik ben een keer op brommervakantie geweest en het ging altijd perfect.

@ MeMeBot

Wat gaat er dan kapot?

Maar ik ben wel voorstander van in een jerrycan mixen, doe ik ook altijd met 2 20 liter leger jerrycans.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
appie_1988 22-6-2011 13:45 Print reply

Posts: 322
Wil je hem origineel houden?
Als je gaat opvoeren zou ik voor zelf olie mengen gaan.

Als je er mee op vakantie wil ook.
Of je nu een fles 2t olie mee neemt of in je tankje gooit.
Er zijn maar heel weinig mensen die bij mt(x) mb nsr met olie tankje rijden.


 
Paul de Salmiakbal 22-6-2011 13:50 Print reply

Posts: 5285
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: appie_1988
Wil je hem origineel houden?
Als je gaat opvoeren zou ik voor zelf olie mengen gaan.

Als je er mee op vakantie wil ook.
Of je nu een fles 2t olie mee neemt of in je tankje gooit.
Er zijn maar heel weinig mensen die bij mt(x) mb nsr met olie tankje rijden.



Misschien is het juist wel beter als een opgevoerde MT met oliepompje rijdt dan zonder? Iedereen lult elkaar maar lukraak na terwijl die pompjes misschien wel heel betrouwbaar zijn. Iedereen doet net alsof ze al kapot zijn voordat ze de fabriek uit komen.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-6-2011 13:51 Print reply

Posts: 9841
ik heb bij al mijn brommers het oliecircuit weer aangesloten. Nooit problemen mee gehad.

het probleem zit ook niet in de techniek, maar in de mongolen die er aan zitten, hun olie niet in de gaten houden etc etc.

Een oliepomp heeft zoveel voordelen, en dan heb ik het nog niet eens over het gemak.

 
Too cool for school!
ChielTZR 22-6-2011 13:53 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul de Salmiakbal
[...]

Misschien is het juist wel beter als een opgevoerde MT met oliepompje rijdt dan zonder? Iedereen lult elkaar maar lukraak na terwijl die pompjes misschien wel heel betrouwbaar zijn. Iedereen doet net alsof ze al kapot zijn voordat ze de fabriek uit komen.


idd,

en ts, er zijn vast nog wel achterveren te vinden voor een tsx.
persoonlijk vind ik de tsx mooier, en heeft full floater vering (wat schijnbaar beter moet zijn.)
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Floris-tsx 22-6-2011 13:58 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
ik heb bij al mijn brommers het oliecircuit weer aangesloten. Nooit problemen mee gehad.

het probleem zit ook niet in de techniek, maar in de mongolen die er aan zitten, hun olie niet in de gaten houden etc etc.

Een oliepomp heeft zoveel voordelen, en dan heb ik het nog niet eens over het gemak.



Nja gemak... Wat is gemak. Ik vind eenvoud gemakkelijk en daarom rijd ik op mengsmering. Mijn pompje was kapot en ik had geen zin en geld een nieuwe te kopen.

Het is een leuke techniek, maar even nadenken over de mengverhouding is net zo makkelijk. Je moet bij een pompje 2 tankjes in de gaten houden en je bent afhankelijk van meer (toch wat fragiele) techniek in het blok. Faalt je pomp, kan je ook een nieuwe cilinder e.d. kopen. Dus wat is gemakkelijk?

Dan maar mengen.
 
Iedereen kan professioneel worden
Martijn II - Forum en Sales Moderator 22-6-2011 13:58 Print reply

Posts: 9841
tsx en MT zijn sowieso niet te vergelijken. TSX is in vrijwel alle opzichten anders (beter ). Een MTX-sh is een ander verhaal.

 
Too cool for school!
Floris-tsx 22-6-2011 14:00 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
tsx en MT zijn sowieso niet te vergelijken. TSX is in vrijwel alle opzichten anders (beter ). Een MTX-sh is een ander verhaal.



tsx is de beste, maar niet op het gebied van pompjes. met zijn nylon tandwiel...
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 6578 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved