Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - honda mtx sh achterkant ophoog probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #64704 - honda mtx sh achterkant ophoog prob...
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 5379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-CrJarvin- 20-6-2011 20:48 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
[...]






ik snap echt niet hoe ze dat bij jouw voor elkaar hebben gekregen

bij mij zit tie gelijk al tegen de achterbug aan, maar bij jouw hebben ze er ff een flink stuk tussen gezet. is jouw punt op de achterbug aagepast ofzo?

vaag, of heeft iemand een idee hoe dat komt? want je kun duidelijk op mijn foto's zien dat hij niet ver verlengt kan worden en het prolink tegen de achterbrug zit
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
arnoud111 20-6-2011 20:59 Print reply

Posts: 151
Staat er op jou prolink niet ergens het woord "UP" ?
Ik vraag dit omdat ik vermoed dat jij je prolink onderste boven hebt.



Dit bericht is gewijzigd door arnoud111 op 20-6-2011 om 21:04 uur.
 
-CrJarvin- 20-6-2011 21:17 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: arnoud111
Staat er op jou prolink niet ergens het woord "UP" ?
Ik vraag dit omdat ik vermoed dat jij je prolink onderste boven hebt.

afbeelding

Dit bericht is gewijzigd door arnoud111 op 20-6-2011 om 21:04 uur.


linkjes van foto's die ik net heb gemaakt

http://94.100.116.36...37210850_5_tB-P.jpeg

http://94.100.122.13...37210455_5_ilr4.jpeg

http://94.100.126.66...37210038_5_6F60.jpeg

http://94.100.118.13...37209579_5_yt7L.jpeg

http://94.100.126.75...37209235_5_CaKV.jpeg

http://94.100.118.37...37208799_5_8GXn.jpeg

http://94.100.118.25...37208344_5_8eMt.jpeg

http://94.100.120.23...37207951_5_V86J.jpeg

http://94.100.120.10...37207572_5_iSm6.jpeg

http://94.100.115.48...37207186_5_6QWI.jpeg

http://94.100.118.16...37206856_5_hMx8.jpeg

http://94.100.119.24...37206529_5_PGlK.jpeg

http://94.100.118.23...37206189_5_y2Ni.jpeg

op de foto's is te zien dat de ''UP'' inderdaad up zit en dus goed.

opmerking: het achterwiel rustte niet op de grond.

nogmaals: op de foto's is te zien dat de achterbrug niet lager kan omdat de prolink tegen de achterbrug zit.

khoop dat je wat aan de foto's had

Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 20-6-2011 om 21:17 uur.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
arnoud111 20-6-2011 21:31 Print reply

Posts: 151
Dit is inderdaad een vreemd geval.
Hier heb ik ook geen antwoord op,helaas.

Ik snap hier niks van,ik heb je foto's al 8 keer bekeken,en snap het nog niet....
Wat in mijn kop spookt,heb jij geen hogere/grotere veer/demper?
Anders zou ik het nu ff niet weten,wel een leuk brainstorm object.

Dit bericht is gewijzigd door arnoud111 op 20-6-2011 om 21:37 uur.

Dit bericht is gewijzigd door arnoud111 op 21-6-2011 om 21:10 uur.
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 21-6-2011 9:42 Print reply

Posts: 8584
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -CrJarvin-
[...]



dus die staafjes tussen die buisjes er compleet tussen uit halen? dan las je er dus er 2 masieve nieuwe korte staafhes tussen, dus blijft het sterk. dat bedoel je toch? dat is ook een idee




Je ziet dat rood getekende deel op de eerste foto ? Het originele haal je er van tussen, en je vervangt het door een eigengemaakt deel dat korter is (tweede foto).

Dat deel maak je met een pijpje, waarop je aan de ene en de ander kant strips last...ik denk dat het in principe ook kan met een pijp van grotere diameter (of ander profiel) waar je rechtstreeks de gaten in boort (in plaats van in de strips), dan moet je zelfs niets lassen.

Iets korter maken is altijd steviger dan iets verlengen (ophoogblokje en verlengde veer), ik vind het een mooie oplossing.


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 21-6-2011 om 9:43 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.
-CrJarvin- 21-6-2011 11:01 Print reply

Posts: 362
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pangolopalanga
[...]


afbeelding

Je ziet dat rood getekende deel op de eerste foto ? Het originele haal je er van tussen, en je vervangt het door een eigengemaakt deel dat korter is (tweede foto).

Dat deel maak je met een pijpje, waarop je aan de ene en de ander kant strips last...ik denk dat het in principe ook kan met een pijp van grotere diameter (of ander profiel) waar je rechtstreeks de gaten in boort (in plaats van in de strips), dan moet je zelfs niets lassen.

Iets korter maken is altijd steviger dan iets verlengen (ophoogblokje en verlengde veer), ik vind het een mooie oplossing.


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 21-6-2011 om 9:43 uur.


ok, maar in het originele stuk zitten lagers, dus die zal ik wel willen behouden

edit:

oow, maar jij zegt dus ook dat je alleen de strips moet vervangen? ja toch, door kortere buisjes?

dus dat rode haal ik er tussen uit en dat vervang ik door kortere buisjes. zodat het sterk blijft en korter is?

dat bedoel je toch?

en valt daar gewoon op te lassen, van welk materiaal is het? wnat dit is al mijn 2e prolink omdat bij mun vorige de lagers ovaal waren geworden.






de lengte van mijn veer van gat tot gat= 30cm

heeft iemand hier wat aan?



Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 21-6-2011 om 11:53 uur.

Dit bericht is gewijzigd door -CrJarvin- op 21-6-2011 om 11:55 uur.
 
Snelle cilinders zijn blije cilinders :D, dus hoe blij is jouw cilinder?
arnoud111 22-6-2011 20:15 Print reply

Posts: 151
Hai Jarvin,
heb jij al geen langere veer?
Ik zag net op MT5.nl dat mtx een lengte van 26cm heeft.
http://www.mt5.nl/ho...merforum.php?id=7794
 

Dit topic is 5379 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved