Maeddy |
21-6-2011 16:04 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Ik hou mijn pws dus over 2-takt motoren.
Nu wil ik een simpel brommer hebben, waar heel gemakkelijk aan te sleutelen is. De cilinder moet zo eraf kunnen want we gaan met de poorten kloten. De bedoeling is om de vermogen etc te meten als hij standaard is, waarna we de cilinder gaan bewerken en vervolgens daar resultaten gaan meten. Dit is allemaal voor de pws.
Weten jullie een goeie, goedkope brommer hiervoor? graag met kenteken en goedkoop te verzekeren want we willen graag legaal op de weg snelheid meten.
Ik zat te denken aan een puchje? maar is er nog een simpelere goedkope bromfiets?
Als je snelheid meet, meet je geen vermogen
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
ChielTZR |
21-6-2011 16:06 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Als je snelheid meet, meet je geen vermogen
maar kun je wel op basis van aannames omrekenen naar vermogen lijkt me.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
MT_driver |
21-6-2011 16:08 |
Posts: 324 |
Nee, maar we gaan ook van alles meten,
zeg maar before en after de tuning.
|
|
40000KM op de teller :D |
|
Maeddy |
21-6-2011 16:09 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
maar kun je wel op basis van aannames omrekenen naar vermogen lijkt me.
Nee, want je zou enkel verhoging in toerental merken bij een bepaalde aanpassing..
Vermogen (P) = Koppel (N*m) * Toerental (Rad/s)
Kijk, als je toerental stijgt, zegt dat niets over je maximale vermogen. Toerental kun je bijvoorbeeld wel toe laten nemen, maar als je koppel dan daalt weet je nog niks.
Om echt wat zinnigs te willen zeggen moet je toch een betere test doen denk ik.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
Ruben2311 |
21-6-2011 16:10 |
Posts: 1055 |
Tomos, Gilera, Vespa's er zijn er zoveel!
|
|
Half the strokes, double the power! |
|
StineZ |
21-6-2011 16:11 |
Posts: 571 |
Hij zegt toch before and after tuning. voor de meeste simpele leraren is daarbij snelheid genoeg
|
|
Turbokit |
|
Maeddy |
21-6-2011 16:12 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: hackomatic
Hij zegt toch before and after tuning. voor de meeste simpele leraren is daarbij snelheid genoeg
Je doet je profielwerkstuk toch voor jezelf en niet voor je leraar. Je moet gewoon kritisch zijn in wat je meet, anders leer je nog niks.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
ChielTZR |
21-6-2011 16:19 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]
Nee, want je zou enkel verhoging in toerental merken bij een bepaalde aanpassing..
Vermogen (P) = Koppel (N*m) * Toerental (Rad/s)
Kijk, als je toerental stijgt, zegt dat niets over je maximale vermogen. Toerental kun je bijvoorbeeld wel toe laten nemen, maar als je koppel dan daalt weet je nog niks.
Om echt wat zinnigs te willen zeggen moet je toch een betere test doen denk ik.
je kan ook aan de hand van cw waardes en frontaal oppervlak berekenen hoeveel kracht je ong nodig zou hebben. dan nog weten hoeveel krukaspk's er worden opgevreten door kettingverlies en dergelijk.
nu praat ik er wat gemakkelijk over, maar 't kan wel.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Maeddy |
21-6-2011 16:24 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ChielTZR
[...]
je kan ook aan de hand van cw waardes en frontaal oppervlak berekenen hoeveel kracht je ong nodig zou hebben. dan nog weten hoeveel krukaspk's er worden opgevreten door kettingverlies en dergelijk.
nu praat ik er wat gemakkelijk over, maar 't kan wel.
Zijn allemaal variabelen. Met zoveel variabelen maak je nooit een nauwkeurige schatting.
Of je moet een hele goede meetmethode hebben. Maar je bent mooi optijd begonnen met je profielwerkstuk toch. Wellicht zijn er mensen met een testbank die je willen helpen. Ik zou dat proberen .
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
-CrJarvin- |
21-6-2011 16:59 |
Posts: 362 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Ik hou mijn pws dus over 2-takt motoren.
Nu wil ik een simpel brommer hebben, waar heel gemakkelijk aan te sleutelen is. De cilinder moet zo eraf kunnen want we gaan met de poorten kloten. De bedoeling is om de vermogen etc te meten als hij standaard is, waarna we de cilinder gaan bewerken en vervolgens daar resultaten gaan meten. Dit is allemaal voor de pws.
Weten jullie een goeie, goedkope brommer hiervoor? graag met kenteken en goedkoop te verzekeren want we willen graag legaal op de weg snelheid meten.
Ik zat te denken aan een puchje? maar is er nog een simpelere goedkope bromfiets?
ik vraag me af of dat je hiermee aan je uren komt. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk
|
|
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder? |
|
ChielTZR |
21-6-2011 17:00 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]
ik vraag me af of dat je hiermee aan je uren komt. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk
denk dat de meeste tijd niet gaat zitten in het uitvoeren van het meten, maar het verwerken en conclusie's trekken van de meetwaarden.
igg, zo was het bij onze waterraket wel.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Meathausen |
21-6-2011 17:31 |
Posts: 726 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT_driver
Ik hou mijn pws dus over 2-takt motoren.
Nu wil ik een simpel brommer hebben, waar heel gemakkelijk aan te sleutelen is. De cilinder moet zo eraf kunnen want we gaan met de poorten kloten. De bedoeling is om de vermogen etc te meten als hij standaard is, waarna we de cilinder gaan bewerken en vervolgens daar resultaten gaan meten. Dit is allemaal voor de pws.
Weten jullie een goeie, goedkope brommer hiervoor? graag met kenteken en goedkoop te verzekeren want we willen graag legaal op de weg snelheid meten.
Ik zat te denken aan een puchje? maar is er nog een simpelere goedkope bromfiets?
Puch Maxi, heel goedkoop, veel aanbod. Als je een cilinder verkloot heb je een 2e handse voor 10 - 20euro. En simpele techniek
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
- Han - |
21-6-2011 17:44 |
Posts: 9667 |
ik heb dit ook gedaan. Alleen dan hadden wij als opdrachtje (zelf bedacht natuurlijk) dat we het verbruik i.t.t. snelheid hebben gemeten. Gewoon een fox gepakt en dan steeds een andere uitlaat. Ergens zon oude type rollerbank gebruikt, dan kan je meten hoeveel kw die heeft en dat is zo om te rekenen met standaard tabellen.
Is een middagje werk en dit wordt ook goedgekeurd. Veel simpeler dan zon cilinder bewerken
|
|
<10.000 posts |
|
QingBai |
21-6-2011 18:29 |
Posts: 523 |
Een Puch is echt wat je wil. Ze zijn imo het makkelijkst en ontzettend goedkoop. Ze zijn goedkoop te verzekeren plus ze gaan lang mee.
|
|
Jagermeester |
|
Ruben2311 |
21-6-2011 18:31 |
Posts: 1055 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Han -
ik heb dit ook gedaan. Alleen dan hadden wij als opdrachtje (zelf bedacht natuurlijk) dat we het verbruik i.t.t. snelheid hebben gemeten. Gewoon een fox gepakt en dan steeds een andere uitlaat. Ergens zon oude type rollerbank gebruikt, dan kan je meten hoeveel kw die heeft en dat is zo om te rekenen met standaard tabellen.
Is een middagje werk en dit wordt ook goedgekeurd. Veel simpeler dan zon cilinder bewerken
Beetje duur niet? al die uitlaten kopen.
|
|
Half the strokes, double the power! |
|