De Schout |
20-6-2011 22:43 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
hallo allemaal,
ik heb een probleem met mijn mtx. het gaat over een mtx sh met een 80 cc blok, er is een malossi en een 28 mm gemonteerd.
nu is het probleem, als ik over de a13 naar school rij +- 15 km loopt de temperatuurmeter geleidelijk naar heet toe.
dit terwijl tijdens het rijden in de stad en op n wegen het blok netjes op temperatuur blijft.
nu is mijn vraag of er mensen ervaring hebben met het aanpassen van de koel kanalen in de cilinderkop. hier denk ik dat het probleem ligt namelijk.
dit alles gebeurt bij een snelheid van 100/110 en een toerental tussen de 9000 en 10500.
(ik rij dan ongeveer half gas)
Alwin
Dit bericht is gewijzigd door alwin mtx op 20-6-2011 om 22:28 uur.
loopt het ding halfgas niet gewoon wat arm.?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
st.nyksterdriver |
20-6-2011 22:44 |
Posts: 3376 |
gasnaald standje omhoog ?(clipje omlaag)
|
|
|
|
alwin mtx |
20-6-2011 22:48 |
Posts: 505 |
nou het idee is dat als ik als een idioot rij overal zo hard mogelijk. dan blijft hij gewoon op temperatuur.
verder maakt het ook niet uit of ik vol gas rij of half gas, hij blijft warm worden als ik dat toeren tal blijf rijden.
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
20-6-2011 22:50 |
Posts: 3376 |
afstel FAQ gelezen ? daar staat in dat de gasnaald voor halfgas is dus als je de gas naald een standje hoger zet zou het verholpen moeten zijn
|
|
|
|
mbx-genieter |
20-6-2011 22:51 |
Posts: 758 |
Heb je de thermostaat uit de kop gehaald dit kan ook wat schelen.
Staat het niveau in je reservoir aan peil tussen min en max.
Welk type malossi heb je het oude model of het nieuwe model, oude model met 1 zuigerveer en overspoel kanalen onder de spoelpoorten loopt minder snel warm t.o.v het nieuwe model met 2 zuigerveren.
|
|
|
|
mbx-genieter |
20-6-2011 22:52 |
Posts: 758 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbx-genieter
Heb je de thermostaat uit de kop gehaald dit kan ook wat schelen.
Staat het niveau in je reservoir aan peil tussen min en max.
Welk type malossi heb je het oude model of het nieuwe model, oude model met 1 zuigerveer en overspoel kanalen onder de spoelpoorten loopt minder snel warm t.o.v het nieuwe model met 2 zuigerveren en geen overspoel kanelen.
|
|
|
|
alwin mtx |
20-6-2011 23:12 |
Posts: 505 |
ik heb het nieuwe 3737 model met de dubele zuiger veer.
verder heb is alles gewoon prima in orde qua vloeistoffen en nivo's
ik wil verder het liefst de thermostaat er in laten zitten omdat hij dan sneller op temperatuur komt.
ik ga zowiezo nog even kijken naar de gas naald, ik denk eigelijk niet dat dat het probleem is.
ik heb geprobeerd de chocke open te zetten toen de temperatuur steeg. dit een flinke tijd vol gehouden maar het hielp niets, behalve dat het overige verkeer wat meer afstand hield.
|
|
|
|
koetjeboe91 |
20-6-2011 23:35 |
Posts: 2096 |
nu heb ik de vraag wat heb jij in vredesnaam te zoeken op de A13? zie update
over dat probleem van te heet worden kan aan een te verkeerde afstelling komen. is deze in orde?
sorry zie in je profiel dat het een motor is.
Dit bericht is gewijzigd door koetjeboe91 op 20-6-2011 om 23:36 uur.
|
|
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could drop that hard. |
|
JB1 |
20-6-2011 23:36 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
nu heb ik de vraag wat heb jij in vredesnaam te zoeken op de A13?
over dat probleem van te heet worden kan aan een te verkeerde afstelling komen. is deze in orde?
Ding staat op motorkenteken
Probeer eens een wat dunnere gasnaald
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
appie_1988 |
21-6-2011 2:59 |
Posts: 322 |
Ik heb dit ook gehad bij mijn nsr.
Gewoon straatjes voluit rijden geen probleem maar lange stukken vol gas loopt de temperatuur op.
Het lag toen waarschijnlijk aan dat de ontsteking te vroeg stond.
Ik had toen een gat in me zuiger gebrand en ik het nog niet kunnen testen of het nouw werkelijk daar aan lag.
|
|
|
|
alwin mtx |
21-6-2011 9:28 |
Posts: 505 |
oké dus jullie denken niet dat het aan die belachelijk kleine gaatjes in de cilinder kop ligt.
want wat ik eigenlijk nooit begrepen heb is dat de rest van het koel systeem grote openingen bevat. waar de koel vloeistof moeiteloos door heen kan. en alles bij de kop door die kleine gaatjes moet.
ik weet niet of dat gedaan is om het koelwater de warmte van de cilinder op te laten nemen voor het weer door stroomt. of dat deze theorie niet klopt.
ik ga zowiezo de afstelling nog eens na kijken.
|
|
|
|
Rens |
21-6-2011 10:24 |
Posts: 6863 |
Het kan ook zijn dat je thermostaat niet goed open gaat, dat kan je testen door die in een pannetje met water te gooien en water te verwarmen.
Ook kan het zijn dat je radiateur dicht zit gekoekt met kalk/vervuiling, dit kan je oplossen door een tijdje te rijden met koelsysteem cleaner & water in het systeem.
Wat ook kan is dat de schoepjes van je waterpomp zijn opgevreten door oxidatie/afgebroken. Ik weet niet van wat voor materiaal die zijn gemaakt.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
Meathausen |
21-6-2011 12:02 |
Posts: 726 |
Als het echt niet wil zou ik inderdaad de thermostaat ertussen uit halen.
Heb ik ook gedaan met mijn Tzr, scheelt bij mij bijna niets qua warmrijden. Hoogstens paar minuutjes.
|
|
Een man zonder bier is als een brommer zonder benzine, niet vooruit te branden! |
|
mbx-genieter |
21-6-2011 17:42 |
Posts: 758 |
Rij met mijn mbx zonder thermostaat en deze is snel op temperatuur, na een paar km staat die al in het begin van het dikke gedeelte en gaat niet verder dan dat.
Gewoon eruit halen scheelt altijd en zeker met een malossi zijn warmlopers.
Er staan op het mbx-forum genoeg voorbeelden hierover.
|
|
|
|
alwin mtx |
22-6-2011 18:39 |
Posts: 505 |
heb vandaag weer gereden, hij word nog steeds warm. maar minder als eerst. de temperatuur loopt op tot de helft van de meter.
dit weekeind haal ik de thermostaat effe uit elkaar.
bedankt voor de hulp
|
|
|
|